مهارت گوش دادن موثر

اولین مهارتی که می‌توانید در خودتان پرورش دهید تا رهبر، مدیر و یا دوست بهتری باشید، مهارت گوش دادن است. گوش دادن تأثیرگذار، پلی به سمت موفقیت است. توانایی درک را بالا می‌برد و انسان را متعهدتر می‌کند. قدرت مذاکره و متقاعدسازی را بالا می‌برد و روابط شمارا قوی‌تر می‌کند. بهترین چیز درباره شنونده خوب بودن این است که یک مهارت است و مثل هر مهارت دیگری می‌توانید یاد بگیرید و تمرین کنید و در آن پیشرفت کنید.

در دوره مهارت گوش دادن مؤثر، دکتر اریک زکریسون پروفسور و باسابقه 30 سال مشاوره، نشان می‌دهد که چطور مهارت گوش دادن تأثیرگذار، در موفقیت تیم مؤثر است. همین‌طور استراتژی‌هایی برای رد شدن از مشکلات این زمینه را یاد می‌دهد. مشکلاتی مثل درک کردن حرف‌های ناواضح و یا عکس‌العمل‌های احساسی. او به شما یاد می‌دهد چطور به تیمتان احساس درک شدن بدهید و راه‌هایی برای اینکه به آن‌ها نشان دهید در حال گوش دادن هستید. چون درزمینهٔ گوش دادن، قوای ادراک شما نقش اصلی رادارند. در آخر قوانینی را می‌گوید تا بتوانید به‌سرعت به بهترین شنونده ممکن تبدیل شوید.

گوش دادن مؤثر کلید روابط عالی و درک خوب است. گوش دادن مؤثر راز نجات مشاغل، ازدواج‌ها و خانواده‌ها از درگیری است. این گوش‌ها را خدا برای چه آفریده است! گوش دادن را خیلی از آدم‌ها در ارتباطاتشان جدی نمی‌گیرند، درصورتی‌که خوب گوش دادن، یکی از مهارت‌های ایجاد صمیمیت و ارتباط ماندگار است. در جامعه امروزی، بهتر است باوجود تمام قابلیت‌های ارتباطاتی پیشرفته، واقعاً به یکدیگر گوش فرا دهیم.

در دنیای پیشرفته، پرسرعت و پراسترس امروز، ارتباطات از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیداکرده، بااین‌وجود به نظر می‌رسد که ما هرروز زمان کمتری را به گوش دادن به یکدیگر اختصاص می‌دهیم. گوش دادن مؤثر یک مهارت است که در ایجاد روابط، حل مشکلات، اطمینان از درک، حل تعارضات و بهبود دقت، کمک می‌کند. در محل کار، گوش دادن مؤثر به معنای خطاهای کمتر و اتلاف وقت کمتر است.

تحقیقات نشان می‌دهد که فقط ۱۰ درصد از ما به‌طور مؤثر گوش می‌دهیم. اغلب، ما فقط ازلحاظ فنی گوش می‌دهیم. ساکت ماندن درحالی‌که شخص دیگری صحبت می‌کند، اما ذهن ما مشغول تفکرات دیگر است. همان‌طور که استفان آر کاوی در کتاب ۷ عادت مردمان مؤثر می‌گوید “اکثر مردم به‌قصد درک گوش نمی‌دهند. آن‌ها باهدف پاسخ دادن گوش می‌دهند.” اکثر ما فکر می‌کنیم شنونده‌های خوبی هستیم، اما تسلط بر این مهارت فریبنده و چالش‌برانگیز می‌تواند کسب‌وکار شمارا رونق دهد.

مهارت گوش دادن یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در موفقیت شغلی و کیفیت روابطمان با دیگران تأثیر بسزایی دارد. خیلی از ما چون به‌اشتباه فکر می‌کنیم که یک شنوندهٔ سراپا گوش هستیم، هیچ‌وقت به صرافت یادگیری این مهارت نیفتاده‌ایم.

