
مبانی بازاریابی با موبایل
بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing) استراتژی بازاریابی دیجیتالی چندکانالهای است که هدف آن دستیابی به مخاطبان هدف در تلفنهای هوشمند، تبلتها و سایر دستگاههای همراه آنها از طریق وبسایتها، ایمیل، SMS و MMS، رسانههای اجتماعی و اپلیکیشنها است. تلفن همراه شیوهٔ تعامل مردم با برندها را دگرگون کرده است. امروزه تمام کارهایی را که میتوان با رایانهٔ رومیزی انجام داد، در دستگاههای همراه هم در دسترس هستند. انجام تمامکارهایی مانند مشاهدهٔ ایمیلها، بازدید از وبسایت و خواندن مطالب در صفحهٔ نمایش کوچک دستگاههای همراه نیز امکانپذیر است.
جان جانسچ مدرس دوره مبانی بازاریابی با موبایل، مؤلف Ducttape Marketing و با تجربه 3 دهه بازاریابی در کسبوکارهای کوچک، میگوید: خیلی قبل از آنکه گوگل و فیسبوک و ایمیل و اینترنت داشته باشیم، بهعنوان بازاریاب باید آماده دنیایی باشیم که ارتباط، جستجو، بازنشر و خرید مشتریان اول و مهمتر از همه با ذهنیت موبایل انجام میشود. او در این دوره به شما کمک میکند راهتان را در این دنیا پیدا کنید، با نشان دادن اینکه چگونه تمام فعالیتهای آنلاین خودتان و مسیر خرید مشتریانتان را برای مشتریان موبایلی طراحی کنید. موضوعات این دوره عبارتاند از: وبسایتهای موبایلی چگونه است. محتوای موبایل و تجربه کاربری چگونه باشد. چگونه بهینهسازی برای موبایل انجام دهید. معرفی شبکههای اجتماعی و پلتفرمها، معرفی کمپینهای مبتنی بر موبایل.
