فروش به وسیله شبکه های اجتماعی

همان‌طور که از نامش مشخص است فروش از شبکه‌های اجتماعی یا social selling مربوط به استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای یافتن مشتریان جدید و بالقوه، ایجاد روابط قابل اعتماد و در نهایت رسیدن به اهداف فروش است.

این فن‌آوری باعث بهبود تولید سرنخ و پیش‌بینی فروش می‌شود و نیاز به تماس سرد را از بین می‌برد. ایجاد روابط با مشتریان و حفظ آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان‌تر است.

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری فروشندگان و تیم های بازاریابی تحت تاثیر فشار عظیم کوتاه شدن چرخه فروش قرار گرفته اند. 

استفاده از شبکه‎‌های اجتماعی ، یکی از بهترین ابزارهایی است که مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند ارتباطات بسیار گسترده ای را در زمان بسیار کوتاه و با نرخ بازگشت سرمایه بسیار خوب، خلق کند

یکی دیگر از مزیتهای بسیار خوب این سیستم این است که فروش‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرند، کمترین میزان وقت‌گذاری را برای فروش نیاز دارند.

فروشندگانی که فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی را یکی از فعالیت‌های روزانه خود قرار داده و آن را توسعه می‌دهند ، نه تنها به میزان فروش خود برای سازمانشان کمک می‌کنند بلکه برای خود هم مزایای بسیاری را درو می‌کنند. تنها با ۵ الی ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری زمانی در شبکه‌های فروش اجتماعی، فروشندگانی که از این نوع فروش استفاده می‌کنند باعث می‌شود تا میزان ۷۸ درصد بر میزان بازدهی آن‌ها اضافه شود.

در حالی‌که مدل‌های فروش قدیمی و سنتی از پیدا کردن سرنخ‌های بازاریابی و تماس‌های تلفنی با آن‌ها برای جذب مخاطب استفاده می‌کردند، مدل جدید social selling، تعامل و آموزش مخاطبان برای این‌ کار بهره می‌گیرد.

طبق تحقیقاتِ انجام شده:

  • ۹۱٪ از خریداران در رسانه‌های اجتماعی فعالیت دارند.
  • ۸۴٪ از مدیران اجرایی از رسانه‌های اجتماعی برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.
  • تصمیمات ۷۵٪ از خریداران تحت تاثیر رسانه‌های اجتماعی قرار دارد.

فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی امروزه پیشرو در میان سایر کانال‌های فروش می باشد. این امر موجب شده که از برندهای بزرگ تا کسب وکارهای کوچک، همگی در حال و یا در فکر استفاده از این کانال بازاریابی برای افزایش فروش شرکتشان باشند.

آنچه در دوره فروش به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی فرا خواهید گرفت :

شما چگونه خرید می‌کنید؟ -  بازاریابی درونگرا چیست؟  -  فروش مدرن -  موفقیت در فروش اجتماعی -  بازاریابی رسانه‌های اجتماعی  -  تفاوت فروش مدرن با فروش سنتی  -  درخت ارتباطات -  چگونه در شبکه‌های اجتماعی اعتماد ایجاد کنیم؟

 

3
درس
10
فایل
110
دقیقه
450000 تومان
27%
329000 تومان

اساتید دوره

محمد مهدی ربانی

او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دنالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.

person
mail