21 فرصت برای شبکه سازی بهتر
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
مقدمه
فرصت های شبکه سازی در اطرافتان زاد است
21 فرصت برای شبکه سازی بهتر
استفاده کنید meetup.com از
کارآفرینان رو پیدا کنید
گروه های رسمی
قرار شام کوچکی ترتیب دهید
به مسترمایند ها ملحق شوید
گروه هایی در فیس بوک مرتبط با تجارتتان تشکیل دهید
قدرت لینکدین را دست کم نگیرید
کار های داوطلبانه انجام دهید
به گروه ها پیشنهاد کمک دهید
با دانشگاه ها و کالج ها ارتباط برقرار کنید
میزبان باشید
با گروه های دانشگاهی و مکان های کارمندی ارتباط برقرار کنید
founderscard بگیرید
در ایونت های تجاری و صنعتی شرکت کنید
نگاهی به sideshow ها داشته باشید
میزبان یک ایونت خصوصی در ایونت های بزرگ تجاری باشید
میزبان پادکست باشید
از صبحانه و ناهار استفاده مفید کنید
اول از همه سراغ دیگران بروید
در مورد راه های ارتباطی سوال بپرسید
به بازار پر رونق نگاهی داشته باشید
نتیجه گیری
قدر لحظاتتون رو بدونید
شبکهسازی یک فعالیت حرفهای اقتصادی – اجتماعی است که بازرگانان و کارآفرینان با استفاده از آن روابط شغلی را شکل میدهند تا فرصتهای کاری و حرفهای را شناسایی و خلق کرده یا بر اساس آن فرصتها عمل کنند، تبادل اطلاعات کنند و به دنبال شرکای بالقوه کاری برای خود باشند.
چه بخواهید توانایی خود را برای یک فرصت کاری ارائه کنید و چه محصول یا خدمتی را عرضه نمایید، به گروهی از افراد مختلف و شبکهسازی نیاز دارید. ازنظر برایان تریسی یکی از بهترین راههای ارتقای سطح زندگی و کسبوکار، ایجاد ارتباط و شبکهسازی مداوم با افراد حوزه کاری میباشد. نمیتوانیم بگوییم شبکهسازی از چه زمانی وارد مجموعه دغدغهٔ ما انسانها شده است اما این را میدانیم که زمانی که شبکهسازی در کسبوکار برای نخستین بار موردتوجه قرار گرفت، بیشتر بهعنوان ابزاری برای کاریابی و پیدا کردن شغل در نظر گرفته شد.
وقتی صحبت از شبکهسازی میشود، بیشترین اعتراضی که با آن مواجه میشویم، این است که مردم اصلاً نمیدانند از کجا شروع کنند. در دوره 21 فرصت برای شبکهسازی برتر، دانا رابینسون مدرس این دوره، روشهای صحیح شبکهسازی را آموزش میدهد. دانا رابینسون با نشان دادن 21 راه ساده شبکهسازی، به شما کمک میکند. این آموزش صرفنظر از مسیر شغلی شما سودمند است و همچنین برای کارآفرینان و صاحبان کسبوکار عالی است. پس اگر برای گسترده کردن شبکهتان آمادهاید، با آموزش این دوره همراه شوید. شبکه شما قرار است زندگیتان را تغییر دهد.
همه حرفهایهای دنیا شبکههایی را میسازند تا به کمک آنها جهان را به مسیری که در ذهن دارند هدایت کنند. هیچ اهمیتی ندارد چقدر باهوش هستید یا راهبردتان چقدر هوشمندانه است، اگر تکرو باشید معمولاً در برابر یک تیم که اعضای آن به هوشمندی شما نباشند یا راهبرد ضعیفتری داشته باشند، شکست خواهید خورد.
در شبکهسازی کیفیت مهمتر از کمیت است. یعنی بهجای رفتن بهسوی حجم مخاطبین سعی کنید با تعدادی خاص ارتباطی عمیق برقرار کنید. کلید شبکهسازی درگیر شدن با اعضاء داخل شبکه است؛ پس سعی کنید ارتباط نزدیکتری با شبکه خود در همان برخورد اول ایجاد کنید، ویژگیهای شخصی او را بدانید و به ذهن خود بسپارید زیرا این موضوع درگیری و کیفیت رابطه شمارا با شبکهتان افزایش میدهد.
