چگونه روی دیگران تاثیر بگذاریم؟
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
مقدمه
خوشآمدید
محور اصلی تأثیرگذاری
بهترین تأثیرگذاران قبل از تأثیرگذاری چه میکنند
مهمترین اشتباهی که افراد تأثیرگذار ناخودآگاه مرتکب میشوند
دو حقیقت راجعبه تأثیرگذاری
کار درست را انتخاب کنید
از جایی که هستند آغاز کنید، نه جایی که دوست دارید باشند
چطور درخصوص موقعیتتان بهترین متدهای تأثیرگذاری را انتخاب کنید
نحوهی استفاده از فهرست مزیت تأثیرگذاری
ارائهی تجزیهوتحلیل منطقی
ذکر منابع قابل قبول
اشاره به استانداردها، قوانین، و سیاستهای قانونی
تثبیت ضرورت یا کمبود
شرح درد و منفعت
ایجاد اتحاد و پیوستگی
استفاده از برهان اجتماعی
آغاز مقابلهبهمثل یا تبادل
ترغیب به حفظ تعهد و ثبات
ارائهی تشابهات و مغایرتهای درخور توجه
اثربخشی به ایدههایتان
تنظیم ارزشها، اصول، یا اهداف مشترک
ارتباط با استراتژی یا اهداف مهم
ایجاد روابط دوستانه، تعامل، و اطمینان
دوست بدارید و دوستداشتنی باشید
درخواست کمک یا مشاوره
تأثیر پذیر باشید
برای دیگران نمونه باشید
تبدیل مخالفتها به عملکرد
چطور میتونی نفوذ کنی و تحت تعقیب قرار بگیری
فراتر از نتایج را جستوجو کنید
تأثیرگذار باشید تا الهامبخش باشید
نتیجهگیری
قدردانی مبتنیبر عمل و قدرت «متشکرم»
ورک بوک
تأثیرگذاری مؤثر، کلید موفقیت در کار و شادی در خانه است.
ما روزانه در طول روز چه خوب و چه بد، روی دیگران تأثیر میگذاریم و یا تأثیر میگیریم. به لطف تحقیقات زیادی که در دهههای اخیر در زمینهی علوم اجتماعی در سراسر دنیا انجامشده است، ما بهخوبی میدانیم در کار و زندگی چه چیزهایی بر روی دیگران تأثیرگذارند و چه چیزهایی بیتأثیر هستند.
این ویدان دربارهی این است که بدانیم چگونه بر روی دیگران تأثیر چشمگیر بگذاریم حتی زمانی که بسیار سخت و پیچیده میشود. این مسئله بسیار مهم است زیرا باعث تغییرات بزرگ و سریعی در کسانی که به این موضوع پرداختهاند شده است.
بیشتر از همه میخواهید روی چه چیزی تأثیر بگذارید؟ یک نفر سرکار، رئیستان، تیمی که در آن مشغول به کار هستید یا در خانه بر روی اعضاء خانواده، دوستان، یا مسائل روزمره مانند پاسخگویی به مشتری، پشتیبانی فنی و غیره؟
اینها مسائلی است که در این ویدان دکتر جان اولمن، دربارهی آن صحبت خواهد کرد. مراحل و روشهای مطمئن زیادی برای کمک به موفقیت بیشتر شما در تأثیرگذاری روی دیگران و کسب نتایج بهتر وجود دارند که با آنها آشنا خواهید شد.
مباحثی که در این ویدان مطرح میشوند عبارتاند از: محور اصلی تأثیرگذاری، بهترین تأثیرگذاران قبل از تأثیرگذاری چه میکنند؟، مهمترین اشتباهی که افراد تأثیرگذار ناخودآگاه مرتکب میشوند، دو حقیقت راجع به تأثیرگذاری، کار درست را انتخاب کنید، از جایی که هستند آغاز کنید نه جایی که دوست دارید باشند، چطور در خصوص موقعیتتان بهترین متدهای تأثیرگذاری را انتخاب کنید؟، چگونه میتوانید نفوذ کنید و تحت تعقیب قرار بگیرید؟
اساتید دوره

جان اولمن
دکتر جان اولمن مربی اجرایی و استاد دانشکدهی مدیریت آندرسون دانشگاه کالیفرنیا، لسآنجلس است.
دکتر جان اولمن مربی اجرایی بینالمللی است که بر سایت MotivationRules.com نظارت دارد و استاد دانشکده مدیریت آندرسون دانشگاه کالیفرنیا، لسآنجلس است؛ طبق نظر و رای دانشجویان، دورهی ارتباط بینفردی جان اولمن یکی از 10 تجربهی برتر آنها در برنامهی تحصیلات عالی بود.
دکتر اولمن یکی از سخنرانان مهم در این زمینه است که چگونه بر نتایج تاثیر بگذاریم، بدون اینکه متکی به قدرت باشیم یا به شیوهی تنبیه و پاداش اتکا کنیم. آخرین کتاب او، تاثیرِ واقعی: متقاعد کردن بدون اجبار و بهدست آوردن بدون تسلیم شدن (آمازون، 2013)، نام دارد که آن را به همراه مارک گولستون نوشته است و به چندین زبان ترجمه شده است و، در سال 2013، از سوی Soundview Executive Book Summaries ، به عنوان یکی از 30 کتاب برتر در عرصهی کسبوکار (Best Books in Business) انتخاب شد.
مشتریان او از صنایع مختلف هستند و شامل رهبران صنایع شرکتهایی مانند Apple,، Bain & Co، سیسکو، Deloitte، دیزنی، Genentech، Frito-Lay، Johnson & Johnson، مریل لینچ، ناسا، نایک، Oreck، Raytheon، St. Jude Children's Research Hospital، UBS، وریزون، یاماها و بسیاری از شرکتهای دیگر میشود.
دکتر اولمن با تیمِ رهبران ارشد نیز همکاری میکند، و یکی از برنامه های او برای یکی از شرکتهای بزرگ دنیا در یک مطالعهی موردی بر روی تغییر سرمایهی انسانی و استرتژیک موفق، در مدرسه کسبوکار هاروارد، مطرح شد.
مدرک کارشناسی را از آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، کارشناسی ارشد سیاستگذاری عمومی را از دانشگاه هاروارد و دکتری رفتار سازمانی را از دانشگاه کالیفرنیا لسآنجلس اخذ نمود. او کارش را به عنوان افسر نیروی هوایی آمریکا آغاز کرد، و در آنجا، در یک برنامهی اطلاعات مخفی جهانی شرکت کرد و، بعداً، در مرکزِ آکادمی نیروی هوایی آمریکا برای برنامهی توسعهی رهبری و رشدِ شخصی است.
دوره های پیشنهادی


چگونه اعتمادزایی کنیم؟ اعتماد پایه پیروزی



چگونه یک متن بازاریابی بی نظیر و موثر بنویسیم؟








چگونه از مشتری سوالات عالی برای فروش بپرسیم؟

بازاریاب ثروتمند - راز 500 میلیون دلاری تی هارو آکر



