تبدیل شدن به یک مدیر ایدهآل
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
مقدمه
تبدیل شدن به یک رهبر موفق
اولین چیزهایی که باید بدانید
سرپرست بودن یک رابطه است
رابطه مهم هست
آن ها رو کوچ کنید
من یک مدیر هستم یا رهبر؟
کلید چالشها برای سرپرستان جدید
از زیردستی بودن تا مدیر شدن
شما یک توسعه دهنده مرزی هستید
آیا من به اینجا تعلق دارم؟
سخت گیری برابر ملایمت نشان دادن
منابع قدرت و رهبری
قدرت نقش
قدرت شخصی
اجازه رشد رهبران بیشتری را بدهید
روش های اثر گذاری که کارساز هستند
خودتان را برای موفقیت آماده کنید
قبل از تصمیم گرفتن فکر کنید
قبل از ایجاد تغییر تحقیق کنید
دیدگاه بر مبنای حل مشکل داشته باشید
موانع سد راه رو شناسایی و رفع کنید
استفاده از هوش هیجانی
استفاده از عوامل انگیزشی
کلید مهارت های ارتباطی برای سرپرستان
مزایا و موانع شنونده بودن
رفتارهای شنونده
به موقع بودن و مستمر بودن بازخورد
بیان بازخورد در مورد رفتار خاص
بازخورد بر اساس عملکرد
بهترین تمرین های برای بازخورد دادن
استاد محول کردن وظایف باشید
نتیجه گیری
اقدامات لازم برای اینکه مدیر فوق العاده ای بشوید
احتمالاً در حرفهای که مشغول به کار بودید، برای چند مدیر کارکردید و با ویژگیهای مدیران بد آشنا هستید. مدیران بد در ارتباط برقرار کردن با کارمندان خود ناتوان هستند و حتی نمیدانند که دقیقاً از کارمندان خود چه میخواهند و برنامه زمانی چگونه باید باشد و اهداف کلی سازمان چه هستند. مدیران بد مرتباً نظر خود را عوض میکنند و کارمندان را بهاصطلاح پادرهوا نگه میدارند که چهکار باید بکنند. مدیران بد مرتباً توقعات خود و برنامهریزی کاری را تغییر میدهند. کارمندان این مدیران نمیدانند که در کدام مرحله از کار هستند و چه زمانی کار آنها به نتیجه خواهد رسید. وقتی توقعات مدیر روشن نباشند، کارمندان هرگز احساس موفقیت در انجام کار را نخواهند داشت. اما وقتی یک مدیر خوب دارید، کار کردن خوش میگذرد. کار بیشتری انجام میدهید و به اهداف بزرگی دست پیدا میکنید.
مدیریت صحیح، کلیدیترین نکته برای عملکرد خوب مجموعه است. بر اساس نتایج مطالعهای که در آمریکا انجامشده، یکسوم افراد حداقل یکبار کار خود را به خاطر مدیر بدی که داشتند رها کردهاند. مدیران موفق بهصورت مادرزادی موفق به دنیا نیامدهاند، بهصورت تدریجی مهارت کسب کردهاند. تمرین کردهاند. گاهی اوقات شکستخوردهاند و یاد گرفتند چگونه مدیر موفق باشند. شما هم میتوانید، این مراحل را طی کنید و به یک مدیر ایده آل و موفق تبدیل شوید، کافی است این ویدان را ببینید.
در دوره تبدیلشدن به یک مدیر ایده آل، دکتر اریک زکریسون با 3 دهه تجربه مدیریت، تمام چیزهایی که برای قدم گذاشتن در مسیر صحیح لازم دارید را به شما یاد میدهد. در بخش ابتدایی با مبانی مدیریت آشنا میشوید. در بخش دوم چند چالش رایج سرپرستان و همچنین ابزار لازم برای غلبه بر آنها را یاد میگیرید. در بخش سوم با منابع قدرت و رهبری آشنا میشوید، متوجه میشوید قدرت شما از کجا نشئتگرفته است و چطور برای رهبری دیگران از آن استفاده کنید. مهارتهای ارتباطی را آموزش میبینید و خود را برای موفقیت آماده میکنید. در پایان این دوره مهارتهایی را یاد خواهید گرفت که شمارا از یک سرپرست به یک مدیر عالی تبدیل میکند.
دوره آموزشی تبدیلشدن به یک مدیر ایده آل، قدمهایی برای تبدیلشدن به یک مدیر یا رهبر بهتر است. دکتر اریک زکریسون در طی 30 سال به تعداد افراد زیادی کمک کرده است که به یک مدیر تبدیل شوند و در حال حاضر خودشان مدیر یک بخش یا شرکت هستند. البته نباید فراموش کنید که این مهارتها را یکشبه نمیتوان یاد گرفت. نیاز به تمرین دارند تا مطمئن شوید که به عادت تبدیلشدهاند. برای شروع، این مهارتها را در تکتک تصمیمات روزانه مدیریتی خود جا بدهید. هرچه بیشتر تمرین کنید، این مهارتها به بخشی از شخصیت شما بهعنوان رهبر تبدیل خواهد شد.
اگر فکر میکنید مدیر خوبی نیستید یا مدیر خوبی ندارید نگران نباشید. تبدیلشدن به یک مدیر خوب امکانپذیر است و فقط کمی تلاش میخواهد.
اساتید دوره

دکتر اریک زکریسون
دکتر اریک زاکریسون یک معلم، مربی و مشاور است که روی ساخت تیم، رهبری و استراتژی تمرکز دارد.
اریک همچنین رئیس و مدیرعامل شرکت IDI.US Inc نیز هست؛ این شرکت حقوق داراییهای دینامیک فردی (IDI) را کنترل میکند که یک ابزار ارزیابی و بازخورد کامل شخصیتی و رفتاری است. پس از 25 سال مدیریت و کارآفرینی و تلاش برای گرفتن مدرک MA، MBA و دکترا، اریک جا پای پدرش گذاشته است و در تلاش برای افزایش آگاهی درخصوص IDI از طریق تمرین و اعطای مدرک میباشد. او همچنین از نام مؤسسه پدرش، مشاوران اثربخشی، استفاده میکند. او همچنین برنامه مدیریت تکنولوژی (TMP) را نیز در دانشگاه سانتا باربارا درس میدهد. کارهای او راههای متنوعی از تعامل را در بر میگیرد و افراد را قادر میسازد تا از تفاوتهایشان برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند.