مدیریت محصول و برند

12
درس
44
فایل
112
دقیقه
690000 تومان

پیش گفتار

play_arrow
آنچه در این دوره خواهیددید.
-
play_circle_outlinepause_circle_outline

درک محصولات و استراتژی محصول

play_arrow
مقدمه
10:44 - 28.4 مگابایت
play_circle_outlinepause_circle_outline
play_arrow
محصولات جدید را چگونه طبقه بندی کنید
8:46 - 23.1 مگابایت
play_circle_outlinepause_circle_outline
play_arrow
چرخه عمر محصول چیست؟
5:59 - 16.3 مگابایت
play_circle_outlinepause_circle_outline

توسعه و انتشار محصول

play_arrow
گسترش پیشنهادات
7:08 - 24.9 مگابایت
play_arrow
محاسبه تقاضای محصول
7:01 - 23.8 مگابایت
play_arrow
چگونگی توسعه و انتشار محصول جدید
9:47 - 33.5 مگابایت
play_arrow
فرایند توسعه محصولات بعدی
4:55 - 16.7 مگابایت

تعریف برند و نحوه توسعه برند

play_arrow
برند چیست و چرا به برند نیاز دارید
6:44 - 23.06 مگابایت
play_arrow
ورودی های فرایند توسعه برند
7:39 - 27.4 مگابایت
play_arrow
تحلیل رقبا
8:57 - 30.4 مگابایت

تعریف برند و عناصر کلیدی آن

play_arrow
تعریف مدل برند
4:55 - 16.7 مگابایت
play_arrow
جوهره برند چیست و چرا اهمیت دارد
7:51 - 27.1 مگابایت
play_arrow
ارزشهای برند چیست و چرا به آن نیاز دارید
4:20 - 14.9 مگابایت

توسعه استراتژی برند

play_arrow
اتصال تقاط -ترجمه برند به یک بیانیه
5:40 - 19.3 مگابایت
play_arrow
ارزیابی استراتژی برند
6:02 - 21.2 مگابایت

مقدمه معماری برند

play_arrow
معماری برند چیست و چرا به آن نیاز دارید
3:42 - 12.6 مگابایت
play_arrow
ارزش برند و اهمیت آن در کسب و کار
4:34 - 15.5 مگابایت
play_circle_outlinepause_circle_outline
play_arrow
مدل های مختلف معماری برند
7:12 - 24.7 مگابایت

مدل های معماری برند

play_arrow
برند یکپارچه و نحوه استفاده از آن
4:26 - 15.7 مگابایت
play_arrow
مجموعه برند و نحوه استفاده از آن
3:41 - 12.5 مگابایت
play_arrow
مدل ترکیبی و نحوه استفاده از آن
3:44 - 13.2 مگابایت

توسعه معماری برند

play_arrow
توسعه معماری برند - بخش اول
6:09 - 21.2 مگابایت
play_arrow
توسعه معماری برند - بخش دوم
3:24 - 11.5 مگابایت
play_arrow
پنج شاخص برتر فرصتها یا مشکلات در معماری برند
2:45 - 9.3 مگابایت
play_arrow
ملاحظات نامگذاری برند
2:55 - 9.9 مگابایت

ساخت مجموعه برند

play_arrow
مجموعه برند و محصول چیست و چرا باید آن را تعریف کرد
3:01 - 10.1 مگابایت
play_arrow
رابطه بین مجموعه برند و معماری برند
5:41 - 20.3 مگابایت
play_arrow
توسعه مجموعه برند - بخش اول
6:57 - 23.8 مگابایت
play_arrow
توسعه مجموعه برند - بخش دوم
5:16 - 18.02 مگابایت
play_arrow
مدیریت مجموعه برند (1)
6:39 - 22.8 مگابایت
play_arrow
مدیریت مجموعه برند (2)
2:09 - 7.2 مگابایت

مقدمه ای بر تجربه مشتری

play_arrow
تجربه مشتری
7:07 - 24.7 مگابایت
play_arrow
قیف خرید چیست
7:13 - 25.1 مگابایت

