دیجیتال مارکتینگ | تبلیغات کلیکی (ppc)

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟ تبلیغات کلیکی یا PPC یک نوع تبلیغات اینترنتی است که بر اساس تعداد کلیک‌ها، هزینه‌اش محاسبه می‌شود. PPC  تقریباً برای هر نوع کسب‌وکاری مناسب است. شما می‌توانید از آن برای فروش محصولات، خدمات، افزایش آگاهی از برند یا کسب سرنخ جدید از طریق پلتفرم گوگل یا رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی یا PPC که از درس‌های دوره دیجیتال مارکتینگ است، از برد گذر، مربی این دوره می‌آموزید که تبلیغات کلیکی چگونه کار می‌کند و توانایی‌های آن را مشاهده می‌کنید. در آخر این دوره شما قادر خواهید بود تبلیغات کلیکی یا روش پرداخت درازای هر کلیک (PPC) را تعریف کنید و بدانید که این روش در انواع مختلف کسب‌وکار چگونه جواب می‌دهد. با مزایای اصلی تبلیغات کلیکی آشنا می‌شوید و درنهایت می‌توانید 3R را توضیح بدهید.

سرفصل‌های آموزشی دوره دیجیتال مارکتینگ (تبلیغات کلیکی یا PPC) عبارت‌اند از: معرفی تبلیغات کلیکی (PPC)، روانشناسی جستجو، سلسله‌مراتب اکانت، تبلیغات جستجو و هدف‌گذاری کلمه کلیدی، افزایش ریچ (Reach) در شبکه نمایش، دسترسی به مخاطبان هدف، قیف خرید، مزایدهٔ جستجوی پولی، تنظیم و اندازه‌گیری اهداف بازاریابی، چگونه از PPC در استراتژی دیجیتال استفاده کنیم؟

تبلیغات کلیکی از آن دسته از بازاریابی‌هایی است که برای همه سودآور خواهد بود. تحقیقات نشان می‌دهند که کاربران یا همان افرادی که اقدام به جستجوی کلمات در موتورهای جستجو می‌کنند، به‌مراتب از تبلیغات کلیکی گوگل بیشتر از دیگر انواع تبلیغات دیجیتالی استقبال می‌کنند. این یعنی کاربران در حالت عادی هیچ اهمیتی به تبلیغات مختلف نمی‌دهند و تنها زمانی تبلیغات برای آنان اهمیت دارد که خودشان با تصمیم قبلی سراغ آن‌ها بروند. همچنین با تبلیغات کلیکی، تبلیغ‌کنندگان فرصتی استثنائی دارند تا بتوانند پیام تبلیغ خود را برای هزاران نفر که دقیقاً به دنبال همان پیام هستند مخابره کنند. تبلیغ‌کنندگان قادر خواهند بود تا مقدار ترافیک دریافتی از طریق کلیک‌های ثبت‌شده در موتورهای جستجو را مشاهده کرده و بازدهی تبلیغ خود را متوجه شوند. و درنهایت تبلیغات کلیکی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا در یک‌زمان بتوانند اطلاعات موردنیاز جستجو کنندگان و تبلیغ‌کنندگان را با یکدیگر مچ کنند. چنین چیزی نه‌تنها به سود جستجو کنندگان و تبلیغ دهندگان است، بلکه باعث ایجاد یک کانال و بستر مجزا و پرمخاطب برای تبلیغات خواهد بود. موتورهای جستجو از این بستر فراهم‌شده به‌منظور دریافت سفارش تبلیغات پولی استفاده کرده و درآمد مناسبی از طریق آن برای خود ایجاد می‌کنند.

چرا باید از تبلیغات کلیکی استفاده کنیم؟ در این رابطه آمار و ارقام جالبی وجود دارند. نزدیک به 98% مردم اولین لینک‌های نمایش داده‌شده در موتورهای جستجو را انتخاب می‌کنند. بیش از 64% از کاربران وقتی به دنبال خرید محصول یا سرویسی خاص هستند، روی تبلیغات گوگل که در صفحات اول دیده می‌شوند کلیک می‌کنند و 72% از کسانی که اولین سفارش تبلیغات کلیکی خود را ثبت کردند، اقدام به افزایش بودجه خود برای تبلیغات PPC بعدی کردند.

تبلیغات کلیکی گوگل یا پرداخت به ازای هر کلیک در گوگل (PPC) برای موفقیت کسب‌وکارهای آنلاین مهم است و بخش ضروری برای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال موفق و کامل محسوب می‌شود. بیشتر صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، اهمیت تبلیغات کلیکی را نادیده می‌گیرند و به همین خاطر فرصت بزرگی که در رشد کسب‌وکارها به این شیوه وجود دارد را از دست می‌دهند.

زمانی که پیشنهاد‌های مرتبط یا محدود به زمان دارید از PPC استفاده کنید؛ زیرا هیچ ابزار بازاریابی همچون تبلیغ PPC نمی‌تواند دسترسی سریعی به مخاطبان هدف ایجاد کند. برای سلطه بر کلمات کلیدی موردنظر خود از این روش استفاده کنید، حتی اگر در حال حاضر برای آن‌ها رتبه طبیعی دارید.

