10 عامل کلیدی برون رفت از بحران

1
درس
1
فایل
88
دقیقه
149000 تومان

یکی از مباحثی که امروز اغلب بنگاه‌های ما با آن روبه‌رو هستند، چگونگی فعالیت‌های کسب‌وکار و بازاریابی در شرایط رکود است. ما باید به‌هرحال بپذیریم در شرایطی به سر می‌بریم که اقتصاد شرایط رونق ندارد و اقتصاد کشور، دوران رکود و کساد را تجربه می‌کند و این دوران اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، ممکن است هنوز هم مدت دیگری نیز ادامه داشته باشد. در شرایط رکود و کسادی قطعاً راهکارها و رفتارها و بسیاری از پدیده‌های که با آن روبه‌رو هستیم مثل شرایط عادی و شرایط رونق نیست. بنابراین باید یاد بگیریم که در این شرایط چه گام‌های برداریم و چه‌کارهای را انجام دهیم که موفق شویم.

گرچه تقریباً هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند به‌طور کامل از پیامدهای رکود در امان باشد اما اگر بدانید رکود چگونه بر کسب‌وکارتان تأثیر خواهد گذاشت، می‌توانید برای به حداقل رساندن تأثیرات آن برنامه‌ریزی کنید. شاید در این پروسه حتی بتوانید فرصت‌های جدید را شناسایی کنید. با برنامه‌ریزی، بازبینی و نظارت بر کسب‌وکارتان می‌توانید اطلاعاتی به دست آورید که برای ایجاد تغییرات لازم است. شما برای رسیدن به ثبات مالی چاره‌ای جز اعمال تغییرات ندارید. این اقدامات کمک می‌کند تا راحت‌تر نسبت به بحران واکنش نشان دهید و پس از پایان بحران، خود را بازسازی کنید.

بحران اقتصادی چیست؟ درصورتی‌که نزول یا افت مهم در فعالیت‌های اقتصادی بیش از چند ماه طول بکشد، بحران اقتصادی نامیده می‌شود. بحران اقتصادی روی تولیدات صنعتی، اشتغال، درآمد، تجارت، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی تأثیرگذار است. شاخص فنی بحران بر اساس دو مرحله متوالی از رشد اقتصادی منفی توسط GDP یا تولید ناخالص داخلی تعیین می‌شود.

در دوره 10 عامل کلیدی برون‌رفت از بحران، دکتر احمد روستا، که دارای 34 سال سابقه تدریس، تحقیق و مشاوره در امور مدیریت، بازاریابی، صادرات، تبلیغات و مدیریت استراتژیک و دارای مقالات و کتاب‌های تألیفی متعددی است، به بیان 10 عامل کلیدی برای برون‌رفت از رکود، بحران، کسادی که خیلی می‌تواند برای هر نوع فعالیت و کسب‌وکاری تأثیرگذار باشد، می‌پردازد.

هر کسب‌وکار در اداره امور جاری خود به دلیل شرایط و پیچیدگی‌های پیش رو، ممکن است با بحران‌های مقطعی و موانع مختلفی مواجه گردد که با مدیریت صحیح آن می‌تواند منجر به افزایش سود و رونق کسب‌وکار شود؛ بحران‌های مختلف مثل: تحریم‌های شدید و یا همین شیوع ویروس کرونا در دنیا. لذا اولین قدم برای برنامه‌ریزی صحیح تبیین و شناخت وضعیت موجود می‌باشد که نیاز به واقع‌بینی دارد تا خوش‌بینی و تأکید می‌کنیم که این واقع‌بینی بر اساس خردی صورت می‌گیرد که از دل اطلاعات صحیح و بروز در ذهن مدیران شکل می‌گیرد. موانع کسب‌وکار استرس و تلاش‌های بسیاری دارد که در طول مراحل رشد کسب‌وکار، از لحظه آغاز و حتی زمانی که تجارت شما به ثبات رسیده است شمارا با موانع بسیاری مواجه خواهد کرد. اگر می‌خواهید به‌عنوان یک کارآفرین و مالک یک کسب‌وکار به موفقیت برسید، باید آمادگی پذیرش این چالش‌ها را داشته باشید، و فعالانه با خطرات احتمالی برخورد کنید.

فراموش نکنید که بحران می‌تواند فرصت مناسبی برای شما باشد. تغییرات بسیاری را می‌توانید پس از مشاهده این دوره، در کسب‌وکارتان اعمال کنید و به اهداف و فروش و سودآوری موردنظر خود دست‌یابید.

اساتید دوره

احمد روستا

دکتر احمد روستا ملقب به پدر بازاریابی نوین در ایران در سال 1327 و در شهر يزد ديده به جهان گشود. ايشان مدرک دکترای مدیریت خود را از دانشگاه برادفورد انگلستان در سال 1979 میلادی اخذ نمود و در حال حاضر عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی – دانشکده مدیریت و حسابداری می باشد. دکتر روستا دارای 34 سال سابقه تدریس، تحقیق و مشاوره در امور مدیریت، بازاریابی، صادرات ، تبلیغات و مدیریت استراتژیک و دارای مقالات و کتاب های تالیفی متعددی است.

person
mail