چگونه یک متن بازاریابی بی نظیر و موثر بنویسیم؟

  • شنبه 29 ارديبهشت 1403
  • 190
  • 9
  • 0.0
توضیحات دوره

به دوره نوشتن متون تبلیغاتی خوش‌آمدید. شاید باور کردنش سخت باشد ولی قبل از اینترنت هم بازاریابی وجود داشت.

ایان لوری  موسس و مدیرعامل Portent، یک آژانس بازاریابی دیجیتال است. او به مدت ۲۰ سال است که تبلیغ نویسی بازاریابی را انجام می‌دهد.

او در این ویدان درباره‌ی تبلیغ نویسی صحبت می‌کند، اول درباره‌ی مبانی و انواع تبلیغ نویسی، و بعد در مورد موضوعات پیشرفته ازجمله مدیریت تیم‌های نویسندگی سخن می‌گوید و فراز و نشیب‌های نوشتار تبلیغاتی برای دو رسانه‌ی مختلف را توضیح می‌دهد.

تبلیغ نویسی که همان نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری است یکی از ابزارها و روش‌های متقاعدسازی مشتری می‌باشد. تبلیغ نویسی بر روی روان و افکار و تصمیم مشتری کار می‌کند تا در تبلیغات یا صفحات سایت شما آن اقدامی را که مدنظرتان است را مشتری انجام دهد.

فرقی که میان رسانه‌های چاپی و اینترنتی وجود دارد تحت عنوان بافت یا کمبود بافت مطرح می‌شود که برای تبدیل‌شدن به یک تبلیغ نویس باهوش حیاتی هستند. و در نهایت راجع به مطلب نویسی برای جذب مشتری و رأی‌دهنده‌ها و چیزهای دیگری که برای سازمانتان مفید است صحبت می‌کند.

همچنین نحوه‌ی نوشتن تبلیغ‌هایی را نشانتان می‌دهد که داستانتان را بازگو کرده و باعث فروش محصول یا برندتان می‌شود. در مورد انواع مختلف تبلیغ نویسی، مزایای نوشتن بر روی کاغذ (بله، کاغذ!)، رعایت قواعد کلی، نوشتن سر تیترها، فروش صفحه‌ی تبلیغات، و بازنویسی تبلیغ‌های موجود برای بهینه ساختن آن‌ها برای فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌ها نکاتی می‌آموزید. ایان چگونگی مدیریت یک تیم ویراستاری تبلیغ، صدای برند و تقویم زمان‌بندی مطلب را نشان خواهد داد.

متن، قلب و روح همه‌ی استراتژی‌های بازاریابی است. بعد از اتمام این ویدان می‌توانید یک شروع خیلی عالی برای فعالیت‌های خود داشته باشید.      

مباحث دوره «چگونه یک متن بازاریابی بی نظیر و موثر بنویسیم؟» عبارت‌اند از:

متن نویسی یا کپی رایتینگ چیست؟:   تعریف متن نویسی،   انواع متن نویسی بازاریابی،   آمادگی برای نوشتن

نوشتن متن: جمع‌آوری ابزارهای لازم،   تدوین برنامه،   نگارش آزاد برای پیدا کردن ایده‌ی اصلی،   نوشتن پیش‌نویس اول،   رعایت قوانین کلی،   صیقل دادن پیش‌نویس،   تیتر نویسی،   آزمایش تیتر،   دلیلی برای خواندن متنتان،   سازمان‌دهی برای چاپ،   سازمان‌دهی برای نشر آنلاین،   استفاده از تایپوگرافی به‌صورت مؤثر

مدیریت تیم نویسنده: بازنویسی متن موجود،   بازنویسی برای انتشار در یک صفحه وب‌سایت،   بازنویسی برای توصیف یک محصول،   بازنویسی یک متن برای رسانه‌های اجتماعی

درس های دوره
  • آنچه دراین دوره خواهید دید

  • چگونه از فایل های تمرینی استفاده کنید

  • نکات مهم قبل از شروع درس

  • تعریف متن نویسی

  • انواع متن نویسی بازاریابی

  • آمادگی برای نوشتن

  • پروژه این درس

  • جمع آوری ابزارهای لازم

  • تدوین برنامه

  • نگارش آزاد برای پیدا کردن ایده اصلی

  • نوشتن پیش نویس اول

  • رعایت قوانین کلی

  • صیقل دادن پیش نویس

  • تیتر نویسی

  • آزمایش تیتر

  • دلیلی برای خواندن متن تان

  • استفاده از تایپوگرافی به صورت موثر

  • بازنویسی نسخه موجود

  • سازماندهی برای چاپ

  • سازماندهی برای نشر آنلاین

  • نوشتن نسخه برای یک صفحه وب

  • نوشتن نسخه برای توضیحات محصول

  • نوشتن نسخه برای رسانه های اجتماعی

  • ایجاد یک تقویم محتوا

  • مدیریت صدای واحد برند

  • قدم های بعدی

دیدگاه کاربران (8)
  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    خیلی عالی هست کاش بیشتر بود مدتش

  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    خیلی عالی و کاربردی بود ممنون از ویدان

  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    از زحمات تون متشکرم. بنظرم گیج کننده بود و تئوری بودنش باعث شد که علاقه ای برای شنیدن بیشتر از ۳ فایل نداشته باشم.

  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    سلام فایل تمرین رو هم قرار بدید

  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    اصلا دوره خوبی نبود ، من اساتید ایرانی را بیشتر ترجیح می دهم

  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    برای یاد گرفتن متن و تبلیغات نویسی بسیار دوره کاربردی است

  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    بازاریابی را فقط باید از اساتید ایرانی یاد بگیریم

  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    عالیست بى نظیره فوق العاده ست، واقعا باید نگاه کرد، اونقدر خوب و شوکه کننده ست سریع نگاه کردم/مرسى ویدان

199٬000تومان
  • 26ویدیو
  • 0فایل
  • 103دقیقه
اطلاعات کلی دوره
  • مدرس ایان لوری
  • تعداد درس‌ها 5 درس
  • زمان دوره 103 دقیقه
  • سطح دوره مناسب برای همه