شروع کسبوکار جدید میتواند ترسناک باشد مخصوصاً اگر کسبوکار خلاقیت آمیز باشد. زیرا متغیرهای زیادی در کارهای روزانه وجود دارد. راهاندازی یک کسبوکار تازه بههیچوجه امر سادهای محسوب نمیشود. بسیاری از کارآفرینان ایدههای جذابی در مورد راهاندازی کسبوکار دارند بااینحال در مقام اجرای آنها با مشکلات زیادی مواجه میشوند. بدون تردید توسعه سطح فناوریهای کاربردی، نقش مهمی در سهولت راهاندازی کسبوکار در طول یک دهه اخیر داشته است اما چالشهای اصلی این حوزه همچنان مانع بزرگی پیش روی هر کارآفرینی محسوب میشود.
در دوره راهاندازی کسبوکار خلاق، امی دلوئیز مدرس دوره، یک سری موارد کلیدی برای داشتن یک شروع قوی را آموزش میدهد. ابتدا یاد میگیرید چگونه یک تیم خوب بسازید. سپس بهترین راه بازاریابی و برند سازی برای محصولاتتان را یاد میگیرید. درباره استراتژی مالی آموزش داده میشود تا ازنظر اقتصادی در کارتان به بنبست نخورید. در این دوره میآموزید چگونه جایگاه کارتان را تعیین کنید تا اگر بازار تغییر کرد، همیشه آماده تغییر محوری باشید. چون کسب کارهای امروزی باید چابک و فرز باشند تا از میدان حذف نشوند. درنهایت هدفگذاری برای آینده را فرا خواهید گرفت. در این دوره، کلی ایده و استراتژی برای موفق شدن یاد خواهید گرفت و اعتمادبهنفس شما بیشتر میشود.
امروزه اغلب کارآفرینان برای راهاندازی کسبوکار خلاق به سراغ استفاده از توصیههای کارشناسها و مشاورهای کسبوکار میروند. استفاده از دانش و تجربیات مشاورها تأثیر انکارناپذیری بر روی موفقیت کسبوکارهای خلاق دارد، اما نکته مهم در اینجا هزینه بالای چنین فرآیندی است. اغلب برندها هم به دلیل بودجه مالی محدود در عمل همکاری با مشاورهای حرفهای را مدنظر قرار نمیدهند. در دوره راهاندازی کسبوکار خلاق موارد کلیدی آموزش داده میشود. بهاینترتیب شما میتوانید با صرف هزینه اندک، امکان توسعه مطلوب کسبوکار خلاق خود را فراهم کنید.
کارآفرینان پیش از اجرای ایدهشان برای راهاندازی کسبوکار تازه و خلاق باید نکات متعددی را مدنظر قرار دهند. این امر به مدیریت راحتتر شرکت در ادامه مسیر کمک میکند. ماهیت دنیای کسبوکار تأمل درباره چالشهای پیش رو و یافتن راهکارهای مناسب برای آنها را طلب میکند. اگر از همان ابتدای راهاندازی کسبوکارتان، اصولی و با طراحی درست کسبوکار خود را راهاندازی کنید، حتماً با چالشهای کمتری در ادامه مسیرتان مواجه خواهید شد. آموزشهای این دوره به شما کمک میکند، بنیاد و ریشه کسبوکارتان را قوی ایجاد کنید بهگونهای که هیچگونه چالشی در ادامه مسیر نتواند فنداسیون کسبوکار شمارا متزلزل کند.
هر کوهنورد باتجربهای، بهخوبی نسبت به اصول حرفهاش آگاهی دارد. علاوه بر این، قبل از شروع هر سفر جدیدی، نیازهای اصلی سفرش را مهیا میکند. حتی گاهی انجام تمرین به او کمک میکند تا آمادگی خود را تست کند، تا بتواند با اطمینان بیشتری سفرش را آغاز کند. آغاز همواره مهم است، اما چیزی که از آن مهمتر است، “نقطهٔ آغاز” است. برای یک کوهنورد، نقطهٔ آغاز در نقشهٔ راه مشخص است. او بهخوبی میداند نقطه آغاز و پایان کجاست. جایگاهش را در طول مسیر تجسم میکند و بنا بر نقشه راهش برنامهریزی میکند. وقتی صحبت از اصول کسبوکار به میان میآید، داشتن یک نقشه راه کارآفرینی بهخوبی حس میشود.
نقشه راه یک دید کلی از سکوهایی که باید فتح کنید را نشان میدهد. به شما میگوید که جایگاهیابیتان تا چه میزان اهمیت دارد. باید بدانید نقطه شروع کجاست و قرار است از این نقطه به چه سمت و با چه روشی یا چه میزان سرعتی حرکت کنید. حتی میتواند پیشبینیهای شمارا بهینه کند. چراکه با داشتن یک دید کلی میتوانید حدسهای درستتری بزنید. دوره راهاندازی کسبوکار خلاق، همان نقشه راه شماست.
-
آنچه در این دوره خواهید دید
-
حرفه ای ها در نزدیکی
-
نقطه آسیبی که میخواهید برطرفش کنید چیست؟
-
خود را از بقیه متمایز کنید
-
شبکه سازی موفق - چه کار هایی انجام دهیم؟
-
ایجاد قیف مشتری
-
برند مجازی شما
-
ابزار اصلی برای برندسازی
-
با محتوای رایگان ایجاد شهرت کنید
-
توصیه سخنرانی در جمع
-
استراتژی وبلاگ نویسی و شبکه اجتماعی
-
ابزار بهبود و سرعت بخشی
-
تعریف نرخ سربار و هزینه زیرساخت
-
قیمت گذاری و درآمد
-
برای آینده برنامه ریزی و صرفه جویی کنید
-
راهی آسان برای ساختن دوباره
-
انجام 5 کار و دوری از سه کار در هفته قبل از راه اندازی
-
هدفگذاری و ساختن استراتژی موفقیت در آینده
-
توصیه نهایی