ایده های خود را به صورت استراتژیک بیان کنید

5
درس
8
فایل
24
دقیقه
39000 تومان

ما همه ایده‌هایی داریم که دوست داریم سرکار به اشتراک بگذاریم، سؤال اینجاست آیا ما بلد هستیم این کار را به‌طور مؤثر انجام دهیم. این یعنی بیان کردن ایده‌ها در جلسات، جلسات بی‌پایانی که زندگی حرفه‌ای شمارا پرکرده‌اند، جلسه با تیمتان، مدیرتان، جلسه با گروه بازاریابی و هزاران جلسه دیگر. شما در هر جلسه یک هدف ‌دارید، منظور از هدف کارهای مفیدی هستند که شما دوست دارید اتفاق بیفتد. شاید بخواهید درباره همکار جدیدی که تیم می‌خواهد استخدام کند، نظر بدهید. شاید فکر می‌کنید تیم شما باید برای مدیریت فروش از یک نوع فناوری خاص استفاده کند تا از بقیه رقبا عقب نماند. شاید هفته قبل یک درگیری جزئی به وجود آمده کسی درباره‌اش حرف نمی‌زند ولی شما فکر می‌کنید که باید درباره‌اش حرف زده شود.

 زمانی که شما وارد جلسه می‌شوید از کجا می‌دانید که آیا زمان مناسب برای بیان ایده‌تان هست یا خیر؟ برای همین است که شما باید به عمق مسئله پی ببرید و بتوانید ذهن اتاق را بخوانید. همه این‌ها قبل از ورود شما به جلسه اتفاق می‌افتد. متأسفانه اغلب اوقات افراد کار فعلی‌شان را رها می‌کنند و هول هولکی و باعجله سعی می‌کنند که دیر به جلسه بعدی‌شان نرسند. پس در جلسه آماده و متمرکز نخواهند بود و نخواهند توانست آن‌طور که صلاح می‌دانند به‌طور استراتژیک خودشان را آماده بحث و شرکت در مکالمه کنند.

اما شما فرق دارید. شما می‌توانید پس از مشاهده دوره ایده‌های خود را به‌صورت استراتژیک بیان کنید، خودتان را برای شرکت در جلسات به‌طور استراتژیک آماده کنید. شما قرار است بیشتر به این موضوع فکر کنید تا از هم‌اکنون بتوانید ایده‌هایتان را موفقیت‌آمیز به اشتراک بگذارید.

در دوره ایده‌های خود را به‌صورت استراتژیک بیان کنید، دکتر تد مدرس این دوره به شما یاد می‌دهد که ایده‌هایتان را درک کنید، تجزیه‌وتحلیل کنید، بتوانید ذهن اتاق جلسه را بخوانید و ایده‌های خود را به‌صورت استراتژیک انتخاب کنید و بیان کنید. در پایان تمرینی کاربردی به شما داده می‌شود که بتوانید ذهن اتاق جلسات را بخوانید. بیان ایده یک مهارت است و می‌شود با تمرین بهترش کرد. دراینصورت وقتی وارد اتاق جلسه می‌شوید خیلی آگاه‌تر هستید. یادتان باشد که مهارت با تمرین به وجود می‌آید.

دوست دارید در جلسات بعدی‌تان، با ایده‌های شما به چه صورت برخورد شود؟ آیا می‌خواهید و می‌توانید ایده‌هایتان را در زمان مناسب بیان کنید؟ آیا می‌توانید نیروهای سرکوب‌کننده ایده را بشناسید و از پس آن‌ها برآیید؟

هر چیزی از سلاح بی‌هوش کننده کلامی و غیره، قادر به لگدمال کردن اولین جوانه کوچک ایده است. متأسفانه، در بسیاری گروه‌ها، عبارت‌های آشنای قدیمی مثل «این جواب نمی‌دهد» و «مشتری هیچ‌وقت آن را قبول نمی‌کند» هنوز هم بخشی از فرهنگ این جلسه‌هاست. بررسی‌ها نشان داده‌اند اعضای جلسه نزدیک به 70 درصد وقتشان را صرف تضعیف پیشنهادهای همکارانشان می‌کنند. اما شما می‌توانید به کمک دوره ایده‌های خود را به‌صورت استراتژیک بیان کنید، ایده‌هایتان را در زمان مناسب و به بهترین شکل ممکن ارائه دهید و کمتر با پاسخ منفی دیگران مواجه شوید.

با توانایی تجزیه‌وتحلیل دینامیک گروهی از ذینفعان، خواه تیمی از همکاران، مدیران یا بازاریابان باشند، می‌توانید زمینه خود را بهتر تنظیم کرده و ایده خود را به جلو ببرید.

 

اساتید دوره

دکتر تاد دوت


دکتر تاد دوت یکی از پربیننده‌ترین شخصیت‌های رهبری جهان است.
او یک متخصص اصالت، نویسنده و مربی پرفروش در LinkedIn Learning، سخنران در TEDx و جزء صد سخنران رهبری برتر دنیا در مجله Inc. است. او یک متخصص رهبری افکار است که تمرکز اصلی‌اش بر روی اصالت، جنبه‌‌های مختلف روابط و رفتارهای رهبری‌ای است که موجب موفقیت در سر کار می‌شوند. برداشت خاص او از رهبری، موجب شده است جملات او در مجلات نیویورک تایمز، Businessweek، فوربس، تایم و صدها رسانه دیگر منتشر شود. پس از آن که کارش را با Andersen Consulting و Ernst & Young آغاز کرد، دکترای مدیریت و رفتارهای سازمانی‌اش را از دانشگاه A&M تگزاس دریافت کرد و به شغلش به عنوان یک استاد و محقق ادامه داد. تاد بیش از هزار سخنرانی داشته است و مجموعه‌ای آموزشی ساخته است که توسط بیش از 20 میلیون متخصص در سراسر جهان استفاده می‌شود. مشتریان اخیر او عبارتند از Microsoft و ExxonMobil و Pepsi و Boeing و General Electric و Caterpillar و صدها شرکت دیگر.

person
mail