نام‌گذاری موفق و اصول برند سازی کسب‌وکار آنلاین

برند سازی فرایند معنا بخشیدن به یک کسب‌وکار، محصول و یا خدمات خاص و شکل دادن یک برند در ذهن مصرف‌کنندگان است. به بیان ساده‌تر، چه جایگاهی در ذهن مخاطب، درباره کسب‌وکار من، محصول و خدمات من، ساخته‌شده است؟، برند جایگاه، تفکر و نظری است که مخاطب درباره کسب‌وکار ما در قلب و ذهنش دارد.

گام اول برند سازی، انتخاب نام خوب است. انتخاب نام بر روی کل فرایند برند سازی اثر می‌گذارد. اکثر متخصصان برند سازی معتقدند که انتخاب نام مناسب، بزرگ‌ترین دارایی یک برند محسوب می‌شود. مهم‌ترین عنصر در طراحی هویت برند در ذهن مشتری، نام برند است. نام برند تداعی ذهنی قدرتمندی درزمینهٔ فعالیت شرکت یا محصول به‌صورت مختصر و مفید ارائه می‌دهد.

حال به اهمیت انتخاب نام برند مناسب، پی بردیم، قدم‌های اولیه برای انتخاب نام برند چیست؟، انواع استراتژی‌های نام‌گذاری چه هستند؟، بهترین راه نام‌گذاری چیست؟، اصول برند سازی آنلاین چیست؟، تفاوت برند سازی در کسب‌وکار آنلاین و سنتی چیست؟، دیجیتال برندینگ چیست؟، به همه این سؤالات در دوره نام‌گذاری موفق و اصول برند سازی کسب‌وکار آنلاین، توسط آقای محمدمهدی ربانی به‌صورت خلاصه و کاربردی پاسخ‌داده‌شده است.

برند سازی، سبب تمایز تولیدات یک کشور، یا سازمان با محصولات مشابه آن در بازار می‌شود. هر برندی سعی دارد، ذهنیت مثبتی را در مشتری به وجود آورده و او را ترغیب به خرید آن محصول کند. برندینگ تنها به انتخاب نام زیبا و یا یک لوگو شاخص محدود نمی‌شود. بلکه نشانه اعتبار، اصالت و کیفیت محصولات تحت نام یک برند است.

انتخاب نام برند می‌تواند ساده باشد، اما ساخت برند، نیازمند زمان، تلاش و مداومت است. نگهداری نام برند از ایجاد نام برند به‌مراتب دارای اهمیت بیشتری است.

همه‌چیز در داستان برند خوابیده است. شما چه داستانی برای تعریف کردن دارید؟، رمز و راز داشتن برند موفق، داستان خوب پشت برند است.

داستان برند، روایتی یکپارچه و پیوسته از تمام آن چیزی است که برای برند رخ‌داده و باعث انتقال احساسات ما و برانگیخته شدن احساسات مخاطبان می‌شود. تمام اتفاقات، رخدادها، تلخی‌ها، شیرینی‌ها، دستاوردها و حقایقی که پشت کسب‌وکار ماست، بخشی از داستان برند را تشکیل می‌دهد.

5
درس
15
فایل
69
دقیقه
350000 تومان

مقدمه

play_arrow
آنچه در این دوره می آموزید
3:24 - 14.8 مگابایت
play_circle_outlinepause_circle_outline

استراتژی های نام گذاری

play_arrow
گام های نام گذاری
6:07 - 27.4 مگابایت
play_arrow
استراتژی های نام گذاری | توضیح دهنده کار
5:08 - 22.6 مگابایت
play_arrow
استراتژی های نام گذاری | ایجاد کلمات جدید
1:51 - 7.89 مگابایت
play_arrow
استراتژی های نام گذاری | استعاره
2:51 - 12.7 مگابایت
play_arrow
استراتژی های نام گذاری | حروف مخفف
1:14 - 5.47 مگابایت
play_arrow
استراتژی های نام گذاری | به نام مؤسس
2:42 - 12.1 مگابایت
play_arrow
استراتژی های نام گذاری | کلمه واقعی
6:28 - 28 مگابایت

نکات کاربردی

play_arrow
بهترین راه برای نام گذاری
6:13 - 25 مگابایت
play_arrow
تمایز در برندسازی
9:44 - 42.4 مگابایت
play_arrow
تفاوت برندسازی در کسب و کار آنلاین و سنتی
4:46 - 21.5 مگابایت

روش های برندسازی دیجیتال

play_arrow
دیجیتال برندینگ
9:57 - 44.5 مگابایت
play_arrow
نکات مهم برندسازی
6:20 - 27.9 مگابایت

منابع تکمیلی

picture_as_pdf
اسلایدهای دوره

قدم بعدی

play_arrow
آنچه در جلسه بعدی خواهید آموخت
2:44 - 10.3 مگابایت

اساتید دوره

محمد مهدی ربانی

او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دونالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.

person
mail