
چگونه اعتمادزایی کنیم؟ اعتماد پایه پیروزی
برندا بیلی هیوز، مدرس ارشد در مدرسه بازرگانی Kelley در سطح ملی و متخصص آموزش مهارتهای ارتباطی به مدیرعاملها، کارشناسان کسبوکار و دانشجوهای کالج، طی سالها تجربه دریافته که اعتماد و ارتباط کاملاً باهم مرتبط هستند.
در این ویدان او توضیحاتی دربارهی اعتماد میدهد و بعد بهصورت جداگانه در مورد اهمیت آن برای خود و سازمانها توضیح میدهد و سه حلقهی اعتماد را بررسی میکند.
اول از رفتارها و ارزشهای نهادینه و بعد در مورد رفتارهایی که دیگران از آنها برای قضاوت دربارهی اعتبار شما استفاده میکنند صحبت میکند. اگر در موقعیتی قرار دارید که اعتماد از بین رفته است، بخش چگونگی بازسازی اعتماد ازدسترفته را ببینید.
فعالیت در تیمهای مجازی چالشهای خاص خودش را برای اعتمادسازی دارد؛ به همین خاطر چند نکته دراینباره گفته میشود.
ما میدانیم که اعتماد در زندگی شخصی بهاندازهی اعتماد در کار مهم است؛ پس درنهایت یک بخش نیز به این موضوع اختصاص دادهشده است.
مباحثی که در این ویدان به آن پرداختهشده عبارتاند از:
اعتماد چیست؟ شناخت اعتماد در سازمان
سه حلقهی اعتماد: مقدمهای بر سه حلقهی اعتماد، حلقهی درونی، حلقهی میانی، حلقهی بیرونی
اعتماد در کار: بازسازی اعتماد، عذرخواهی، اعتمادهایی در تیمهای مجازی، اعتماد در روابط شخصی، ساخت یک برنامهی عملی
