راهاندازی کسبوکار آنلاین بدون سرمایه زیاد
مقدمه
آنچه در این دوره می آموزید
چگونه سرمایه اولیه برای راه اندازی استارتاپ خود را تامین نماییم؟
چرا بیشتر ما شکست میخوریم
داستان ویدان
مدتی پس انداز کنید
با فروش به دوستان و خانواده شروع کنید
از دستان و خانواده خود کمک مالی بخواهید
وام های کوچک
در مسابقات و چالشها شرکت کنید
تهاتر
از خدمات کم هزینه استفاده کنید
کار دوم
اولویتبندی و برنامهریزی هزینه و درآمد
به دنبال مشتریان اولیه باشید
با رسانهها رفیق شوید
از کار مرتبط بدون نیاز به سرمایه شروع کنید
پیش فروش
سرمایهگذار
چگونه سرمایهگذار پیدا کنیم؟
سرمایهگذار چه میخواهد؟
منابع تکمیلی
جزوه
فرم ارزیابی کارآفرین
خلاصه دوره راهاندازی کسبوکار آنلاین بدون سرمایه زیاد
قدم بعدی
آنچه در جلسهی بعدی خواهید آموخت
یکی از مهمترین مزیتهای داشتن یک تجارت آنلاین یا کسبوکار اینترنتی، تفاوت در هزینهها و سرمایه در مقایسه با ایجاد یک کسبوکار سنتی یا آفلاین است.
برای بسیاری از مشاغل، مکان مناسب فعالیت باید حتماً دارای ویژگیهای خاصی باشد. بهعنوانمثال یک فروشگاه لباس بهاحتمالزیاد در یک کوچه محلی شانس چندانی برای موفقیت ندارد، چراکه افراد کمی از جلوی فروشگاه او گذر میکنند. بنابراین اگر صاحب آن کسبوکار بخواهید کار خود را ارتقاء دهد باید در مکانی پرترددتر فضای کاری خود را شکل دهد. تهیه یک ملک تجاری چه بهصورت رهن و اجاره یا خرید ملک، بسیار گرانقیمت خواهد بود و نیاز به سرمایهی زیادی دارد. همچنین هزینه فراوانی برای تجهیز این مکان نیز باید صرف شود.
برخلاف شغلهای سنتی که به فضایی فیزیکی و محدود احتیاج دارند که تشکیلات، محصولات و لوازم کار خود را در آن بگنجانند؛ با ایجاد یک کسبوکار آنلاین مثل یک فروشگاه اینترنتی، بدون محدودیت مکانی، میتوانید به سفارشها خود ترتیب اثر داده و کالاها را به تمام نقاط کشور ارسال کنید. همچنین، در کسبوکار آنلاین شما آزاد هستید که هرکجا دوست دارید به کارتان بپردازید. در خانه و یا حتی کنار دریا! بدون اینکه نیاز باشد هرروز در ترافیک و در هوای گرم یا سرد به سرکار بروید.
وقتی عزم خود را جزم کرده و کسبوکار آنلاین یا استارتاپ خود را با سرمایه کم ایجاد میکنید و برای آن شروع به فعالیت میکنید، کمکم برای اقدامات بعدی نیاز به سرمایه پیدا میکنید. بعضی از افراد هستند که در این مرحله از مسیری که شروع به حرکت کردند خارج میشوند و ناامید دست از همهچیز میکشند. اما برای هر مسئلهای راهحلی وجود دارد و برای جذب سرمایه در کسبوکار هم روشهایی وجود دارد.
خب حالا نکته بسیار مهم اینجاست که چگونه باید از افراد یا شرکتهایی که حاضر هستند روی کسبوکارهای نوپا سرمایهگذاری کنند استفاده کنیم؟ اینیکی از مسائلی است که بسیاری از کسبوکارهای نوپا با آن درگیر هستند و نمیدانند چه اصولی را برای جذب سرمایهگذار باید رعایت کنند.
در این دوره قرار است به شما آموزش داده شود که چگونه با سرمایه کم کسبوکار آنلاین خود را استارت بزنید و از امکانات دور و اطراف خود چگونه استفاده کنید و همچنین چگونه سرمایهگذار را پیدا کنید و اصول جذب آنها چگونه است؟
پس با ما همراه باشید و این قسمت از دوره صفرتا صد کسبوکار آنلاین را با دقت ببینید و به کار ببندید.
اساتید دوره

محمد مهدی ربانی
او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دونالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.