
دیجیتال مارکتینگ | اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی چیست؟ اتوماسیون بازاریابی موارد کوچکی که باید مکرر انجام بدهید و قبلاً انجام دادهاید را باهم هماهنگ میکند. به شما کمک میکند تا مشتریهای جدید را سریعتر پیدا کنید و مشتریهای فعلی را حفظ کنید. باعث افزایش وفاداری در میان مشتریهایتان میشود و درنهایت مشتریهای پربازده و سودآور را شناسایی میکند و باعث میشود تعامل بیشتری با آنها داشته باشید. اتوماسیون بازاریابی طبق تعریفی ساده، استفاده از نرمافزارها و تکنولوژی برای ارتقا عملکرد امور فروش و بازاریابی با استفاده از روشهای مختلف است و کارهای ساده را بهطور خودکار انجام میدهد.
مت بیلی مسئول بخش اتوماسیون بازاریابی در مارکت موتیو و مدرس دوره اتوماسیون بازاریابی است. او در این دوره، در بخش اول، اصول اولیه اتوماسیون بازاریابی را آموزش میدهد. که شامل تعریف اتوماسیون بازاریابی و مزایای اتوماسیون بازاریابی است. در بخش دوم نیز تأثیر اتوماسیون بازاریابی بر بهبود رابطه شما با مشتریان بالقوه در جریان قیف فروش را بررسی میکند که شامل پروسه جذب و پرورش مشتری، نحوه ایجاد کمپینهای خودکار و بهبود چرخه عمر مشتری میباشد.
چنانچه چرخه فروش در کسبوکاری، طولانی یا بسیار پیچیده شده باشد، نیاز به ایجاد ارتباطات تعاملی با کاربران در اولین نقاط تماس مشتریان بهشدت احساس میشود. نزدیک شدن به کاربران و هدایت صحیح آنها به داخل قیف فروش به کمک یک سرویسدهنده اتوماسیون بازاریابی، تنها راه کوتاه کردن چرخه فروش و بهبود وضعیت است.
