
بازاریابی جادویی
برایان تریسی در دوره بازاریابی جادویی میگوید: " ۸۰ درصد محصولات و خدمات که از امروز تا ۵ سال آینده استفاده میشوند، هنوز اختراع نشدهاند و ۸۰ درصد محصولات و خدماتی که امروز بهطور متداول استفاده میشوند، تا ۵ سال آینده دیگر در بازار نخواهند بود. شرکتها هزینه زیادی را صرف واردکردن محصول به بازار میکنند، ولی اتفاقی که میافتد هرساله ۸۰ درصد آنها ورشکست میشوند".
در بازاریابی جادویی برایان تریسی با مفاهیم بازاریابی و فروش، چگونگی پاسخگویی به سؤالات اصلی بازاریابی، ویژگیهای محصولات و خدمات جدید، ۴ بخش حیاتی در بازاریابی استراتژیک(تخصص، تمایز، تقسیمبندی و تمرکز)، و ویژگیهای مشتری ایدآل آشنا میشوید.
سود نتیجه پیدا کردن و حفظ مشتری به روش مقرونبهصرفه است. سود درنتیجه عملکردهای اصلی مدیریت نوآوری و بازاریابی است، چون فقط کسانی که توانایی جذب و حفظ مشتری دارند، درآمد و جریان نقدینگی مناسب خواهند داشت.
