مبانی برندسازی

ساختن و مدیریت برندها یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین فعالیت‌ها در سرتاسر بازاریابی است. کارکنان، مدیران، شرکا و حتی مشتریان در برخورد با یکدیگر به‌مرور طرز فکر و دیدگاهی در مورد سازمان پیدا می‌کنند و در خاطرشان ثبت می‌شود، این تفکر درواقع همان برند سازمان است. برند نشانه و نماد سازمان است. برند سازی در جهان سبب تمایز تولیدات یک کشور یا سازمان با کالاهای مشابه آن در بازار می‌شود. درواقع یک برند، ذهنیتی مثبت در مشتری به وجود آورده و او را ترغیب به خرید آن کالا می‌کند. برندینگ تنها به انتخاب یک نام زیبا و یا یک لوگوی شاخص محدود نمی‌شود، بلکه برند سازی نشانه اعتبار، اصالت و کیفیت کالاهای تحت یک برند است.

امروزه برند سازی یا برندینگ در شرکت‌های موفق، مانند گذشته یک عمل تشریفاتی نیست، بلکه توانایی به وجود آوردن برند و هدایت آن یک ویژگی ضروری هر مدیری محسوب می‌شود. برند سازی اگر به‌درستی انجام شود، می‌تواند یک دارایی باارزش برای شرکت شما باشد. برندهای قدرتمند و تأثیرگذار به شما برتری رقابتی در بازار کار می‌دهند و در طوفان رقابت و سایر چالش‌ها به شما کمک می‌کند.

چه از قبل برندی داشته باشید و چه در حال شروع برای ساختن یکی از نو باشید، این دوره ابزار و چارچوب‌های موردنیاز برای ساختن برند را ارائه می‌دهد. در دوره مبانی برند سازی، درو بوید با بیش از سه دهه تجربه در حرفه بازاریابی و برند سازی، فرایند گام‌به‌گام برای ساختن یک برند، متصل کردن آن برند به ارزش‌های درونی شرکتتان و عرضه کردن آن برند به بازار کار برای استفاده را با شما به اشتراک می‌گذارد.

به‌طور حتم برند شما، کامل‌ترین ابزار برای توصیف و بیان ویژگی‌های یک محصول، یک خدمت و یا یک سازمان است. معمولاً نام و نشان برند بهتر از هر چیز دیگری، تصویری از کسب‌وکار شما در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

حرفه‌ای‌های برند سازی، طرفداران زیادی به خاطر توانایی‌هایشان برای ساختن و مدیریت این مؤلفه‌های مهم دارند. برند سازهای بزرگ به‌اندازه برندهایی که می‌سازند، قابل‌اعتماد هستند. دوره مبانی برند سازی به شما کمک می‌کند، یک برند ساز بزرگ و حرفه‌ای باشید و بر روی ترجیحات مصرف‌کننده اثرگذار باشید تا از محصولات و خدمات شما استفاده کنند، درنتیجه می‌توانید درآمد و سهم بازارتان را افزایش دهید. شما با کمک برند سازی می‌توانید میزان اعتماد مشتریانتان را افزایش دهید. همچنین برندهای قوی به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشند و موجب وفاداری مشتریانتان می‌شود، درنتیجه در زمان‌های حساس و بحرانی این مشتریان کنارتان باقی می‌مانند.

این دوره به‌طور کامل فرایند و مجموعه ابزار ساختن برند را توصیف می‌کند. همچنین در این دوره، تعریف برند، فرایند ساخت یک برند، شناسایی اهداف و ارزش‌های اصلی، فرایند جایگذاری برند و هویت برند، ارتباط داخلی و خارجی با برند، ارزیابی عملکرد و ارزش برند، به‌طور کامل آموزش داده می‌شود.

در شرایط کسب‌وکار امروزه و رقابت‌های نزدیک سازمان‌ها، دیگر برند سازی یک عامل ضروری برای حیات کسب‌وکار شماست و در صورت برند سازی نکردن باید منتظر تصرف شدن بازار مصرف‌کننده توسط رقیبانتان باشید.

برند خود را بسازید و به بازار و مشتریان خود نشان دهید که متفاوت هستید و می‌توانید خواسته‌های مشتریان را برآورده کنید.

