خدمات مشتری یا امور مشتریان، تدارک خدمات به مشتریان، پیش، در حین و پس از عرضه و فروش به آنهاست. جواب دادن به سؤالهای مشتری و دلجویی کردن از مشتریان ناراضی هم جزو خدمات مشتری است. خدمت به مشتری یعنی آشنایی با افراد جدید و کمک کردن به آنها، که بسیار لذتبخش است. خدمت به مشتریان بسیار سخت است و ما همیشه همه جوابها را نداریم. سازمانها بر روی متخصصان خدمات مشتری، حساب میکنند تا موانع را از پیش رو بردارند و راهی برای خوشحال کردن مشتریان پیدا کنند.
اهمیت خدمات مشتری ممکن است با توجه به محصول یا خدمت، صنعت و مشتری متفاوت باشد. میزان موفقیت اینگونه سازوکارها به «داشتن کارکنانی که میتوانند خود را با شخصیت مشتری تنظیم کنند» بستگی دارد. در مطالعاتی از پژوهشگران این زمینه بیانشده است که خدمات مشتری نقش مهمی در توانایی مؤسسه در کسب درآمد دارد. یک خدمت درزمینهٔ خدمات مشتری میتواند بهکلی دیدگاه مشتری دربارهٔ مؤسسه را تغییر دهد.
جف توستر مدرس دوره مبانی خدمات مشتری، مؤلف و مشاور و مربی است که به تیمهای خدمات مشتری کمک میکند تا پتانسیلهایشان را بالفعل کنند. او تکنیکهای اثباتشده عالی برای ارائه خدمات مشتریان را آموزش میدهد. این دوره 3 مجموعه مهارت اساسی را پوشش میدهد که شامل ایجاد روابط قویتر با مشتریان از طریق ایجاد اشتراک نظر، فراتر رفتن از انتظارات مشتری و روشهای اثباتشده برای حل مشکلات و از بین بردن خشم مشتری است. این دوره به ویدئوهای کوتاه تقسیم شده که هرکدام یک موضوع بخصوص را پوشش میدهد و معمولاً در پایان هر ویدئو یک تمرین است که باید انجام دهید. چنانچه پس از مشاهده هر ویدئو تمرین آن را انجام دهید، باعث میشود هر مبحث برایتان جا بیفتد و مهارتهایتان را خیلی سریعتر توسعه دهید. پس از مشاهده این دوره خواهید دید که توسعه مهارتهای خدمات مشتریان، چه منافعی برای تخصص شما دارد. یادگرفتن این مهارتها باعث میشود، خدمات مشتریان سادهتر و لذتبخشتر باشد.
این دوره روی مهارتهای اساسی خدمات مشتریان تمرکز دارد. اگر بهتازگی خدمات مشتریان را شروع کردهاید و میخواهید مسائل ابتدایی را بدانید، این دوره برای شما عالی است. اگر یک متخصص خدمات مشتریان هستید و میخواهید یک سری مسائل برایتان مرور شود و اگر یک رهبر خدمات مشتریان هستید و یک برنامه آموزشی برای تیمتان میخواهید، این دوره به شما پیشنهاد میشود.
هرچند برنامهریزی خدمات مشتریان و بهکارگیری این نکات وقتگیر هستند و گاه برای اجرا سخت بوده و ممکن است بلافاصله منجر به افزایش فروش نشوند؛ اما کامل کردن خدمات مشتریان شما به تلاش نیاز دارد و نوعی سرمایهگذاری است که همیشه جواب میدهد.
همانطور که این روشها را اجرا میکنید، قادر خواهید بود یک پایگاه از مشتریان راضی و وفادار تشکیل دهید و بهقدری رشد کنید که سابقه نداشته است. اگر تردید دارید که زمان و انرژی کافی برای بهبود خدمات خود در اختیاردارید، فقط از خودتان بپرسید: «چقدر میخواهم شرکتم برنده شود؟» خدمات مشتریان، استراتژی است که تمامی مالکان کسبوکارهای واقعاً موفق آن را درک کرده و مدنظر قرار میدهند زیرا نقطه اشتراک تمامی کسبوکارهای موفق، مشتریان راضی است.
-
آنچه در این دوره خواهید دید
-
خوشامد گویی
-
تعریف خدمات مشتریان عالی
-
تعیین ارزش خدمات مشتریان عالی
-
شناسایی مشتریان
-
چشم انداز خدمات مشتریان
-
حس مشترک و خدمات مشتریان عالی
-
تکنیک های ایجاد حس مشترک
-
شروع مکالمه
-
رودررو دوست داشتنی باشید
-
پشت تلفن دوست داشتنی باشید
-
در ایمیل دوست داشتنی باشید
-
کشف نیاز مشتری
-
گوش دادن فعال
-
تشخیص نیازهای هیجانی
-
مدیریت انتظارات
-
یک مایل اضافه تر
-
مسئولیت پذیری
-
بازخورد مشتری
-
همدلی با مشتری
-
گسترش حوزه نفوذ
-
اجتناب از احساسات منفی
-
آرام کردن مشتری عصبانی
-
تکنیک لنگرگاه
-
گامهای بعدی
بسیار عالی،بود سپاسگزارم
بسیارعالی وبینظیر سپاس ازسخاوتشما
باسلام و احترام فایل مدیریت انتظارات باز نمیشه
سلام بسیار ممنون از مجموعه معظم ویدان.ببخشید فایل شانزدهم این دوره قابل دانلود نیست.