حفاظت از کسب‌ و کار

  • يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
  • 218
  • 3
  • 0.0
توضیحات دوره

چگونه از ایده کسب‌وکار خود محافظت کنیم؟ ایده اصلی در برخی موارد، تنها سرمایه یک استارتاپ است و در بسیاری موارد ما باید ایده اصلی خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

در عصر جدید، سرمایه‌های کسب‌وکار قابل‌دیدن نیستند، بلکه سرمایه‌های معنوی هستند مثل علم و دانش، ایده، روش، نشان تجاری کسب‌وکار. در حال حاضر دارایی‌های اصلی، دارایی‌های فکری هستند. بنابراین باید از دارایی‌های فکری خود محافظت کنیم، همیشه نمی‌توان ایده را در ذهن نگه داشت، روزی می‌رسد که دیگران زودتر ایده را پیاده و اجرا می‌کنند و فقط حسرت برای ما می‌ماند، روزی می‌رسد که نیاز به سرمایه‌گذار یا شرکای تجاری دارید، یا نیاز به پیمانکار و کارمند دارید، بنابراین باید با جزئیات ایده خود را تشریح کنید. حتی اگر سرمایه‌گذار و دانش فنی نخواهید، باز به محافظت از ایده نیاز دارید، چون باید ایده به محصول تبدیل شود و به دست مشتری برسد. شما به مشتری نیاز دارید و وقتی محصول شما وارد بازار شد، ایده شما را همه متوجه می‌شوند. دزدیده شدن ایده یکی از نگرانی‌های صاحبان کسب‌وکار است، رقبا می‌توانند ایده را بربایند و برای خودشان به‌کارگیرند.

حفاظت از کسب‌وکار، سرعت بخشیدن به موفقیت‌های بزرگ است. در دوره حفاظت از کسب‌وکار توسط دکتر محمدمهدی ربانی می‌آموزید: چرا ایده اصلی را نمی‌توان نگه داشت؟، با مالکیت فکری استارتاپ‌ها آشنا می‌شوید. تفاوت بین ثبت اختراع، مالکیت معنوی و اسرار تجاری و روش‌های حفاظت از آن‌ها چیست؟، چگونه از ایده کسب‌وکار خود محافظت کنید؟، با چه سازمان‌هایی باید همکاری کرد؟، چگونه برند خود را ثبت کنید؟، قرارداد عدم افشای اطلاعات و قرارداد عدم رقابت در استارتاپ چیست؟

وقتی صحبت از حفاظت از برند می‌شود، نه روح کارآفرینی شما و نه قوی بودن در بازاریابی، هیچ‌کدام جای احتیاط را نمی‌گیرند، بسیاری از صاحبان کسب‌وکار وقتی سراغ محافظت از برند می‌روند که خیلی دیر است، و اغلب درواکنشی به سرقت، خرابکاری یا تخلف به اهمیت محافظت از کسب‌وکار پی می‌برند و این امر می‌تواند به قیمت از دست دادن کسب‌وکار، وقت و پول باارزش شما شود.

وقتی شما دارایی فکری محافظت‌شده دارید، ارزش شرکتتان در دید سرمایه‌گذار چند برابر می‌شود. وقتی برندهای ثبت‌شده را به سرمایه‌گذار نشان می‌دهید، ارزش شرکت بالا می‌رود. اگر بخواهید روزی استارتاپ خود را بفروشید، ارزش‌گذاری شرکت بالاتر می‌رود، هنگامی‌که دارایی فکری شما ارزشمند و محافظت‌شده باشد.

اگر می‌خواهید سریع‌تر در کسب‌وکار خود موفق شوید، اگر ترس از دزدیده شدن ایده کسب‌وکارتان را دارید، اگر می‌خواهید در زمان و پول و انرژی خود صرفه‌جویی کنید، حتماً این دوره را ببینید و از کسب‌وکار خود محافظت کنید.

درس های دوره
  • آنچه در این دوره خواهید دید

  • چرا ایده اصلی را نمی توان پنهان نگه داشت؟

  • مالکیت فکری در استارتاپ ها

  • ثبت اختراع

  • کپی رایت

  • برند و علامت تجاری

  • اسرار تجاری و قرارداد عدم افشای اطلاعات

  • قرارداد عدم رقابت در استارتاپ

  • جزوه

  • قرارداد عدم رقابت استارتاپ

  • قرارداد محرمانگی و عدم افشا اطلاعات یک جانبه

  • قرارداد محرمانگی و عدم افشا اطلاعات دو جانبه

  • قرارداد کار

  • توضیحات قرارداد عدم افشای اطلاعات

  • توضیحات قرارداد عدم رقابت استارت آپ

  • آنچه در جلسه بعدی خواهید آموخت

دیدگاه کاربران (2)
  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    سلام.ممنونازشما استادعزیزوگرامی

  • کاربر شنبه 23 مهر 1401

    عالی و کاربردی خسته نباشید استاد عزیز

1٬500٬000تومان
  • 9ویدیو
  • 7فایل
  • 93دقیقه
اطلاعات کلی دوره
  • مدرس محمد مهدی ربانی
  • تعداد درس‌ها 4 درس
  • تعداد فایل آموزشی 7 فایل
  • زمان دوره 93 دقیقه
  • سطح دوره مبتدی