دیجیتال مارکتینگ | دیجیتال آنالیتیکس
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
مقدمه ای بر دیجیتال آنالیتیکس
مقدمه
چه فایده ای دارد
اهداف
چرا دیجیتال آنالیتیکس
آنالیتیکس چیست
نقش تحلیلگر
چقدر دشوار است
نکات کلیدی
بلوغ سازمانی
مقدمه
چه فایده ای دارد
اهداف
چرا بلوغ
مدل بلوغ چیست
مدل بلوغ دیجیتال آنالیتیکس
مدیریت، اداره و انطباق
اهداف و حیطه کاری
تیم و تخصص
فرایند و بهبود مستمر و متدولوژی
ابزارها، تکنولوژی و یکپارچه سازی
مطالعه موردی
نکات کلیدی
بلوک های سازنده
مقدمه
چه فایده ای دارد
اهداف
ابعاد و متریک ها
بلوک سازنده مخاطب
بلوک سازنده جذب
بلوک سازنده رفتاری
بلوک سازنده تبدیل
متریک های محاسبه شده
متریک های مرکب
نکات کلیدی
دیدگاه های مدیریتی دیجیتال آنالیتیکس
مقدمه
چه فایده ای دارد
اهداف
چارچوب زنجیره ارزش پورتر و محوریت بازاریابی
چرخه عمر مشتری
پرسونا و مسیر جریان
تناظر ویژگی ها و عملکردها با پرسونا و چرخه عمر
قدرت پروژه های پایلوت
برنامه ریزی
حریم خصوصی و اخلاقی
نفرین داده ها، فلج آنالیز
نکات کلیدی
شاخص های کلیدی عملکرد
مقدمه
چه فایده ای دارد
اهداف
نقطه شروع
شاخص کلیدی عملکرد چیست
بهترین KPI
انتخاب KPI درست
حیاتی برای کیفیت CTQ
مولفه های KPI خوب
نرخ پرش
ارزش متوسط سفارش - متریک یا KPI
سنجش مشارکت
چند KPI نیاز است
نکات کلیدی
بخش بندی
مقدمه
چه فایده ای دارد
اهداف
چرا بخش بندی کنیم
مثال جمعیت N
رویکرد RFM
بخش های آماده و سفارشی
بخش بندی ABC
نکات کلیدی
فرایند آنالیز
مقدمه
چه فایده ای دارد
اهداف
انواع آنالیتیکس
بهبود مستمر و حل مساله با شش سیگمای ناب
تعریف
سنجش
آنالیز
بهبود
کنترل
مثالهای فرایند آنالیز
نکات کلدیدی
مدیریت بازاریابی
مقدمه
چه فایده ای دارد
اهداف
رهگیری کمپین چیست
اجزای کمپین
تاثیر ادبلاکرها
رسانه پولی، شخصی و اکتسابی
مدلسازی تخصیص و ترکیب رسانه ای
کمک به تبدیل
مدلهای تخصیص
تخصیص آفلاین
نکات کلیدی
آزمایش و تست
مقدمه
چه فایده ای دارد
اهداف
مزایای تست
طراحی وب
آزمون فرضیه
مزایا و معایب آزمون A-B
آزمون چند متغیره
مزایا و معایب آزمون چندمتغیره
نکات کلیدی
گزارش و داشبورد
چه فایده ای دارد
اهداف
داشبورد چیست
جریان کاری آنالیز و گزارش دهی
برنامه ریزی داشبورد
انتخاب نحوه نمایش
اصل گشتالت
مشکلات متداول در طراحی داشبورد
نمایش دقت یا مقیاس
حذف برای بهبود
هنر داستان سرایی
نکات کلیدی
Stack در دیجیتال آنالاتیکس
مقدمه
چه فایده ای دارد
اهداف
چشم انداز پیچیده مارتک
انتخاب پلتفرم وب آنالیتیکس
داده های کیفی
اطلاعات رقابتی
سوشال آنالیتیکس
داده های فروش و سیستم مرکزی
ابزارها
نکات کلیدی
در دنیای آفلاین، شاید متوجه نباشید مشتریان چطور با کسب و کار شما آشنا شده اند، در فروشگاه شما به چه چیزهایی نگاه کرده اند، یا اینکه خرید های قبلی آنها چه تاثیری روی تصمیمات کنونی دارد. داده های جمع آوری شده از دیجیتال آنالیتیکس می تواند به تمام این سوالات و سوالات بیشتر پاسخ دهد. در این ویدان می آموزید چطور از آنالیتیکس برای دسترسی به اطلاعات ارزشمند برای تصمیم گیری بهتر استفاده کنید. با سطوح مختلف آنالیتیکس و چگونگی ارزیابی نقاط قوت و ضعف سازمان خود با استفاده از مدل بلوغ آشنا خواهید شد. درباره معیارها، ابعاد و شاخص های کلیدی عملکرد بیاموزید و اینکه چطور نتایج تحلیل های خود را گزارش کرده و ارائه کنید.
بیاموزید چطور می توانید مفاهیم و تکنیک های بخش بندی را گسترش دهید و از روش شش سیگما برای بهبود و اصلاح تحلیل ها و رسیدن به نتایج معناداری که به شرکت شما کمک میکند استفاده کنید. نهایتا با بهترین روش ها در بررسی موفقیت کمپین ها، آزمایش بخش های مختلف سایت برای بررسی نرخ تبدیل، و اهمیت «چندگانگی» در دیجیتال آنالیتیکس آشنا شوید.
هر روز شرکتهای بیشتری از دیجیتال مارکتینگ بهره می برند و افزایش مهارت در این حوزه رقابتی، برای داشتن یک مسیر شغلی موفق ضروری است.
این دوره آموزشی با هدف کمک به شما برای کسب مهارت در شاخه های اصلی دیجیتال مارکتینگ از جمله بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)، شبکه های اجتماعی، هزینه به ازای کلیک (PPC)، بهینه سازی تبدیل سایت، آنالیتیکس وب، بازاریابی محتوا، ایمیل و بازاریابی موبایلی طراحی شده است.
دیجیتال مارکتینگ یکی از سریع الرشدترین صنایع دنیاست و دریافت گواهی این دوره به شما کمک میکند ارزش خود را در بازار بالا برده و مهارتهای خود را افزایش دهید.
چه به دنبال مسیر شغلی تازه ای در دیجیتال مارکتینگ باشید یا صرفا بخواهید تقاضا برای خود را نزد کارفرمایان آتی افزایش دهید، این دوره شما رو برای رسیدن به هدف آماده می کند.
دوره دیجیتال آنالاتیکس یکی 12 دوره از مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ می باشد.
اساتید دوره

استفان هامل
متخصص استراتژی محصولات گوگل، متخصص تحلیل داده
استفان هامل متخصص استراتژی محصولات گوگل است و توسط انجمن آنالیتیکس دیجیتال به عنوان تاثیرگذارترین نقش آفرین این حوزه معرفی شده است.
او مشارکت های زیادی در این صنعت داشته است، از جمله ساخت مدل بلوغ آنالیتیکس دیجیتال