نقاط اتصال برند

play_arrow
مفهوم نقاط اتصال
6:26 - 22.01 مگابایت
play_arrow
شناسایی نقاط اتصال
6:35 - 22.5 مگابایت
play_arrow
اولویت بندی نقاط اتصال کلیدی
7:14 - 24.8 مگابایت
play_arrow
تعریف نقش نقاط اتصال
3:18 - 11.38 مگابایت
play_arrow
پیاده سازی برند در نقاط کلیدی
3:52 - 13.5 مگابایت

توسعه برند از طریق برنامه مشارکت برند

play_arrow
مشارکت برند چیست و چرا به آن نیاز دارید
5:00 - 17.14 مگابایت
play_arrow
تعریف ارتباطات درون سازمانی و برنامه آموزش
8:15 - 28.4 مگابایت
play_arrow
توسعه برند در سرتاسر سازمان
8:54 - 30.4 مگابایت
play_arrow
سنجش و رهگیری رفتار مطابق با برند
7:17 - 25.11 مگابایت
play_circle_outlinepause_circle_outline
play_arrow
عوامل موفقیت کلیدی برنامه مشارکت برند
8:21 - 28.6 مگابایت
play_arrow
سخنان پایانی
1:37 - 5.4 مگابایت

هرسال چند محصول خوب عرضه می‌شوند؟ اگر جوابتان 33 هزار محصول بود، درست حدس زده‌اید. هرسال چند محصول خوب شکست می‌خورند؟ فکر می‌کنید چرا محصولات خوب شکست می‌خورند؟ یک دلیل آن ناتوانی شرکت در پشتیبانی از رشد است. یعنی محصول در بازار بسیار موفق است، اما شرکت قادر به پشتیبانی از تقاضا نیست. دلیل دیگر این است که نمی‌تواند وعده برند را عملی کند مثل ویندوز ویستا که از بازار خارج شد. دلیل سوم این است که محصول در یک نوع برزخ باشد، چون مصرف‌کننده به مزایای اصلی آن علاقه‌ای ندارد. دلیل چهارم این است که مصرف‌کننده محصول را نمی‌فهمد، اینکه چطور از آن استفاده کند یا هدفش چیست. دلایل دیگر شکست محصولات خوب در بازار، در دوره مدیریت محصول و برند گفته می‌شود.

در دوره مدیریت محصول و برند، لوئیز رودریگز باپتیستا مدرس دوره، متخصص محصول و برندینگ است. این دوره مشتمل بر 6 بخش است. بخش اول این دوره درباره رسیدن از ایده به محصول، عرضه محصولات جدید و مدیریت چرخه عمر است. بخش دوم درباره توسعه یک برند قوی برای محصول است. برای الهام بخشیدن به ذینفعان و بهبود تراز مالی می‌باشد. بخش سوم درباره این است که بدانید چگونه پیشنهادتان را ارائه کنید. معماری برند و نام‌گذاری توضیح داده می‌شود. بخش چهارم ساختن رزومه برای برند را آموزش می‌دهد. بخش پنجم درباره تبدیل برند به یک تجربه خوب مشتری است. بخش ششم درباره مشارکت حداکثری کارکنان است. این دوره بخشی از مجموعه تخصصی ترکیب بازاریابی است.

مدیر محصول مسئولیت موفقیت محصول در طی تمام چرخه عمر آن را بر عهده دارد. مدیر محصول بیش از چه بر چگونگی تمرکز دارد، به این معنا که کار وی در نظر گرفتن چشم‌انداز بلندمدت و تصمیم‌گیری در مورد جهت رشد محصول بر اساس نیازهای تکمیلی مشتری است. مدیر محصول باید پاسخگوی سؤالاتی باشد از قبیل: محصول یا خدمت چه مشکلی را برای مشتریان حل می‌کند؟ بازار هدف محصول یا خدمت چیست؟ استراتژی تولید کالا یا ارائه خدمت به چه شکلی است؟ استراتژی بازاریابی به چه صورت است؟ پارادایم‌های مالی چگونه باشد؟

امروزه بیشتر سازمان‌ها ضرورت برخورداری از فرایند بهینه توسعه محصول جدید را به‌خوبی احساس کرده‌اند و برای داشتن چنین فرایند موفقی تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند و هزینه‌های هنگفتی را متقبل شده‌اند. در این سازمان‌ها، افراد متخصص و باتجربه به کار گرفته می‌شوند، از فناوری‌های پیشرفت استفاده می‌شود و درعین‌حال ممکن است معرفی محصولات جدید آن‌ها با شکست مواجه شود. مدیران این‌گونه سازمان‌ها غالباً نمی‌توانند علت این شکست‌ها را درک کنند.

