
فروش اجتماعی
درگذشته فروش بر مبنای جذب مشتری و کسب درآمد شکل میگرفت، اما اخیراً این روند تغییریافته است. امروزه روش خرید مصرفکننده تغییر کرده است، روشها و ابزارفروش تغییر کرده است. بنابراین کسبوکارها برای بقای خود مجبور به اصلاح یا حتی تغییر استراتژیهای تبلیغاتی خود، برای از عهده برآمدن تغییرات، حقایق و رفتارهای مشتریان خود هستند. یکی از این روندها، اجتماعی شدن فروش یا Social Selling است، متخصصان فروشی که از پلتفرمهای اجتماعی استفاده میکنند. امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران شرکتها با استفاده از حضور گسترده کاربران، سعی در معرفی محصولات و خدمات خود دارند تا از طریق این شبکهها کسبوکار خود را رشد دهند. فروش اجتماعی یک فرایند است و تسلط بر این فرایند، موفقیت شمارا تضمین میکند.
۶۴ درصد از مصرفکنندگان ترجیح میدهند خرید آنلاین انجام دهند، تجارت الکترونیک با فروشندگان زیادی اشباعشده است. بنابراین، مهم است که بر روی مشتریان بالقوه که متوجه برند شما در محیط آنلاین میشوند، تأثیر بگذارید. برای ایجاد تمایز از رقبا و افزایش تأثیر بر مشتری، فروش اجتماعی توصیهشده است.
فروش اجتماعی یک استراتژی فروش است که شامل ایجاد روابط با مشتریان است. فروشندگان اجتماعی برای تعامل با مصرفکنندگان از هزاران ابزار، ازجمله پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام استفاده میکنند. کلید اصلی برای موفقیت کمپین فروش اجتماعی، برقراری تعامل است.
