استراتژی های تجاری برای بازارهای نوظهور
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
هفته اول
درباره دانشگاه
مقدمه دوره
بازارهای نوظهور چه ویژگی خاصی دارند
چه چیزی میفروشیم و چه چیزی میخرند
مشتری کیست
بازار به عنوان بازی بدون قانون
بازارهای نوظهور چه ویژگی خاصی دارند
هفته دوم
مدلهای کسب و کار برای بازارهای نوظهور
درک بازارهای بالقوه
تبدیل ارزش به محصول
تماس با مشتریان
ایجاد تبادل ارزش
برنامه ریزی فعالیت ها و منابع
هفته سوم
ظرفیت رقابتی
رصد محیط رقابتی
تحلیل توانایی ها
درک مشتریان
ساخت جدول محصول-بازار
ساخت پیشنهادات تجاری
هفته چهارم
طراحی مجموعه استراتژی ها
استراتژی های بازاریابی
استراتژی های فرایند های داخلی
استراتژی های یادگیری و رشد
استراتژی های مالی
هفته پنجم
درک محیط سراسری
تاکتیک های صنعت (بخش اول)
تاکتیک های صنعت (بخش دوم)
تاکتیک های رقابتی
توازن بازاریابی و فروش
هفته ششم
حیطه فرصت های کسب و کار
چرخه عمر کسب و کار
واحد های استراتژیک کسب و کار
نگاهی استراتژیک به اقتصاد کسب و کار
چرخه عمر محصول
هفته هفتم
سیستم فروش
انواع فروش
انتخاب روش فروش مناسب
برنامه ریزی فروش
سازماندهی فروش
هفته هشتم
سیستم مدیریت استراتژیک
تدوین گزاره چشم انداز
برنامه ریزی سناریوها
سازماندهی جلسات استراتژیک
هدف از این دوره، آموزش مبانی و ایجاد مهارت های اولیه لازم برای توسعه و پیاده سازی یک استراتژی کسب و کار در بازارهای نوظهور است.
بازارهای نوظهور به کشورهایی اطلاق میشود که ویژگیهایی از بازارهای توسعهیافته کشورهای صنعتی را دارند ولی شرایط لازم را برای قرار گرفتن در دسته کشورهای توسعهیافته ندارند.
این دوره از سه مفهوم اساسی تشکیل شده است:
1- کارآفرینی 2- استراتژی 3- بازارهای نوظهور
در این دوره می خواهیم تهدید ها و فرصت های بازارهای نوظهور را بررسی کنیم و در پایان یاد خواهیم گرفت که در این بازارهای مبهم اما نوید بخش ، چه کار کنیم و چطور درست عمل کنیم.
مخاطبان این دوره می توانند مهارت های تجزیه و تحلیل، تصمیم گیری و برنامه ریزی و همچنین توانایی تشخیص فرصت ها و تهدید های استراتژیک را ارتقا دهند.
این دوره نیازمند آگاهی از مفاهیم اقتصادی مقدماتی است. بهتر است تجربه عملی کارآفرینی یا بازاریابی هم داشته باشید اما ضروری نیست.
این دوره، توجه ویژه ای به مدیریت استراتژیک دارد. اگر چه چند تئوری اساسی مطرح می شوند اما بیشتر ایده ها بر پایه یک مدل عملی ساده اما کارآمد است که می توان به راحتی آن را درک کرده و از آن استفاده کرد. تعدد مثال ها و روایت ها از تجربیات مشاوره شخصی و حرفه ای مدرس، یکی از مهم ترین ویژگی های این دوره است. طراحی های مدرس کمک می کند مفاهیم کلیدی را به خوبی به خاطر سپرده و استفاده کنید.
اساتید دوره
میخائیل پلوتنیکوف
میخائیل پلوتنیکوف، دیپلم زبان شناسی و ارتباطات بین فرهنگی از مدیریت منابع انسانی دارد. همچنین یک مدرک MBA دارد. دکترای جامعه شناسی دارد و عنوان تز او «توسعه و استفاده از تکنولوژی های مدیریت اجتماعی» است. میخائیل از سال 2005، مشاور توسعه سازمانی بوده و به بیش از 200 شرکت در روسیه و کشورهای دیگر مشاوره داده است. در سال 2013 دانشکده کسب و کار Vadens را تاسیس کرد و اکنون آن را مدیریت می کند. میخائیل استاد مدیریت کسب و کار و مولف مقالات و کتاب هایی با موضوع متدولوژی آموزش کسب و کار و تکنیک های مطالعات موردی است. مهارت های خود را در سال های 2008، 2013 و 2014 دانشکده کسب و کار هاروارد در بوستون آمریکا توسعه داده است. همچنین یکی از موسسین و اعضای هیئت مشاوره اجلاس جهانی مدیریت هند است.