 تحقیقات در مورد این‌گونه سازمان‌ها نشان داده است که مشکل عمده، در نحوه مدیریت محصول و برند است. دوره مدیریت محصول و برند می‌تواند به سازمان‌ها و مدیران کمک کند، علت شکست توسعه محصولات خود را بشناسند و برای رفع این مشکلات اقدامات درستی انجام دهند و یا اگر قصد توسعه محصول و برند دارند، به کمک آموزش این دوره از شکست پروژه خود جلوگیری کنند.

مدیریت، در توسعه محصولات جدید نقشی اساسی ایفا می‌کند و با ایجاد فضای مناسب برای خلاقیت و رشد استعدادهای بالقوه و به‌کارگیری روش‌های مناسب مدیریتی، زمینه را برای توسعه موفق مهیا می‌کند. از طرفی مدیریت برند یک فرآیند بلندمدت برای ارتقای سطح رضایت مشتریان از عملکرد شرکت شماست تا از این طریق در رقابت با دیگر رقبایتان بتوانید سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهید. در جهان امروز مصرف‌کنندگان به‌سرعت در حال تغییر رفتار هستند و گاها در کسری از ثانیه برای خرید از شرکتی خاص تصمیم می‌گیرند. بنابراین یادگیری مدیریت برند به شما کمک می‌کند که همواره برند شما در انظار عموم قرار بگیرد و از این طریق یک برداشت مثبت در ذهن مخاطبان ایجاد شود. ازنظر روانی مدیریت برند به‌اندازه افزایش کیفیت محصولات و خدمات شما در میزان فروش نهایی تأثیر دارد. بنابراین این دوره باارزش را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

اساتید دوره

لوییز رودریگز باپتیستا

لوییز رودریگز باپتیستا
لوییز با بیش از 20 سال تجربه در استراتژی بازاریابی و برندسازی در نقاط مختلف دنیا (ایالات متحده، آمریکای لاتین، و اروپا) استراتژی هایی آماده برای برندهای محلی و بین المللی را توسعه داده و پیاده کرده است که نتیحه آن بهبود جدی در رشد شرکتها بوده است. لوییز با شرکت های بین المللی مثل P&G، Chicco و AT&T همکاری و بر تیم های بزرگ نظارت داشته است در نیمه دوم زندگی حرفه ای خود به عنوان مشاور در صنایع مختلف B2B و B2c فعالیت کرده است. در سرتاسر این مسیر مدافع برنامه های متحول کننده برای رسیدن به رشد سریع، از جمله تغییرات سازمانی مبتنی بر برند، آموزش IMC و بازاریابی عمومی، بهبود مجموعه محصولات و خدمات، و بهینه سازی تجربیات مشتریان بوده است. صنایعی که در آن فعالیت داشته شامل مخابرات، تکنولوژی، خدمات مالی، FMCG، سرگرمی و تفریح، نفت و گاز، خرده فروشی، املاک و خدمات تخصصی است. لوییز خود را متخصص تجربه مشتری میداند. همیشه در حال بهبود مهارت شنیدن است تا بتواند نیازهای مشتری را به اطلاعاتی تبدیل کند که تجارب مبتنی بر برند را برای مشتری فراهم کرده و فروش را افزایش میدهد. تحقیقات مستقل او در حال حاضر روی کمّی سازی ارزش طیف تجربیات مشتریان است، تا تصمیم گیران بدانند کجا، چه زمان و چطور سرمایه گذاری کنند. در گذشته روی اثر پیاده سازی فرهنگ مبتی بر برند در درون سازمان مطالعه کرده است.
سوابق دانشگاهی
MBA، دانشکده مدیریت کلوگ، اوانستون، ایلینوی آمریکا
مدرک مهندسی در یونیورسیداد متروپولیتانا، کاراکاس، ونزوئلا
سوابق حرفه ای
تیم تحویل سراسری، گروه EMM
شریک مدیریتی، شرکت مشاوره گالیون بلو
عضو موسس، پرافت، مادرید
مدیر شرکت مشاوره BBDO
مدیر عمومی Chicco

person
mail