استراتژی بازاریابی دیجیتال از مجموعه درسهای دوره دیجیتال مارکتینگ میباشد.
شما چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را میسازید؟ برای این کار فقط نمیتوانید سراغ شبکههای اجتماعی بروید و اسمش را استراتژی بگذارید. نمیتوانید چند تا پست بگذارید و چند تا عکس در فیسبوک و اینستاگرام منتشر کنید و توقع داشته باشید، کارتان خوب پیش برود. یک استراتژی خوب و مستند باید شامل کارهایی باشد که باید انجام دهید به این دلیل که انجام دادن آنها لازم است و همچنین نتیجه مطلوبی که به دنبالش هستید را فراهم کند. یعنی هدف استراتژی شما چیست؟ استراتژی قلب دیجیتال مارکتینگ است.
مت بیلی در دوره استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما یاد میدهد که چگونه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ بسازید. چگونه مخاطبین را هدف قرار دهید. چگونه ترکیب کانالی مناسب را انتخاب کنید. چگونه کمپینهای خود را مدیریت کنید و چگونه کمپین خود را اندازهگیری کنید. در این دوره همهچیزهایی که برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ واقعی نیاز دارید، به شما آموزش داده میشود.
در یک نظرسنجی 46 درصد از رهبران دیجیتال مارکتینگ به کمبود استراتژی مؤثر، بهعنوان بزرگترین مانع برای داشتن کمپینهای موفق رأی دادهاند. این عدد خیلی بزرگی است و نشاندهنده مشکل مهمی است که بسیاری از کسبوکارها با آن مواجه هستند. دوره استراتژی بازاریابی دیجیتال، این مشکل بزرگ را برای شما حل میکند و شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک استراتژی مؤثر داشته باشید.
در صورت نداشتن استراتژیهای بازاریابی دیجیتال، شرکتها برای تحقق اهداف خود دچار مشکلات عدیدهای میشوند. ازجمله: شرکتهایی که برای کسبوکار خود استراتژی دیجیتال ندارند در حقیقت هدف استراتژیک معینی برای دستیابی به مشتریان جدید و ایجاد روابطی عمیقتر با مشتریان فعلی خود بهصورت آنلاین نخواهند داشت. چراکه اگر هدف مشخصی نداشته باشید، برای دستیابی به آن هدف منابع لازم و کافی را اختصاص نخواهید داد و درنهایت نمیتوانید در تجزیهوتحلیلهای نهاییتان بفهمید که به چنین اهدافی خواهید رسید یا خیر.
اگر استراتژی بازاریابی دیجیتال مشخصی نداشته باشید ممکن است تقاضای مشتری را برای خدمات آنلاین نادیده بگیرید. مهمتر اینکه، شاید نتوانید درک صحیحی از بازار آنلاین به دست آورید. پویایی بازار برای کانالهای سنتی با مشخصات و رفتارهای متفاوت مشتریان، رقبا، پیشنهادهای بازار و ارتباطات بازاریابی همراه است. همچنین اگر به بازاریابی دیجیتال منابع کافی اختصاص ندهید یا یک روش ساده بدون استراتژی مشخص تعریف کنید، رقبا سهم شمارا از سود دنیای دیجیتال بهراحتی از چنگتان به درمیآوردند.
استراتژیهای بازاریابی دیجیتال موفق، راههای مؤثری را برای دستیابی به مشتریان ارائه میدهد و درنهایت باعث افزایش وفاداری مشتریان به محصولات و خدمات میشود. استراتژیهای بازاریابی دیجیتال با تمرکز بر فرصتها به افزایش فروش کمک کرده و اثربخشی آن بهگونهای است که با استفاده از نقاط قوت شرکت، برندها میتوانند در رقابت بازار پیروز شوند. درواقع، استراتژیهای بازاریابی با شناخت کامل از برند، کسبوکار، صنعت و مشتریان تنظیم و تدوین میشوند و اگر بهدرستی تعیینشده باشند، بازاریابان و صاحبان کسبوکار میتوانند با توجه به آن برنامههای بازاریابی دیجیتال خود را تنظیم کنند و مطمئن شوند که اجرای آنها تأثیر قابلتوجهی بر عملکرد برند خواهند داشت. در حقیقت، استراتژی بازاریابی دیجیتال میتواند کسبوکار و برند شمارا از رقبا متمایز نماید.
-
آنچه در این دوره خواهید دید
-
ساخت یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ
-
هدف قرار دادن مخاطبین
-
ترکیب کانالی مناسب را انتخاب کنید
-
مدیریت کمپین
-
اندازهگیری کمپین