بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال بهاصطلاح چتری، بر روی همه تلاشهای بازاریابی آنلاین است. شرکتها از کانالهای دیجیتالی نظیر موتور جستجوی گوگل، رسانههای اجتماعی، ایمیل و وبسایتهای خود برای ارتباط با مشتریان فعلی و آیندهشان بهره میبرند. بسیاری از مردم امروز خریدهای خود را از موتورهای جستجو آغاز میکنند، یعنی قبل از خرید یک کالا آن را در اینترنت مییابند و در مورد آن تحقیق میکنند. این جدای خریدهایی است که مردم از سایتهای شناختهشده درزمینهٔ فروش کالا و خدمات انجام میدهند. شاید بتوان نتیجه گرفت که روشهای سنتی و پیشین کسبوکار دیگر آنقدرها کارساز نیست! بازاریابی همیشه درباره ارتباط با مخاطب، در زمان و مکان درست بوده است. پس میتوان نتیجه گرفت، با این وقتیکه مردم بخصوص با گوشیهایشان در اینترنت میگذرانند، بازاریابان دیجیتال هم در آنجا باید به دنبال مشتری و یا مخاطب خود بگردند.
اگر بهعنوان یک کارآفرین یا رئیس شرکت در دنیای کسبوکار اینترنتی فعالیت میکنید، هیچ فرقی نمیکند، باید بازاریابی دیجیتال را بشناسید و از آن استفاده کنید. حتی اگر رئیس هستید و برای تمامکارهای خود سیستم سازی کردهاید، باید به ابزارها و روشهای بازاریابی دیجیتال اشراف کامل داشته باشید. بازاریابی دیجیتال جزء جداییناپذیر از کسبوکارهای آنلاین است. هر شخصی که بخواهد از طریق اینترنت مخاطبان هدف کسبوکارش را جذب کند نیازمند به استفاده از بازاریابی دیجیتال است. چه کسبوکار کوچک یک نفره باشید و چه شرکت بزرگی داشته باشید باید از بازاریابی دیجیتال برای رسیدن به هدف نهایی خود در بازاریابی استفاده کنید و با استفاده از ابزارهای مناسب و بهروز و استفاده از تاکتیکهای مؤثر، بتوانید در دنیای رقابتی و پرتکاپوی دیجیتال، خود را معرفی کنید و مؤثر واقع شوید.
عادل طالبی، متخصص و کارشناس حرفهای در حوزه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، با تجربه سالها تدریس حضوری در سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه تهران، با تجربه راهاندازی چندین استارتاپ، که در حال حاضر نیز مدیریت چندین کسبوکار اینترنتی را بر عهده دارد، صفر تا صد بازاریابی دیجیتال را بهصورت آموزش ویدئویی برای علاقهمندان بازاریابی دیجیتال آماده کرده است. این دوره در یک مسیر یکساله، در قالب 50 درس و 120 فایل آموزشی، از مبانی و مفاهیم پایه بازاریابی دیجیتال، شروع میشود، سپس ابزارها و روشها و استراتژیهای بازاریابی دیجیتال هریک بهصورت جداگانه و کامل توضیح داده میشود و شما این ابزارها و روشها را یاد میگیرید و از آنها برای رشد کسبوکارتان استفاده میکنید. درنهایت نیز میتوانید اثربخشی هر یک از این ابزارها را بسنجید. در این دوره تمرینهایی به شما داده میشود، که بتوانید مطالب آموزشی دوره دیجیتال مارکتینگ را بهخوبی درک کنید و در طول یک سال بهتمامی سؤالات و ابهامات شما بهصورت ویدئویی، صوتی و متنی پاسخ داده خواهد شد.
با مشاهده و یادگیری از دوره بازاریابی دیجیتال عادل طالبی، میتوانید به بهترین روش ممکن مشتریان هدف خود را جذب کنید. بهعنوانمثال با بازاریابی محتوا و بهینهسازی سایت برای گوگل میتوانید باکیفیتترین مخاطبان مربوط به کسبوکارتان را بهصورت رایگان جذب کنید. بازاریابی دیجیتال نسبت به دیگر روشهای بازاریابی بسیار ارزانتر است. در بازاریابی دیجیتال اصلاً خبری از بروشور نیست! شما پس از یادگیری، یکبار برای همیشه فقط باید هزینه طراحی آن را بدهید. و هر بار آن را برای مشتریان خود ایمیل کنید یا فایل PDF آن را در وبسایت خود قرار دهید. شما با استفاده از بازاریابی دیجیتال در بین رقبای خود قرار خواهید داشت و محصولات و خدمات خود را در معرض دید مخاطبان هدف خود قرار میدهید. بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند تا خیلی راحتتر و بیدردسرتر از قبل با مشتریان خود در تعامل باشید. بهعنوانمثال از طریق ایمیل، تلگرام، اینستاگرام و دیگر روشهای ارتباطی همیشه با آنها در تعامل هستید. و این مستقیماً روی پیشرفت کسبوکارتان تأثیر مثبت میگذارد. از این طریق میتوانید بهراحتی نیازهای اصلی مخاطبانتان را کشف کنید و در مراحل بعدی بهخوبی آنها را رفع کنید.
