روش‌های جدید مشتری‌یابی

فروش همیشه در یک چرخه یا سیکل اتفاق می‌افتد. چرخه‌ای که به‌طور مداوم در حال حرکت است و برای ادامه دادن و متوقف نشدن نیاز به سوخت دارد؛ این سوخت مشتری‌یابی است.

هر سازمانی به‌مرورزمان، دچار افت و ریزش مشتریان خواهد شد. میزان‌ نرخ خروج مشتری به‌طورمعمول، تقریباً ۱۵ الی ۳۰ درصد است و با وجود تهدید رقابت شدید و تغییرات سریع نمی‌توانید از فرایند مشتری یابی چشم‌پوشی کنید.

بحران اخیر یعنی ویروس کرونا و قرنطینه خانگی منجر به رکود و ورشکستگی بسیاری از کسب‌وکارهایی گردید که فقط به‌صورت آفلاین فعالیت می‌کردند و از روش‌های مدرن و جدید مشتری‌یابی استفاده‌ای نکرده بودند. تحقیقات نشان داده است، شرکت‌هایی که از شیوه‌های فروش در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، ۴۰ درصد بیشتر از شرکت‌های غیرفعال در رسانه‌های اجتماعی، به اهداف درآمدی خود می‌رسند.

 مشتری‌یابی چه روش‌هایی دارد؟ مشتری جدید از کجا بیاوریم؟ چگونه مشتری را جذب کنیم؟ چگونه مشتری بالقوه را به مشتری نهایی تبدیل کنیم؟

پاسخ تمامی این سؤالات در دوره روش‌های جدید مشتری‌یابی توسط دکتر محمدمهدی ربانی مؤسس و بنیان گزار پلتفرم آموزشی ویدان به‌صورت کاملاً کاربردی و عملیاتی آموزش داده‌شده است. بسیاری از آموزش‌های ارائه‌شده این دوره، در هیچ کتابی نیست، بلکه حاصل تجربیات شخصی این مربی برجسته است.

بزرگ‌ترین دارایی هر کسب‌وکاری، مشتریانش است. هرچه مشتری بیشتری داشته باشید، موفق‌تر هستید. زیرا مشتری بیشتر سبب جریان مالی بیشتر و جریان مالی بیشتر سبب رشد و توسعه مالی می‌شود. موفقیت همیشه نصیب فردی می‌شود که در پیدا کردن و جذب مشتریان جدید از همه خلاق‌تر باشد.

مهم‌ترین بخش فروش مشتری‌یابی است. یافتن مشتری جدید، ساختن یک بیزینس است، ساختن یک سرنخ است. چنانچه از روش‌های جدید مشتری‌یابی در فروش استفاده کنید، به شما دریافتن بهترین سرنخ‌هایی که بتوانید خدمات و محصولات خود را به مشتریان بالقوه ارائه دهید، کمک می‌کند. به کمک این تکنیک‌ها می‌توانید نرخ تعامل با مشتریانتان را افزایش داده و درنهایت، مشتری بالقوه را به مشتری نهایی تبدیل کنید و سبب افزایش نرخ بازگشت سرمایه‌تان شوید.

مباحث آموزشی دوره روش‌های جدید مشتری‌یابی عبارت‌اند از:

مشتری‌یابی چیست؟، فرایند مشتری‌یابی، روش‌های مشتری‌یابی، مشتری‌یابی مدرن

این دوره آموزشی برای مدیران فروش، کارشناسان فروش، کارآفرین‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و همه کسب‌وکارهایی که تا به امروز فقط از شیوه‌های سنتی برای جذب مشتری جدید، اقدام کرده‌اند، بسیار مناسب است. یک دوره کاملاً کاربردی، که مانع هدر رفت منابع زمانی، انرژی و مالی کسب‌وکار شما می‌شود. اگر خواهان رشد هستید، مهارت‌های خود را بالا ببرید، آنگاه گران‌بها می‌شوید، زمانتان آزاد شده و خاص می‌شوید.

4
درس
14
فایل
95
دقیقه
390000 تومان

اساتید دوره

محمد مهدی ربانی

او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دنالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.

person
mail