فیلم وبینار خودشکوفایی
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
وبینار خودشکوفایی
بخش اول
بخش دوم
بخش سوم
بخش چهارم
بخش پنجم
بخش ششم
بخش هفتم
بخش هشتم
اسلایدهای وبینار
انسانها برای زنده ماندن و زندگی کردن در سطح اول باید نیازهای اولیه خود را برآورده کنند. اما پدیدهای به نام خودشکوفایی به این موضوع اشاره میکند که در وجود انسان تمایلی وجود دارد که به چیزهایی بیشتر از نیازهای اولیه خود دست یابد. این یک موضوعی است که به صورت غریزی در انسانها قرار دارد و برخی بیشتر و برخی کمتر از آن برخوردارند. پس با داشتن تمایل به خودشکوفایی هر انسانی سعی می کند از امکانات موجود خود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و با استفاده از آن ها بتواند نهایت میزان ممکن از استعدادهای نهفته خود را به شکوفایی برساند.
مفهوم خودشکوفایی در روانشناسی، بیشتر با سلسسله مراتب نیازهای آبراهام مازلو شناخته میشود. این ایدهی چند ده ساله، به طور حتم یکی از حوزههای محبوب در تحقیقات روانشناسی مدرن است، اما بسیاری همچنان خودشکوفایی را بالاترین مرحلهی هرم مازلو میدانند.
مازلو باور داشت کسانی که به خودشکوفایی رسیدهاند، صفات کلیدی خود را به اشتراک گذاشتهاند:
- آنها خودشان، زندگی و موقعیتهایشان را قبول میکنند.
- آنها ناشناختهها را بهجای ترس، میپذیرند.
- آنها بهجای اینکه مسائل کوچک را به حساب بیاورند، بر روی حل مشکلات بزرگ تمرکز میکنند.
- آنها در مقابل ایدههای نو و اعتقادات دیگران روشنفکر هستند.
- آنها میل زیادی برای آزادی شخصی و استقلال دارند.
- آنها تعداد کم روابط دوستی صمیمانه را به روابط زیاد دوستیهای سطحی ترجیح میدهند.
- آنها از زندگی و تمام دنیایی که آنها را احاطه کردهاست قدردان هستند.
- آنها هدف و انگیزهی قوی در جهت رشد خود دارند.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
در وبینار «خودشکوفایی» شما با کلید گمشده هدفگذاری آشنا خواهید شد. به شما گفته خواهد شد که چگونه وقتی به اهداف میرسید به احساس رضایت کامل برسید.
در این وبینار
با شناخت نیازها و احساسات انسانی برای رسیدن به اهداف و آرزوها آشنا میشوید
با طبیعت انسان آشنا میشوید.
درباره فطرت انسان صحبت خواهد شد.
افراد خودشکوفا چه ویژگیهایی دارند و شما چگونه میتوانید به خود شکوفایی برسید؟
چگونه استعدادهای درونی خود را کشف کرده و آنها را شکوفا کنیم؟
اساتید دوره

محمد مهدی ربانی
او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دونالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.