کسبوکار در فضای آنلاین و بازاریابی در فضای دیجیتال، نیازمند زمان است و مانند پختن آش میماند که باید جا بیافتد تا طعم خوشمزه آن چشیده شود، اگر خواهان یادگیری عمیق، کاربردی و کامل بازاریابی دیجیتال از صفر تا صد هستید و نمیخواهید ظرف چند ماه به قلههای رفیع بازاریابی دیجیتال برسید، دوره بازاریابی دیجیتال عادل طالبی به شما پیشنهاد میشود.
برخی سرفصلهای دوره بازاریابی دیجیتال عبارتاند از:
مبانی بازاریابی دیجیتال، مبانی راهاندازی وبسایت، بهینهسازی فرایندهای دیجیتال سئو SEO، بازاریابی محتوایی و فرمتهای محتوا، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی با فایلهای صوتی و پادکست، بازاریابی پیامکی، بازاریابی ایمیلی، بهینهسازی نرخ تبدیل در کسبوکارهای آنلاین، فرایندهای A/B Testing، بازاریابی در شبکههای اجتماعی، بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی در لینکدین، بازاریابی در توئیتر، بازاریابی در تلگرام، تبلیغات دیجیتال، تبلیغات در رسانههای دیجیتال و رپورتاژ آگهی، تبلیغات کلیکی و انواع آن، تبلیغات در گوگل- گوگل ادز، نظرسنجی آنلاین، چت آنلاین، هوش تجاری یا BI در کسبوکار آنلاین، موضوعات مدیریتی مرتبط با کسبوکارهای آنلاین، موضوعات حقوقی مرتبط با کسبوکار آنلاین، استراتژی در کسبوکار آنلاین
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
جلسه صفر
مبانی بازاریابی دیجیتال
جلسه اول
بازایابی چیست؟
بازاریابی دیجیتال چیست؟
وب سایت چیست؟
دامنه و پسوند
دامنه، وبسایت و شبکه های اجتماعی
منابع دوره
جلسه دوم
هاست چیست؟
سرور اختصاصی چیست؟
سرور مجازی چیست؟
هاست اشتراکی چیست؟
هاست مناسب من کدام است؟
سفارش هاست و دامنه
جلسه سوم
CMS چیست؟
انواع CMS
In_house چیست؟
Outsource چیست؟
CMS اختصاصی حوزه کسب و کار
پینترست
نکات قرارداد تیم های فنی
جلسه چهارم
CMS عمومی
وردپرس چیست؟
یادگیری وردپرس
سایت ساز
مزایا و معایب CMS عمومی و سایت سازها
آپارات
جلسه پنجم
فروشگاه اینترنتی
پرداخت اینترنتی-درگاه بانکی
پرداخت اینترنتی - پرداخت یارها
مقایسه درگاه بانکی و پرداخت یارها
انواع فروشگاه اینترنتی
استراتژی در بازارگاه و خرده فروشی
CMSهای فروشگاه اینترنتی
فروشگاه سازها
مجوزها در کسب و کارهای آنلاین
منابع جلسه پنجم
جلسه ششم
بازاریابی پیامکی
پیامک ها بازاریابی
سامانه های ارسال پیامک
توئیتر
جلسه هفتم
فکس اینترنتی
fax.ir
Direct Marketing
Lead Generation
دیتابیس ها
Slide Share
جلسه هشتم
ابزارهای تحت کنترل ما
وبلاگ
وبلاگهای ایرانی
پلتفرمها و مارکت پلیسها
وبلاگ ها
جلسه نهم
شبکه های اجتماعی
تکنیک هایی برای جلب توجه در شبکه های اجتماعی
ابزارهای تحت تاثیر ما
یوتیوب
جلسه دهم
ادامهی ابزارهای تحت تاثیر ما
دشمن و ابزارهای دور از دسترس
رصد فضای دیجیتال
جمع بندی ابزارها
استراتژیهای ورود به بازار
استراتژی های ورود به بازار برای کسب و کارهای دیجیتال
مصاحبه با زهره صحت درباره راه اندازی کار و کارهای دیجیتال و شرایط آن
درباره مکتب محصول و مکتب مخاطب
بررسی شرایط ورود به فضای دیجیتال برای یک کسب و کار فعال در حوزه مسکن و مشاور املاک
بررسی شرایط ورود به فضای دیجیتال برای یک کسب و کار فعال در حوزه خودرو و لوازم خودرو و مانند آن
ماجرای مرغ و تخم مرغ
استراتژی برای سایت های خبری
استراتژی برای سایت های محتوایی مبتنی بر Network effect یا Platform
بررسی مدل کسب و کار و استراتژی برای سایت های تخفیف گروهی شبیه به نت برگ و تخفیفان
نکاتی درباره آنالیز رقبا
خدمات وقت دهی آنلاین و مانند آن
نکاتی درباره استراتژی ورورد به بازار در حوزه سایت های محتوایی، آموزش و مانند آن
نکاتی درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی
نکاتی درباره راه اندازی همزمان فروشگاه اینترنتی و بلاگ فروشگاه،
نکاتی درباره سئو برای برندهای رقیب و جذب مخاطبان رقیبا با سئو به سایت خودمان
مدل های مبتنی بر SaaS در حوزه eMail Software
استارتاپ های شهرستانی، تهدیدها و فرصتها
فایل صوتی
اول اپ، بعدا سایت؟ یا برعکس؟ یا همزمان؟ روبات بزنم یا صفحه اینستاگرام؟
فروش محتوای تولیدی من و تیمم از طریق یک وب سایت
برای فروش محتوا (ادامه استراتژی شماره 20)
راه اندازی یک شرکت خدمات
استراتژی پیرانا : استراتژی های حمله به پیشرو در شرایط نابرابری
درباره کانالهای جذب مخاطب و اهمیت توجه به همهی کانالهای موجود حتی کانال های غیر دیجیتال
جلسه یازدهم
گوگل آنالیتیکس (1)
گوگل آنالیتیکس (2)
گوگل آنالیتیکس (3)
جلسه دوازدهم
تحلیل در آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس (4)
گوگل آنالیتیکس (5)
گوگل آنالیتیکس (6)
گوگل آنالیتیکس (7)
مایکروسافت کلاریتی
جلسه سیزدهم
سنجه های دیجیتال
روشهای ارزیابی سایت
سرعت سایت
GTmetrix
Google PageSpeed Insights
Valid Codes
تمرینهایی برای انجام ندادن
تغییرات جدید GTMetrix
درس چهاردهم
اهمیت و کاربرد محتوای متنی
مزایای وبلاگ نویسی
ویژگی های محتوای خوب
مهارتهای موردنیاز
انواع محتوای متنی
آموزش تولید محتوای متنی
منابع درس چهاردهم
درس پانزدهم
مسیری که تا کنون طی کردیم
KPI
تبدیل چیست؟
انواع تبدیل
قیف فروش
نقشه سفر مشتری
جمع بندی
twitter susbend
درس شانزدهم
نرخ تبدیل و بهبود آن
بهبود نرخ تبدیل در عمل
این یا آن؟ A/B testing
درس هفدهم
مفاهیم و مقدمات A/B testing
درس هجدهم
چگونه بازدید کننده به سایتمان بیاوریم
ایمیل مارکتینگ- مقدمات
ایمیل مارکتینگ از دیدگاه عادل طالبی
ESP یا EMS چیست؟
سنجه های ایمیل مارکتینگ
درس نوزدهم
ایمیل مارکتینگ - آنچه گذشت
ایمیل مارکتینگ - کمی آمار
ایمیل مارکتینگ - شروع
ایمیل مارکتینگ - پیام مناسب
ایمیل مارکتینگ - فرد مناسب
ایمیل مارکتینگ - زمان مناسب
ایمیل مارکتینگ - توالی مناسب
ساختار ایمیل بازاریابی
ایمیل مارکتینگ - نکات پایانی
ابزارهای ایمیل مارکتینگ
headline hacks
صد و یک عنوان جذاب
درس بیستم
تبلیغات کلیکی- شروع
تبلیغات بنری - داستان آغازین
واسطههای تبلیغات بنری چه کار میکنند؟
محاسبهی نرخ تبلیغات بنری
محاسبهی نرخ تبلیغات بنری- بخش دوم
اجرای تبلیغات کلیکی توسط یکی از شرکت کنندگان دوره
درس بیست و یکم
UTM چیست؟
UTM و کاربردهای متفاوت آنها
Goal setting in Google Analytics
UTM و Goal در عمل
درس بیست و دوم
تبلیغات بنری در عمل
کدام Adnetwork؟
تجربه کار در ادنتورکها
یکتانت
مدیااد
سنجاق
شبکههای تبلیغات در یک نگاه
گزارش صنعت تبلیغات دیجیتال 1399
درس بیست و سوم
تبلیغات همسان یا Native
هدفگذاری مجدد یا ریتارگتینگ
آمادهسازی سایت برای اجرای کمپین
اجرای کمپین- بخش اول
اجرای کمپین- بخش دوم
اجرای کمپین- بخش سوم
درس بیست و چهارم
