10 تکنیک پیروزی بر رقبا

خیلی از افراد تصور می‌کنند موفقیت در کسب‌وکار چیزی جز داشتن شانس و سرمایه اولیه نیست و هرکس مرغ آمین از بام خانه‌اش عبور کند، موفقیتش تضمین‌شده است. اما بزرگان دنیای کسب‌وکار هرروز و هرلحظه به ما یادآوری می‌کنند که شانس درصد بسیار ناچیزی از موفقیت در کسب‌وکار را تشکیل می‌دهد و اجرای تکنیک‌ها و استراتژی‌های آزموده می‌تواند موفقیت افراد و کسب‌وکارها را تضمین کنند.

در هر رقابتی برگ برنده دست کسی است که اصول و قوانین بازی را بلد است. اما بعضی وقت‌ها سؤال پیش می‌آید، که اگر همیشه قوی‌ترها برنده بازار هستند، پس نباید هیچ‌کس هیچ‌وقت وارد این رقابت شود؟ پاسخ خیر است. شما نه‌تنها می‌توانید وارد عرصه رقابت شوید، بلکه می‌توانید رقیب بزرگ‌ترتان را هم از رقابت بیرون کنید. اگر تیمی قوی داشته باشید، لزوماً پیروز نمی‌شوید. شرکت Apple وقتی در گاراژ خانه استیوجابز شروع به کار کرد، IBM غول دنیای کامپیوترهای خانگی بود. اگر تیمی با ستاره‌ها داشته باشید، کارکنان و مدیر فوق‌العاده‌ای داشته باشید، از نظر مالی بسیار قدرتمند باشید، اما مسیر خودتان را مشخص نکرده باشید، روش‌های اجرایی خود را برای مدت 3،2 و یا 5 سال آینده مشخص نکرده باشید، به نتایج درخشانی نخواهید رسید.

در دوره 10 تکنیک پیروزی بر رقبا، محمدرضا پاشا، مشاور و مدرس کسب‌وکار و مدیرمسئول مجله اوج ابتدا به این سؤالات پاسخ می‌دهد: استراتژی به چه معناست؟ آیا شما به استراتژی نیاز دارید؟ انواع استراتژی چیست؟ چگونه استراتژی کسب‌وکارتان را پیدا کنید؟ سپس 10 استراتژی یا 10 تکنیک مهم کسب‌وکار را برای اینکه بتوانید شماره 10 کسب‌وکارتان شوید به شما آموزش می‌دهد.

منظور از شماره 10 شدن در کسب‌وکار، مثل شماره 10 شدن یک فوتبالیست در یک تیم فوتبال است. هرکس شماره 10 یک تیم فوتبال نمی‌شود، مسی، رونالدو، مارادونا و پله این‌ها فوتبالیست‌هایی بودند که هم از هم‌تیمی‌های خود و هم از رقیبان خود در جایگاه بالاتری بودند. به عقیده محمدرضا پاشا، مربی دوره 10 تکنیک پیروزی بر رقبا، نتایج این تکنیک‌ها در صورت اجرا، تضمینی است. اجرا کردن نکته کلیدی موفقیت است. دلیل اینکه 90 درصد کسب‌وکارها در کمتر از 10 سال ورشکست می‌شوند، این است که فکر می‌کنند خیلی از چیزها را می‌دانند، اما اجرا نمی‌کنند.

در دنیایی که همه‌چیز به سمت تخصصی‌تر شدن پیش می‌رود، نمی‌توانید کاری کنید که همه مردم علاقه‌مند به خرید از شما باشند. پس چگونه گروه عظیمی از علاقه‌مندان را به خود جلب کنید و به آن‌ها بفروشید؟ شما پس از مشاهده این دوره می‌توانید پاسخ این سؤال مهم خود را بگیرید. چگونه خود را از رقیبان متمایز کنید تا مشتری به‌جای خرید محصولات مشابه، محصول شمارا بخرد؟ هدف این فیلم وبینار همین است، استراتژی‌ها برای قرار گرفتن در جایگاه بالاتری در ذهن مشتری است، تا وقتی نیازی دارد، شما اولویت انتخابی مشتری باشید.

به‌جای اینکه تمرکز کنید که پای رقیبتان بشکند و شما اول شوید، بهتر است خودتان با تلاش خود و با تکنیک‌ها و ایده‌های خلاقانه به جایگاه دلخواه خود برسید. اگر رقبا امروز خوب‌تر از شما هستند، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید بازار را تغییر دهید.

 

1
درس
1
فایل
112
دقیقه
139000 تومان

اساتید دوره

محمدرضا پاشا

محمدرضا پاشا زانوسی در سال ١٣٧٥ وارد دانشگاه علامه طباطبايي تهران شد . تحصیل در رشته مديريت بازاريابي ،نزد اساتيد بنام ايران ، مسيري جديدی در زندگي او ايجاد كرد. حضور در بازار ايران در كنار تحصيل، که تلفیقی از علم و عمل بود منجر شد تا به نتایج ارزشمندي در زمينه بازاريابي و فروش برسد.
سپس در بزرگترين شركت روشنايي ايران(لامپ پارس شهاب) از ويزيتوري تا مشاور مديريت در امور بازاريابي مشغول به فعالیت شد و به همراه تیم اش توانست تمامي ركوردهاي فروش در اين صنعت را بزند. بعد از دريافت مدرك كارشناسي ارشد بازاريابي از دانشگاه علوم و تحقيقات و تجربه حضور موفق در بازار تهران ، در سال ١٣٨٧ در مسیر کارآفرینی گام نهاد . برخی از دستاورد های او که با تيم سازي و شراكت با افراد متفاوت انجام گردید عبارتند از:
نگارش کتاب «بازار در دستان شماست»
ایجاد فروشگاه روشنايي زانوس نور (با سه شعبه در استان مازندران)،
شركت بازارسازان آينده نگر پاشا(مركز مشاوره كارآفريني با مجوز اداره كار و با بيش از ٦٤٠ مشاوره به كسب و كارها، پنج سمينار و بيش از صدها كارگاه هاي عملي در زمينه كسب و كار)،
مجله اوج بازار
شركت گردشگري زانوس(در بيش از ٢٠ هزار متر زمين در روستاهاي كجور)
اکنون تجربه 16 سال تدریس وهمچنین كار و مشاوره در بازار ايران را در اختیار کسب و کارهایی قرار می دهد که می خواهند آینده را از آن خود کنند.

person
mail