
طریقه نوشتن بیزینس پلن
بیزینس پلن چیست؟ بیزینسپلن سندی است که در آن شرح یک تجارت، محصولات یا خدمات آن، نحوه کسب درآمد، رهبری و نیروی انسانی، تأمین اعتبار آن، مدل عملکرد آن و بسیاری دیگر از جزئیات ضروری برای موفقیت درج میشود. یک بیزینس پلن آماده در سادهترین شکل، بهعنوان یک راهنما و یک نقشه راه برای کسبوکار شما است که اهداف و جزئیات نحوه برنامهریزی شمارا برای دسترسی به اهدافتان مشخص میکند.
مایک فیگلیولو مدیرعامل شرکت Thought Leaders و مشاور شرکتهایی در سراسر جهان در رابطه با پیشبرد کسبوکارشان، در دوره طریقه نوشتن بیزینس پلن به شما یاد میدهد، چگونه کسبوکارتان را تعریف کنید و بعد بازاری را که قرار است در آنجا رقابت کنید را بشناسید. یاد میگیرید که چگونه محصولات و خدمات خودتان را تعریف کنید و آنها را به طریقی که توجه مشتری را به خودش جلب کند، به آنها بفروشید. همچنین یاد میگیرید که عملیات کاری برای حمایت از کسبوکارتان را چگونه اداره کنید و همچنین عملکردهای اجرایی سازمان خودتان را مدیریت کنید. اساسیترین روند این فرایند انعکاس نتایج مالی شرکت است. ایجاد یک بیزینس پلن فرایند ترسناکی نیست. این روند با یک سری نکات پایه، یک فرایند روبهجلو است.
کسبوکارهایی که از بیزینس پلن استفاده میکنند، ۳۰ درصد سریعتر از کسبوکارهای عادی برنامهریزی و پیشرفت میکنند. با در نظر گرفتن این گامهای ساده برای حرکت روبهجلو، مطمئناً کسبوکار شما با مزایا و پیشرفتهای قابلتوجهی مواجه خواهد شد. بهترین راه برای استفاده از فواید بیزینس پلن این است که از آنها بهعنوان یک ابزار مدیریتی استفاده کنید. برای انجام این کار، بیزینس پلن استارتاپ شما باید بهطور مداوم بازبینی و تجدیدنظر شود تا منعکسکننده شرایط فعلی و اطلاعات جدیدی باشد که شما در هنگام کار در شرکت خود، از آنها استفاده کردهاید.