یادتان باشد، تنها راه برای اینکه این مهارت‌ها به بخشی از تمرین‌های مداوم شما تبدیل شوند، این است که آن‌ها را به عادت تبدیل کنید. این کار را با تمرین کردن انجام دهید. از این مهارت‌ها در زندگی روزانه‌تان و همین‌طور در رهبری روزانه‌تان استفاده کنید، هرچه بیشتر به‌صورت فعال گوش دهید، برایتان عادی‌تر می‌شود و همین‌طور بقیه راحت‌تر و صادق‌تر با شما صحبت خواهند کرد.

6
درس
20
فایل
52
دقیقه
69000 تومان

پیش گفتار

play_arrow
آنچه در این دوره خواهیددید.
-
play_circle_outlinepause_circle_outline

مقدمه

play_arrow
رهبری به وسیله گوش دادن
1:29 - 4.4 مگابایت

گوش دادن چگونه بر موفقیت تأثیر می گذارد

play_arrow
تقویت قدرت درک دیگران
2:38 - 8.2 مگابایت
play_arrow
تقویت تعهد کاری در کارمندان
2:20 - 7.4 مگابایت
play_arrow
افزایش فرصت های توافق
1:56 - 5.7 مگابایت
play_arrow
تعهد بیشتر
2:32 - 7.9 مگابایت

غلبه بر موانع گوش دادن موثر

play_arrow
چالش های محیطی برای گوش دادن
2:54 - 9.1 مگابایت
play_arrow
مفاهیم گیج کننده را ساده سازی کنید
2:43 - 8.5 مگابایت
play_arrow
با ازبین بردن جانب داری ها به خود برتری ببخشید
3:10 - 9.8 مگابایت
play_arrow
عکس العمل های احساسی
2:40 - 8.3 مگابایت
play_arrow
استایل های مختلف گوش دادن
2:53 - 9.0 مگابایت

پایان دادن به عادات ضعیف گوش دادن

play_arrow
گوش دادن کاذب را ترک کنید
2:38 - 8.3 مگابایت
play_arrow
گوش دادن انحصار طلبانه
2:56 - 9.2 مگابایت
play_arrow
تله های گوش دادن
3:12 - 6.6 مگابایت

چگونه فعالانه گوش دهیم

play_arrow
حضور داشته باشید و فضا را آماده کنید
2:29 - 7.7 مگابایت
play_arrow
از نشانه های غیرکلامی استفاده کنید
3:02 - 9.4 مگابایت
play_arrow
با پرسیدن سوال به خود برتری ببخشید
3:02 - 9.4 مگابایت
play_arrow
خلاصه سازی و تفسیر
2:57 - 8.9 مگابایت
play_arrow
به زمان و مکان توجه کنید
2:45 - 8.6 مگابایت
play_arrow
پایان دادن به مکالمه
2:22 - 7.3 مگابایت

نتیجه گیری

play_arrow
قدم های بعدی شما
1:20 - 4.2 مگابایت

اساتید دوره

دکتر اریک زکریسون

 

دکتر اریک زاکریسون یک معلم، مربی و مشاور است که روی ساخت تیم، رهبری و استراتژی تمرکز دارد.
اریک همچنین رئیس و مدیرعامل شرکت IDI.US Inc نیز هست؛ این شرکت حقوق دارایی‌های دینامیک فردی (IDI) را کنترل می‌کند که یک ابزار ارزیابی و بازخورد کامل شخصیتی و رفتاری است. پس از 25 سال مدیریت و کارآفرینی و تلاش برای گرفتن مدرک MA، MBA و دکترا، اریک جا پای پدرش گذاشته است و در تلاش برای افزایش آگاهی درخصوص IDI از طریق تمرین و اعطای مدرک می‌باشد. او همچنین از نام مؤسسه پدرش، مشاوران اثربخشی، استفاده می‌کند. او همچنین برنامه مدیریت تکنولوژی (TMP) را نیز در دانشگاه سانتا باربارا درس می‌دهد. کارهای او راه‌های متنوعی از تعامل را در بر می‌گیرد و افراد را قادر می‌سازد تا از تفاوت‌هایشان برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند.

person
mail