کماندو

2
درس
5
فایل
300
دقیقه
5000000 تومان
40%
3000000 تومان

امروز سخت ترین دوران برای کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهاست.امروز دوران تغییرات شدید، سریع، ناگهانی، نامنظم و غیرقابل پیش بینی است. امروز شرایط محیطی بسیار پیچیده و ناشناخته است. در یک کلام، ما در دوران ابهام و عدم قطعیت قرار داریم.دورانی که در آن حتی زندگی عادی انسان ها از جنبه‌های گوناگون به شدت تحت تأثیر و فشار قرار دارد. دورانی که در آن استفاده از بسیاری الگوها و روش‌های قدیمی نه تنها کاربردی ندارند، بلکه می تواند خطر آفرین نیز باشد. حال سوال مهم اینجاست که در این شرایط چگونه می توان کارآفرینی کرده و کسب و کار خود را مدیریت کنیم؟
مدیریت یک کسب و کار، شبیه نبرد در یک عملیات نظامی است.مدیران کسب و کار در خط مقدم این عملیات هستند. هنگامی که یک مدیر استراتژی های خود را برای موفقیت و واکنش به شکست در دنیای مهندسی کسب و کار بررسی می کند، شباهت بین مدیریت کسب و کار و زبان عملیات نظامی را درک می کند.جایی که ما در آن کسب و کار خود را مدیریت می کنیم، میدان جنگ است و اغلب رقبای ما، مخالفان یا حتی دشمنانی هستند که باید از آنها سبقت گرفته، دور زده شوند یا به سادگی حذف شوند.

وسوسه انگیز است که فکر کنیم مدیریت یک کسب وکار یک جنگ علنی است، جایی که تلفات وجود دارد، و در این کارزار، مدیر یا رهبری موفق تر است و پیشرفت می کند که بیشتر شبیه یک کماندو رفتار کند.طبق تعریف لغت نامه، کماندو به جنگجویانی گفته می شود که تعلیمات خاصی را فرامی گیرند و در حمله های ناگهانی، خدمات مهمی را انجام می دهند.

کماندو برای ماموریت های ویژه و خطرناک آماده می شود. کماندوها دسته ای از نظامیان هستند که برای شبیخون زدن و حمالت غافلگیرانه آموزش های ویژه دیده اند و به آنها تکاور نیز گفته می شود.در دنیای مدرن امروز، یک مدیر باید کماندو باشد. نه اینکه به هرقیمتی بخواهد کسب و کارش را حفظ کند و یا توسعه دهد، چون در هر کسب و کاری ارزش هایی وجود دارد و پایبندی به ارزش ها از اصول مهم کارآفرینی است.

باید بدانیم که امروز سخت ترین دوران برای کارآفرینی و مدیریت کسب و کار به شیوه های سنتی است. بنابراین برای موفقیت درعرصه های جدید نیاز به توانمندی های جدید است. توانمندی هایی که نه از یک انسان معمولی بلکه از یک انسان بسیار ورزیده مانند تکاوران و کماندوها انتظار میرود

اساتید دوره

محمد مهدی ربانی

او هشت سال پیش وقتی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه اصفهان بود، با سه تن از دوستانش یک پارکینگ در خیابان استاد مطهری اجاره می کنند و با سرمایه صفر مجله پنجره خلاقیت را تاسیس می کنند. او هم اکنون مدیرمسئول مجله است. این مجله هم اکنون یکی از موفق ترین رسانه ها در زمینه کارآفرینی در کشور است. این مجله یکی از اهدافی بوده که مدرس این دوره با استفاده از همین استراتژی ها در جوانی به آن دست یافته است. دکتر ربانی همچنین مدیرمسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش ترین کتاب های ایران هستند. حتما با کتاب اثر مرکب دارن هاردی آشنا هستید که اولین بار انتشارات ثروتمندان خودساخته آن را به مردم ایران معرفی کرد. محمد مهدی ربانی با اینکه علاقه زیادی به تدریس دارد و مدرس دانشگاه است، عقیده دارد که امروزه به افرادی نیز نیاز داریم که هم دانشگاهی باشند و هم در کف بازار، تجارت کنند تا دانش کاربردی را بتوانند به دیگران آموزش دهند. به همین دلیل او از 18 سالگی به کار ویزیتوری کتاب و دارو در داروخانه ها مشغول شد و هم اینک موسس داروسازی دیموند، یکی از نوآورترین داروسازی های کشور است. شرکت تینو که در زمینه اختصاصی استارتاپ ها مشغول به کار است، یکی دیگر از فعالیت های اجرایی اوست. به اندام دکتر کرمانی، سالم باش و ... استارتاپ هایی هستند که دکتر ربانی مستقیما در به وجودآمدن شان نقش داشته است. دکتر ربانی قبل از 30 سالگی، ده ها برنامه زنده تلویزیونی داشته و خدمت گذار عموم مردم ایران بوده است. ده ها مقاله و کتاب به صورت مکتوب به مخاطب خود ارایه داده است و ماموریت خود را کمک به دیگران برای رسین به اهداف خود می داند. او به صورت مستقیم در دانشگاه های داخلی و خارجی از جمله زوریخ و مادرید درس خوانده است و هم اکنون استاد ارشد آکادمی صادرات آلمان واقع در اشتوتگارت وابسته به دانشگاه اشتاین بایس است. او نماینده انحصاری موسسه آموزش عال سوئیس SSHE در ایران است. دکتر ربانی سالها بدون واسطه از اساتیدی مانند جک کنفیلد، برایان تریسی، جان دمارتینی، مک دونالد و ... تعلیم دیده است و جایزه های متعددی از آن ها دریافت نموده است.

person
mail