بازار هدف مجموع مخاطبانی هستند که به خدمات و یا محصولات شما نیاز دارند. بهندرت میتوان دامنه وسیعی از نیازهای مختلف مشتریان را برطرف کرد. بنابراین تقسیمبندی مشتریان به گروههای کوچکتر و انتخاب بازار هدف، شما را قادر خواهد ساخت تا محصولات و خدمات خود را برای پرسودترین افراد بازاریابی کنید.
همچنین شناخت مخاطبین و بازار هدف بر روی انتخاب ابزارها و روشهای بازاریابی تأثیرگذار است.
اگر در یک ملاقات کاری کسی از شما پرسید، مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ چه پاسخی میدهید؟ شما باید بدانید مشتریان ایدئالتان برای محصولی که میفروشید و یا خدماتی که ارائه میدهید، دقیقاً چه کسانی هستند.
در دوره شناسایی بازار هدف در کسبوکار توسط برایان تریسی، یکی از اساتید مطرح جهان در حوزه کسبوکار یاد میگیرید، مشتریان ایده آل خودتان را توصیف و مهمترین ویژگیهای آنها را مشخص کنید. بهطور مثال مشتری ایده آل کسی است که از کیفیت بالا خوشش میآید و یا مشتری ایده آل کسی است که برای خدمات مشتریان ارزش قائل است.
توانایی شما در بهوضوح تعریف کردن و تمرکز بر مشتریانی که بیشترین استفاده را در سریعترین زمان ممکن از محصولات و خدمات شما میبرند، برای موفقیت کسبوکار شما حیاتی است که دوره شناخت بازار هدف برایان تریسی این توانایی را به شما میدهد که بر روی مشتریان تمرکز کنید و با وضوح کامل مشتریان هدف خود را بشناسید.
توانایی پیدا کردن مشتری و فروختن به مشتری و فروش دوباره و پیشنهاد به افراد دیگر، تمرکز اصلی فعالیتهای کارآفرینی محسوب میشوند.
یکی از بزرگترین رازهای موفقیت کسبوکارهای بسیار موفق این است که مشتریان خودشان را دوست دارند و میخواهند مشتریان خودشان را خوشحال و راضی کنند و احساس خوبی را به آنها هدیه دهند و همانطور که میدانید، خوشحال و راضی کردن مشتریان بدون شناسایی درست و دقیق آنها میسر نمیشود. در واقع نقطه شروع یک کسبوکار این است که مشتریان خودتان را مشخص کنید.
شما در پایان این دوره میتوانید بازار هدفتان را شناسایی کنید و سپس با وضوح، بر روی مشتریان هدف که مشتری ایده آلتان نیز هستند، تمرکز کنید و در سریعترین زمان ممکن به سودآوری در کسبوکارتان برسید.
شناسایی بازار هدف در کسب و کار چهارمین دوره از دوره جامع استراتژیهای افزایش سود برایان تریسی است.
مجموعه استراتژی های افزایش سود برایان تریسی شامل ۵۳ دوره آموزشی و در حدود ۲۰ ساعت آموزش ویدئویی تخصصی با دوبله فارسی می باشد که در آن، مجموعه ای از روش های اثبات شده و تکنیک های عملی برای افزایش سود دهی و فروش تجارت در یک دوره کامل برای شما ارائه شده است.
-
شناسایی بازار مورد نظرتان