شبکهسازی مؤثر مزایای بسیاری دارد، برخی از مهمترین آنها عبارتاند از: کمهزینهترین و مؤثرترین ابزار بازاریابی .
اگر ارتباطات شبکهای را جایگزین تماسهای تلفنی ساده و بیروح کنید در ۸۰ درصد موارد، نتایج بهتری خواهید گرفت. ۷۰ الی ۸۰ درصد افراد شغل موردنظر خود را از طریق اینگونه شبکهها پیدا میکنند. هر شخصی که با او ارتباط دارید حداقل با ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر دیگر ارتباط دارد و این افراد بهصورت بالقوه میتوانند شمارا نیز یاری دهند. هر شخصی در جهان که مایل به ملاقات یا تماس با او باشید، حداکثر از طریق پنج یا شش ارتباط شبکهای در دسترس شما خواهد بود.
درواقع حرف دوره 21 فرصت برای شبکهسازی برتر، این است که میتوانید با تکیه بر مهارتهایی که قابل کسب هم هستند، در تجارب ارزشمند فرد دیگری سهیم شوید. درست وقتی روابطمان هیجانانگیز میشوند که بهدقت تلاش کنیم تا دیگری را بفهمیم و اجازه دهیم تا او هم ما را بفهمد.
اساتید دوره

دانا رابینسون
دانا رابینسون، یکی از موسسان TechLaw و پیشرو در زمینهی علامت تجاری، گواهیها و حق کپی رایت در زمینه فناوری است.
دانا موسس TechLaw و LLP است، اما تمرکز اصلی وی روی پیگرد قانونی و صدور مجوز برای علائم تجاری، کپیرایت و تراکنشهای کسب و کار است. او همچنین استادیار حقوق در دانشگاه حقوق سن دیگو است او در آنجا IP Survey تدریس کرده و به راهاندازی IP Law Clinic کمک کرده است. تخصص وی زمینههای گستردهای از قانون مالکیت معنوی است؛ مانند، حق کپیرایت، علائم تجاری، حق ثبت اختراع، رازهای تجاری و حق مالکیت معنوی بین المللی. دانا در طول فعالیت خود در زمینه وکالت هزاران علائم تجاری را ثبت، مدیریت و پیگیری کرده است. او وکالت مشتریان زیادی را در پروندههای مختلفی همچون لغو، نقض، مخالفت و تجدیدنظر در علائم تجاری برعهده داشته است.
دانا در زمینه اختلافات نام دامین نیز فعالیت داشته است؛ فعالیت وی در این زمینه از سال ۱۹۹۹ و قبل از تصویب قانون حمایت از حقوق مشتریان آغاز شده است. کارهای دانا در زمینه علائم تجاری، برندهای بسیار زیادی در لاس وگاس را شامل میشود؛ از جمله، Bellagio ، Mandalay Bay، Wynn، Palms، Treasure Island ، Station Casinos، Golden Nugget، Stratosphereو... دانا همچنین برای صدها علائم تجاری غیرکازینویی نیز کار کرده است؛ همانند، Sunbelt Communications ، Teligence Communications، University of Nevada–Las Vegas ، HyLoft ، iGolf.comو...
دانا مدرک لیسانس خود را از دانشگاه Life Pacificگرفت و سپس برای دریافت MA به دانشگاه Azusa Pacific رفت و JD خود را نیز از دانشگاه حقوق سن دیگو دریافت کرد. او به عنوان سردبیر مجله دانشکده حقوق، Journal of Contemporary Legal Issues نیز فعالیت داشته است.
او یک گواهی FINRA Series 79 (بانکداری سرمایهگذاری M&A) و یک گواهی کارگزاری املاک در کالیفرنیا دارد. او موفق به فروش کسب و کارهایی از خود و همچنین از دیگران شده است. قبل از دانشکده حقوق، دانا دستیار کشیش در کلیسای Calvary Foursquare در Hemet کالیفرنیا و همچنین دستیار کشیش در کلیسای جامع Valley در Escondido کالیفرنیا بوده است. او همچنین معاون مدرسه مسیحی Escondido و رئیس دانشکده Cathedral Bible بوده است که در آنجا فلسفه و الهیات تدریس میکرده است.