پیش بینی فروش
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
مقدمه
خوش آمدید
چه چیز لازم است پیش از تماشای این دوره بدانید؟
چگونه از فایل های تمرین استفاده کنید؟
درک پیش بینی فروش
پیش بینی فروش چیست؟
چرا پیش بینی فروش مهم است؟
فرآیند پیش بینی فروش را درک کنید
آماده سازی برای پیش بینی فروش
طبقه بندی بازار خود را مشخص کنید
پویایی های بازار را درک کنید
یک روش پیش بینی انتخاب کنید
استفاده از پیش بینی کمی
داده ها را جمع آوری کنید
درک روش های سرمایه گذاری مجدد
نقاط میانگین متحرک را درک کنید
درک تسویه حساب
استفاده از پیش بینی کیفی
از برآوردها برای مشتریان استفاده کنید
از برآوردهای نمایندگان فروش و توزیع کنندگان استفاده کنید
از یک پنل متخصصان استفاده کنید
نتیجه گیری
گام های بعدی
پیش بینی فروش تقریبا برای هر کسب و کاری ضروری است چرا که بر آماده سازی فروش، برنامه ریزی های مالی، بودجه بندی، برنام ریزی های عملیاتی و برنامه ریزی بازاریابی تاثیر می گذارد. از آنجایی که پیش بینی های فروش تاثیرات بلند مدتی دارند، صحت هر چه بیشتر اطلاعات پیش بینی امری حیاتی است. در این دوره، درو بوید، استاد بازاریابی و فروش، فرایند گام به گامی برای ایجاد و مدیریت موثر پیش بینی های فروش به اشتراک می گذارد. وی چگونگی تعریف بخش مورد نظرتان در بازار، ایجاد فرایندهای مناسب، انتخاب تکنیک های پیش بینی مناسب و گردآوری داده را نشانتان میدهد. علاوه بر این، چگونگیِ استفاده از هر دو روش پیش بینی کمّی و کیفی را مشخص می سازد.
مباحث عبارتند از:
- درک فرایند پیش بینی فروش؛
- تعریف بخش مورد نظرتان در بازار؛
- درک پویائی های بازار؛
- انتخاب تکنیکی برای پیش بینی؛
- استفاده از پیش بینی کمّی؛
- درک میانگین های متحرک؛
- استفاده از پیش بینی کیفی؛
- استفاده از برآوردهایی از جانب مشتری ها، نمایندگان فروش و توزیع کنندگان؛
- استفاده از گروهی از متخصصان.
اساتید دوره

درو بوید
درو بوید رهبری جهانی در حوزهی خلاقیت و نوآوری است.
درو یکی از نویسندگان Inside the Box است. او مدیرِ اجرایی کارشناسی ارشد در برنامهی بازاریابی و دانشیارِ بازاریابی و نوآوری در دانشگاه سینسیناتی است.
درو، پس از گذرانِ یک دورهی کاری بسیار موفق، وارد دنیای دانشگاه شد. او 17 سال را به همراه Johnson & Johnson در بازاریابی، ادغام و تملیک و توسعهی بینالمللی فعالیت کرد. پیش از همکاری با Johnson & Johnson، در زمینهی فروش، بازاریابی و برنامهریزی استراتژیک، با United Airlines همکاری میکرد. او یکی از پیشگامان در عرصهی همکاریهای استراتژیک میان شرکتهای هواپیمایی بود که منجر به ایجاد Star Alliance شد.
درو، در دورههایش، این تئوری را در کلاسهای سنتی با بیش از سه دهه تجربه تدریس کرده است و تجربیاتش را در زمینهی نوآوری و بازاریابی در اختیار دنیای واقعی قرار میدهد. درو سه جایزهی ارزشمند برای تدریسش کسب کرده است و به عنوان استاد مهمان در دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه میشیگان، دانشگاه شیکاگو، دانشکدهی مدیریت کلوگ در دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه دوک حضور داشته است.
درو، در سال 1976، مدرک کارشناسی پژوهش در عملیات و علم مدیریت را از آکادمی نیرو هوایی ایالات متحده آمریکا اخذ نمود. او مدرک MBA را نیز از دانشگاه شیکاگو کسب نمود.
درو در کنار همسرش، وندی، و پسرش، ریان، در سینسیاتی، اوهایو، زندگی میکند.
دوره های پیشنهادی


چگونه اعتمادزایی کنیم؟ اعتماد پایه پیروزی



چگونه از مشتری سوالات عالی برای فروش بپرسیم؟



اصول طلایی مشتری یابی بری رسیدن به فروش بالا

بازاریاب ثروتمند - راز 500 میلیون دلاری تی هارو آکر





چگونه یک متن بازاریابی بی نظیر و موثر بنویسیم؟

