راه‌های معرفی کسب‌وکار خود به بازار

معرفی کسب‌وکار و جذب مشتری، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های هر کسب‌وکاری است. مخاطبین هدف شما، ابتدا باید بدانند که شما هستید و محصولات و خدماتی ارائه می‌دهید، که می‌توانند به کمک محصولات و خدمات شما، بخشی از نیازها، دردها و دغدغه‌هایشان را برطرف کنند.

برخی استارتاپ‌ها بر اساس یک ایده ناب شکل می‌گیرند و محصول و خدماتشان هم بسیار باکیفیت است، اما به دلیل نداشتن مشتری، شکست می‌خورند، زیرا مشتریان حقیقی از محصول خوب اطلاع ندارند، حتی ممکن است افراد زیادی از محصولات و خدمات ارائه‌شده، آگاه باشند، اما چون جزء مشتریان هدف شرکت نیستند، فرایند بازاریابی اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

۱۴ درصد استارتاپ‌ها، به علت بازاریابی ضعیف شکست می‌خورند، شناخت مخاطبان هدف و دانستن اینکه چگونه می‌توان توجه آن‌ها را جلب کرد و در انتها آن‌ها را تبدیل به مشتری کرد، یکی از مهارت‌های اساسی و ضروری هر کسب‌وکار است.

در دوره راه‌های معرفی کسب‌وکار خود به بازار، توسط محمدمهدی ربانی می‌آموزید، روش‌های جذب مشتری چگونه است؟، استراتژی‌های به دست آوردن مشتریان و درک تقاضای محصول در هنگام شروع کار را یاد می‌گیرید. چگونه مردم را ترغیب کنیم که از ما خرید کنند؟، تکنیک‌های بازاریابی و روابط عمومی مؤثر چه هستند؟، در این دوره ۲۵ روش جذب مشتری معرفی می‌شود و در انتها تکنیک‌های استفاده مؤثر از هرکدام این روش‌ها، ذکر می‌شود. درصورتی‌که که موارد آموزشی این کلاس را جدی بگیرید، فقط به کمک همین یک دوره می‌توانید، کسب‌وکارتان را بیمه کنید.

هنگامی‌که می‌خواهیم یک استارتاپ را راه‌اندازی کنیم، قدم اول ایجاد محصولی است که مشتریان نیاز دارند، قدم بعدی، بازاریابی محصولی است که مشتریان نیاز دارند و ۹۹ درصد موفقیت استارتاپ‌ها، به نتیجه فعالیت‌های این مرحله، بستگی دارد و قدم آخر، رشد و توسعه استارتاپ است.

تمام شرکت‌های کوچک و بزرگ باید برای جذب مشتری، بازاریابی انجام دهند، اما مدل بازاریابی یک استارتاپ یا شرکت کوچک با مدل بازاریابی یک شرکت بزرگ باید فرق داشته باشد، چون شرایط این دو نوع شرکت متفاوت است. منابعی که یک استارتاپ دراختیار دارد، بسیار محدودتر از منابع یک شرکت بزرگ است، از سوی دیگر یک استارتاپ هنوز در بین مردم شناخته‌شده نیست و برای کسب درآمد نیاز فوری به جذب مشتری دارد. لذا باید بتوانند با صرف هزینه کم بیشترین بهره را از بازاریابی خود ببرند.

دوره راه‌های معرفی کسب‌وکار خود به بازار، یک دوره کاملاً کاربردی برای جذب مشتری است. کسب‌وکارها عوض‌شده، رفتار مشتریان و مصرف‌کنندگان تغییر کرده است. در این ویدان، بیش از ۲۰ روش جذب مشتری ارائه‌شده است و همان‌طور که می‌دانید، مشتری عامل دوام، منبع و سود شرکت شماست.

5
درس
36
فایل
120
دقیقه
375000 تومان

مقدمه

play_arrow
آنچه در این دوره می آموزید
6:23 - 29.1 مگابایت

مشتری‌یابی

play_arrow
مرز بین مشتری‌یابی و توسعه محصول
4:04 - 18.5 مگابایت
play_arrow
شخصیت مخاطب هدف یا Target persona
4:07 - 18.8 مگابایت
play_arrow
نقاط تماس با مشتری یا Touch point
2:16 - 10.4 مگابایت
play_arrow
جایگاه یابی یا Positioning
2:29 - 11.3 مگابایت
play_arrow
شخصیت مشتری هدف یا Buyer Persona
6:24 - 29.1 مگابایت
play_arrow
کانال‌های هدف یا Traction channels
2:39 - 12.2 مگابایت

کانال‌های هدف

play_arrow
بازاریابی مسری
3:53 - 17.6 مگابایت
play_arrow
بازاریابی عملگرا
9:48 - 44.4 مگابایت
play_arrow
همکاری در فروش (affiliate)
9:13 - 41.7 مگابایت
play_arrow
وبلاگ
2:37 - 12.1 مگابایت
play_arrow
روابط عمومی
2:52 - 13.1 مگابایت
play_arrow
نمایشگاه‌ها
2:07 - 9.7 مگابایت
play_arrow
سخنرانی ها
2:52 - 13.1 مگابایت
play_arrow
ایجاد همهمه
2:12 - 9.9 مگابایت
play_arrow
جامعه سازی
3:13 - 14.6 مگابایت
play_arrow
مشارکت با دیگر کسب و کارها
2:40 - 12.2 مگابایت
play_arrow
تبلیغات در گوگل
2:50 - 12.9 مگابایت
play_arrow
SEO
2:53 - 13.2 مگابایت
play_arrow
تبلیغات محیطی آنلاین
2:32 - 11.6 مگابایت
play_arrow
تبلیغات بومی یا Native
2:05 - 8.6 مگابایت
play_arrow
تبلیغات نمایشی ابتدای ویدئوها
1:56 - 9.0 مگابایت
play_arrow
تبلیغات در بازار
3:58 - 18.1 مگابایت
play_arrow
بازاریابی نتایج جستجو بازارها
1:18 - 6.05 مگابایت
play_arrow
رسانه های اجتماعی
3:53 - 17.7 مگابایت
play_arrow
بازاریابی محتوایی
3:20 - 15.3 مگابایت
play_arrow
محتوای اسپانسر شده
3:05 - 14.1 مگابایت
play_arrow
تبادل
2:08 - 9.9 مگابایت
play_arrow
بازاریابی ایمیلی
2:34 - 11.8 مگابایت
play_arrow
تبلیغات سنتی
3:13 - 14.7 مگابایت
play_arrow
تبلیغات پیامکی
2:39 - 11.3 مگابایت
play_arrow
فروش
2:27 - 11.3 مگابایت
play_arrow
روش صحیح انتخاب کانال
12:12 - 53.6 مگابایت
play_arrow
نتیجه گیری
3:16 - 14.8 مگابایت

منابع تکمیلی

picture_as_pdf
اسلایدهای دوره
- 3.0 مگابایت

قدم بعدی

play_arrow
آنچه در جلسه بعدی می‌آموزید
2:52 - 6.2 مگابایت

اساتید دوره

محمد مهدی ربانی

او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دنالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.

person
mail