9
درس
26
فایل
53
دقیقه
69000 تومان

پیش گفتار

play_arrow
آنچه در این دوره خواهیددید.
-
play_circle_outlinepause_circle_outline

مقدمه

play_arrow
ساخت یک برند موفق
1:30 - 4.8 مگابایت
play_circle_outlinepause_circle_outline
play_arrow
آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید
1:13 - 4.2 مگابایت

درک برند

play_arrow
برند چیست؟
2:15 - 7.7 مگابایت
play_arrow
چرا برندها مهم هستند؟
2:03 - 6.9 مگابایت
play_arrow
فرآیند ساخت یک برند
2:01 - 7.1 مگابایت

تعریف برند

play_arrow
شناسایی اهداف و ارزش‌های اصلی
2:11 - 7.7 مگابایت
play_arrow
ساخت پیش‌برنده‌های برند
2:17 - 7.9 مگابایت
play_arrow
تصمیم‌گیری برای ساخت برند
2:0 - 6.8 مگابایت
play_arrow
طراحی معماری برند
2:29 - 8.8 مگابایت
play_arrow
شناسایی شخصیت برند
2:38 - 9.11 مگابایت

جای‌گذاری برند

play_arrow
شناسایی مشتریان
2:09 - 7.3 مگابایت
play_arrow
درک عقاید مشتریان
2:24 - 8.3 مگابایت
play_arrow
توسعه قول برند
2:21 - 8.2 مگابایت

بیان هویت برند

play_arrow
توسعه نام برند
2:09 - 7.5 مگابایت
play_arrow
ساخت احساس و ظاهر برند
2:30 - 8.6 مگابایت
play_arrow
عمل کردن به قول برند
2:08 - 7.4 مگابایت

ارتباط داخلی با برند

play_arrow
شناسایی کانال‌های داخلی
2:10 - 7.5 مگابایت
play_arrow
ساخت کتاب برند
2:15 - 7.9 مگابایت
play_arrow
پیوند برند به محصول و خدمات
1:54 - 6.5 مگابایت

ارتباط خارجی با برند

play_arrow
شناسایی کانال‌های خارجی
2:10 - 7.4 مگابایت
play_arrow
ارائه برند در کانال‌های دیجیتال و اجتماعی
2:04 - 7.3 مگابایت
play_arrow
ارائه برند از طریق دسته‌بندی
1:55 - 6.6 مگابایت
play_arrow
ایجاد فضا و محیط برندشده
1:55 - 6.5 مگابایت

ارزیابی عملکرد و ارزش برند

play_arrow
درک عملکرد برند
2:20 - 8.1 مگابایت
play_arrow
مدییریت ارزش برند
2:10 - 7.4 مگابایت

نتیجه‌گیری

play_arrow
تسلط بر مهارت‌های برندسازی
2:17 - 8.0 مگابایت

اساتید دوره

درو بوید

درو بوید رهبری جهانی در حوزه‌ی خلاقیت و نوآوری است.
درو یکی از نویسندگان Inside the Box است. او مدیرِ اجرایی کارشناسی ارشد در برنامه‌ی بازاریابی و دانشیارِ بازاریابی و نوآوری در دانشگاه سینسیناتی است.
درو، پس از گذرانِ یک دوره‌ی کاری بسیار موفق، وارد دنیای دانشگاه شد. او 17 سال را به همراه Johnson & Johnson در بازاریابی، ادغام و تملیک و توسعه‌ی بین‌المللی فعالیت کرد. پیش از همکاری با Johnson & Johnson، در زمینه‌ی فروش، بازاریابی و برنامه‌ریزی استراتژیک، با United Airlines همکاری می‌کرد. او یکی از پیشگامان در عرصه‌ی همکاری‌های استراتژیک میان شرکت‌های هواپیمایی بود که منجر به ایجاد Star Alliance شد.
درو، در دوره‌هایش، این تئوری را در کلاس‌های سنتی با بیش از سه دهه تجربه تدریس کرده است و تجربیاتش را در زمینه‌ی نوآوری و بازاریابی در اختیار دنیای واقعی قرار می‌دهد. درو سه جایزه‌ی ارزشمند برای تدریسش کسب کرده است و به عنوان استاد مهمان در دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه میشیگان، دانشگاه شیکاگو، دانشکده‌ی مدیریت کلوگ در دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه دوک حضور داشته است.
درو، در سال 1976، مدرک کارشناسی پژوهش در عملیات و علم مدیریت را از آکادمی نیرو هوایی ایالات متحده آمریکا اخذ نمود. او مدرک MBA را نیز از دانشگاه شیکاگو کسب نمود.
درو در کنار همسرش، وندی، و پسرش، ریان، در سینسیاتی، اوهایو، زندگی می‌کند.

person
mail