11
درس
51
فایل
208
دقیقه
120000 تومان

مقدمه دوره

play_arrow
مقدمه
0:42 - 2.1 مگابایت
play_circle_outlinepause_circle_outline

معرفی تبلیغات کلیکی (PPC)

play_arrow
تعریف تبلیغات پولی جستجو
7:22 - 15.5 مگابایت
play_arrow
PPC چگونه در کسب‌وکارهای مختلف عمل می‌کند؟
8:39 - 16.5 مگابایت
play_arrow
مزایای PPC
3:24 - 6.9 مگابایت
play_arrow
سه R در PPC
2:30 - 6.0 مگابایت
play_arrow
نکات کلیدی
1:04 - 3.0 مگابایت

روانشناسی جستجو

play_arrow
مقدمه
0:48 - 2.4 مگابایت
play_arrow
پروسه جستجو
6:14 - 12.9 مگابایت
play_arrow
لندینگ‌پیج
4:24 - 9.4 مگابایت
play_arrow
تنظیم اهداف برای جستجوی موفق
3:35 - 9.5 مگابایت
play_arrow
نکات کلیدی
1:01 - 3.1 مگابایت

سلسله مراتب اکانت

play_arrow
مقدمه
0:37 - 1.8 مگابایت
play_arrow
سلسله مراتب یک اکانت PPC
2:39 - 6.3 مگابایت
play_arrow
تنظیمات کمپین
2:12 - 5.7 مگابایت
play_arrow
ساختاربندی گروه تبلیغاتی
5:37 - 11.0 مگابایت
play_arrow
نکات کلیدی
0:53 - 2.7 مگابایت

تبلیغات جستجو و هدف‌گذاری کلمه کلیدی

play_arrow
مقدمه
0:37 - 1.9 مگابایت
play_arrow
چگونه یک تبلیغ جستجوی متقاعدکننده بسازیم؟
15:27 - 26.3 مگابایت
play_arrow
چگونه کلمات کلیدی و جستجوها با هم کار می‌کنند
23:08 - 39.4 مگابایت
play_arrow
نکات کلیدی
0:53 - 2.7 مگابایت

افزایش ریچ (Reach) در شبکه نمایش

play_arrow
مقدمه
0:38 - 1.9 مگابایت
play_arrow
شبکه نمایش و ریچ (Reach) در آن
2:02 - 4.7 مگابایت
play_arrow
تنظیمات هدف‌گذاری در شبکه نمایش
6:35 - 13.9 مگابایت
play_arrow
فرمت‌های تبلیغاتی در دسترس
3:34 - 7.0 مگابایت
play_arrow
نکات کلیدی
0:47 - 2.4 مگابایت

دسترسی به مخاطب هدف

play_arrow
مقدمه
0:41 - 2.1 مگابایت
play_arrow
مخاطب کیست؟
1:45 - 3.9 مگابایت
play_arrow
بازاریابی مجدد در جستجو و شبکه نمایش
11:51 - 21.8 مگابایت
play_arrow
دسترسی به مخاطبین جدید
1:52 - 4.5 مگابایت
play_arrow
تقسیم‌بندی مخاطبین براساس رفتارشان
3:39 - 10.0 مگابایت
play_arrow
نکات کلیدی
0:47 - 2.4 مگابایت

قیف خرید

play_arrow
مقدمه
0:41 - 2.0 مگابایت
play_arrow
بررسی کلی قیف خرید
7:45 - 17.4 مگابایت
play_arrow
هدف‌گذاری کاربران در طول قیف
11:52 - 21.3 مگابایت
play_arrow
کانال‌هایی که می‌توان در قیف خرید از آن‌ها استفاده کرد
1:31 - 4.7 مگابایت
play_arrow
نکات کلیدی
0:54 - 2.8 مگابایت

مزایده‌ی جستجوی پولی

play_arrow
مقدمه
1.8 - 0:35 مگابایت
play_arrow
عملکرد رنکینگ تبلیغات
4:46 - 10.0 مگابایت
play_arrow
اثر پیشنهادات بر روی موقعیت تبلیغ
3:09 - 6.4 مگابایت
play_arrow
امتیاز کیفیت
11:07 - 21.0 مگابایت
play_arrow
نتیجه گیری
0:45 - 2.3 مگابایت

تنظیم و اندازه‌گیری اهداف بازاریابی

play_arrow
مقدمه
0:43 - 2.1 مگابایت
play_arrow
تنظیم کردن و اندازه‌گیری اهداف بازاریابی
6:41 - 11.9 مگابایت
play_arrow
تصمیم‌گیری‌های براساس داده‌ها در پیشنهاد دادن و مدیریت اکانت
6:38 - 11.4 مگابایت
play_arrow
چگونه مسیر یک مشتری می‌تواند از مدیریتِ اختصاص‌دادن برای پیشنهاد دادن استفاده کند
5:22 - 10.3 مگابایت
play_arrow
نکات کلیدی
0:44 - 2.5 مگابایت

چگونه از PPC در استراتژی دیجیتال استفاده کنیم؟

play_arrow
مقدمه
0:42 - 2.1 مگابایت
play_arrow
PPC و سایر کانال‌های بازاریابی
5:02 - 10.0 مگابایت
play_arrow
مدیریت PPC در انواع کسب‌وکارها
11:33 - 21.7 مگابایت
play_arrow
ویژگی PPC
6:43 - 11.1 مگابایت
play_arrow
نکات کلیدی
0:31 - 1.6 مگابایت

اساتید دوره

برد گدز

برد گدز از سال 1998 فعالیت جدی خود را در بازاریابی آنلاین آغاز کرده است. در طول این سالها ، او خدمات مشاوره ای مختلفی را ارائه داده است.

او یک متخصص در حوزه SEO ، PPC به حساب می آید

برد کسی نیست که خودش را یک متخصص بخواند. او ترجیح می دهد بازاریابان را آموزش دهد و اجازه دهد نتایج گویای خودشان باشد. او هم اکنون به شکرت های آمازون، گوگل، یاهو و ... مشاوره می دهد.

person
mail