بررسی و تحلیل نتایج کمپین اجرا شده
اجرای کمپین ریتارگتینگ
اجرای کمپین پیامکی
اجرای کمپین پوش
اجرای کمپین ایمیلی
درس بیست و پنجم
تحلیل نتایج کلی کمپین
برنامهریزی کمپین
مستندسازی کمپین
تمرین
درس بیست و ششم
مرور روشهای زود بازده برای آوردن بازدید کننده به سایت
روشهای با بازدهی میان مدت برای آوردن بازدیدکننده به سایت
روشهای دیربازده برای آوردن بازدید کننده به سایت
کدام روش برای کسب و کار من بهتر است؟
چرخه محتوا
تمرین
محتوا چیست؟
درس بیست و هفتم
بازاریابی درونگرا
تعریف بازاریابی درونگرا
روش درونگرا
جزئیات روش درونگرا
اجرای بازاریابی درونگرا
بازاریابی درونگرا و برونگرا
تمرین
درس بیست و هشتم
استراتژی محتوا (1)
استراتژی محتوا (2)
استراتژی محتوا - پیادهسازی
تقویم محتوا
استراتژی محتوا - کمی عمیقتر
درس بیست و نهم
شبکه های اجتماعی : مقدمه
تعریف شبکههای اجتماعی و انواع آن
استراتژیهای استفاده از شبکههای اجتماعی
تعامل
یافتن هدف اصلی
کمپینهای شبکههای اجتماعی (بخش اول)
کمپینهای شبکههای اجتماعی (بخش دوم)
کمپینهای شبکههای اجتماعی (بخش سوم)
درس سیام
زمانبندی، تقویم محتوایی و بودجه بندی
بودجه بندی
مستندسازی
Promotion
ارزیابی ریسک
ارکان شبکههای اجتماعی یک بیزینس
درس سی و یکم
پنلهای سوشال مدیا مانیتورینگ
کلیات و زیرساختهای محاسباتی پنلهای سوشال مدیا مانیتورینگ
تحلیل رسانه و کاربرد آن در طراحی کمپین
پیدا کردن روند و Benchmarking
فرآیندهای بین ارکان و وظایف - بخش یک
فرآیندهای بین ارکان و وظایف - بخش دو
کشت ویروس در شبکه های اجتماعی
از هر دری سخنی
تمرین
تمرین شبکههای اجتماعی
درس سی و دوم
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
اینفلوئنسر مناسب کسب و کار من کیست؟
تاثیر محتوا بر کمپین اینفلونسری
مناسبترین زمان و فرمت اجرا در کمپین اینفلوئنسری
RFM چیست؟
پیادهسازی RFM
نکات تکمیلی RFM
درس سی و سوم
روایتهای استراتژی محتوا
بوم استراتژی محتوا - هدفگذاری محتوا
مدلهای بازاریابی محتوایی - نقشه سفر مشتری
مدلهای بازاریابی محتوایی - قیف بازاریابی محتوایی
مدلهای بازاریابی محتوایی - چرخ و فلک محتوایی
بودجه بندی
شاخصهای مدیریتی
مخاطبشناسی
عملیات تولید - خلق محتوا
عملیات توزیع محتوا
عملیات ترویج محتوا
فرمولهای بازاریابی محتوایی
عملیات خلق و تولید محتوا
Blog Editorial Calendar
نمونه برنامه توزیع محتوا
الگوی برنامه ریزی استراتژی دیوید میرمن اسکات
درس سی و چهارم
سئو، آغاز راه
سئو - آنچه که هست، آنچه که نیست
اینستاگرام مارکتینگ - مقدمه
ساخت اکانت بیزینسی
بیو - پروفایل
درس سی و پنجم
سئو و همبستگی
تمرین استراتژیک سئو
سئو یا شبکههای اجتماعی
آشنایی با بازاریابی محتوایی
هکرشدها
استراتژی اینستاگرام مارکتینگ: هدفگذاری، تعیین مخاطب و تحلیل رقبا
استراتژی اینستاگرام مارکتینگ: تقویم اینستاگرام
استراتژی اینستاگرام مارکتینگ: جمعبندی
درس سی و ششم
انواع روشهای تبلیغی در اینستاگرام - بخش اول
انواع روشهای تبلیغی در اینستاگرام - بخش دوم
طراحی تبلیغات در اینستاگرام
روش انتخاب پیج خوب برای تبلیغ
انواع تخفیف
مسابقه اینستاگرامی
آنالیز اینستاگرام
موتورهای جستجو از کجا آمدهاند؟
گوگل چگونه کار میکند؟
ایندکس شدن یعنی چه؟
لینک چیست؟
صفحه / پیج چیست؟
لینک های Follow و NoFollow
اساتید دوره
