تیم سازی و استخدام موفق
مقدمه
خوش آمدید
تیم سازی و استخدام موفق
با خودتان شروع کنید
به دنبال افراد اجرایی و تمام کننده کارها باشید
استارت آپ یعنی همکاری پیچیده
برای استارتاپ تیم نسازید
افراد با مهارت های مختلف را دور هم جمع کنید نه با مهارتهای یکسان
افرادی را پیدا کنید که اهمیت خدمات به مشتری را درک میکنند
شخصیت، نه رزومه!
اهداف فردی آنها را بشناسید
روی پیدا کردن افراد مناسب انرژی فراوان بگذارید
از لینکدین استفاده کنید
تنوع
فرهنگ سازمانی
آموزش مداوم، مربیگری
هزینه جذب افراد نامتناسب
چه چیزی تیم سازی در یک استارتاپ را موفق می سازد؟
تیم سازی بدون پول
هنر ارتباطات
استفاده از مشاوران
تیم موسس یا بنیان گذار
منابع تکمیلی
جزوه
قرارداد کار
خلاصه دوره تیم سازی و استخدام موفق
قدم بعدی
آنچه در جلسه بعدی خواهید آموخت
یک استارتاپ یا یک سازمان روی اعضا و یا به اصطلاح تیم خود میچرخد. اعضای مجموعه مثل یک چرخدنده در یک سیستم مکانیکی بزرگ هستند. اگر یکی از این چرخ دندهها خوب کار نکند کار سیستم مختل میشود. اینجاست که اهمیت کار تیمی در سازمان و یا استارتاپ دیده میشود. کار تیمی موفق میتواند یک مجموعه را قدرتمندتر و حرفهایتر جلو ببرد. مشکلات را کمتر کند و مسیر رشد مجموعه و اعضای آن را هموارتر کند و همچنین تیمی که با هم هماهنگ نباشند و درست کار نکنند میتوانند یک کسبوکار خوب را از بین ببرند.
هیچ فردی نمیتواند به تنهایی همه وظایف یک کسبوکار را انجام دهد. او به حمایت دیگران و در عین حال راهنمایی آنها نیاز دارد تا در هر کاری که انجام میدهد به بهترین نحو ظاهر شود. درصورتیکه افراد با یکدیگر همانند یک تیم کار کنند، اهداف بسیار پیچیده به راحتی قابل حصول هستند.
البته بهوجود آوردن فضایی که منجر به کارتیمی حرفهای شود کار چندان آسانی نیست اما اگر بتوانید مطالب گفته شده در دوره را بهدرستی انجام دهید، میتوانید کار تیمی را در بین کارمندانتان نهادینه کنید و نگران بسیاری از کارها نباشید زیرا بهشکل حرفهای خود انجام خواهند شد.
مایکل جردن، یکی از بزرگترین اسطورههای بسکتبال در مورد اهمیت کار تیمی و تیمسازی میگوید: با هوش و استعدادتان در یک مسابقه برنده خواهید شد اما با کار گروهی قهرمان مسابقات میشوید.
در این برنامه میآموزید چگونه یک تیم عالی بسازید؟ چگونه افراد برتر را جذب تیم خود کنید؟ چگونه با کارکنانتان قرارداد ببندید؟ نحوه به دست آوردن استخدامهای مناسب برای تیم با عملکرد بالا چگونه است؟ چگونه به تیم انگیزه بدهید؟ و ...
اساتید دوره

محمد مهدی ربانی
او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دونالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.