
مسری، نکات طلایی بازاریابی ویروسی
همهی ما روی ایدههایی کار میکنیم که امیدواریم محبوبتر بشوند. ممکن است روی یک محصول کارکنید، یکچیز جدید؛ یا امیدوار باشید فروش یک محصول قدیمی را افزایش بدهید. ممکن است امیدوار باشید رفتار مردم را تغییر بدهید تا وادارشان کنید کاری را به شکلی متفاوت انجام بدهند یا ذهنیت خودشان نسبت به تمام دنیا را عوض کنند یا بخواهید برای یک خیریه پول جمع کنید و یا کاری کنید نسبت به طبیعت مسئولیتپذیرتر رفتار کنند.
ولی برای اینکه کاری بکنید که این ایدهها موفق یا مُد بشوند باید فراتر از شما رشد کنند و گسترش پیدا کنند. این کافی نیست که فقط شما یک ایده را دوست داشته باشید، دیگران هم باید آن را دوست داشته باشند.
جونا برگر استاد دانشگاه وارتون و نویسندهی کتاب پرفروش سرایت راهکارهای بازاریابی ویروسی، میخواهد در این ویدان با شما علم پنهان پشت انتقال اجتماعی را در میان بگذارد.
توضیح میدهد که چرا همهی اطلاعات از داستانها و شایعات آنلاین تا محتوای آنلاین مثل تبلیغات و ویدیوها فراگیر میشوند و شما چطور میتوانید از این ایدهها استفاده کنید تا داستانها و پیامهای خودتان را به گوش عدهی بیشتری برسانید.
در حقیقت ما همیشه چیزهایی را میبینیم که محبوب میشوند، فیلمهایی که در گیشه موفق هستند و کتابهای پرفروش را میبینیم. محصولات مصرفی مثل ماست یونانی را میبینیم. اما چرا بعضی چیزها موفق میشوند و بعضی دیگر شکست میخورند؟
خب مشکل از تبلیغات نیست! این برای افرادی که بودجهی کافی برای تبلیغات ندارند خبر خوبی است. حتی داشت بهترین محصول یا بهترین ایده هم مهم نیست!
در این ویدان جونا به شما نشان میدهد که مهم استفاده از قدرت تأثیر اجتماعی و دهانبهدهان برای کمک به فراگیری ایدهی شماست؛ تصادفی و شانسی هم نیست!
پشت این قضیه که چرا مردم به یک سری چیزها اهمیت میدهند علمی وجود دارد. اگر آن علم یا آن 6 کلید برای ایجاد انگیزه در رفتار را بفهمید میتوانید محتوای واگیردار تولید کرده و همچنین محصولات و ایدههای خودتان را فراگیر کنید.
در دوره «مسری، نکات طلایی بازاریابی ویروسی» خواهید آموخت:
بازاریابی دهانبهدهان چیست؟، داشتن توأمان استراتژی بازاریابی آنلاین و آفلاین، 6 قدم برای اینکه مردم دربارهی شما حرف بزنند، اعتبار اجتماعی، زنجیرهها و احساسات، عمومیت و ارزش کاربردی، داستان سازی و کاربرد این قدمها در عمل
