3 اصل بهره‌وری چیست؟

3 اصل بهره‌وری چیست؟

هر کس برنامه‌ها، اهداف و مقاصدی دارد. بااین‌حال، مواقعی وجود دارد که ما همچنان به قدرت خود اطمینان داریم، اما احساس می‌کنیم هیچ پیشرفتی حاصل نشده است یا اینکه ما نمی‌توانیم زمان خود را مدیریت کنیم و وظایفی را که باید، انجام دهیم.

اغلب اوقات راه‌حل معجزه‌آسا و جهانی فقط با یک کلیک فاصله دارد. ما از گوگل کمک می‌گیریم که بدون فکر کردن زیاد، مشکل ما را با انواع راه‌حل‌های پیشنهادی حل کند.

در مورد عدم بهره‌وری، اصل بهره‌وری و همه داروها و رازهایی که آن را درمان می‌کنند، مقالات بی‌شماری پیدا خواهید کرد که به شما قول تضمینی بهره‌وری را می‌دهند، با عنوان 7، 10، 15، 30 راز مهم، که زندگی شمارا بهبود می‌بخشد.

همچنین خواهید فهمید که داشتن یک دفتر خاطرات، خواندن خستگی‌ناپذیر، انجام طوفان مغزی، یادگیری مستمر یا داشتن نگرش مثبت چقدر اهمیت دارد.

ما هم می‌توانیم تضمین کنیم که همه این اسرار واقعی هستند و کار می‌کنند.

اما اگر به این سادگی باشد، اگر این اطلاعات عملاً در اختیار همه باشد، چرا همه آن‌طور که می‌خواهند، مولد نیستند؟

پاسخ ساده است زیرا ما خود را در جزئیات گم می‌کنیم. زیرا در عصر ما، دسترسی به اطلاعات و دانش چیزی نیست که ما باید نگران آن باشیم.

مسئله اصلی توانایی استخراج اطلاعات مربوطه از این منابع و کانال‌ها است.

بنابراین هیچ رازی را در این مقاله پیدا نخواهید کرد، اما سه اصل اساسی برای بهبود بهره‌وری خود، خواهید یافت.

 

اولویت‌بندی کنید

سه اصل اساسی برای بهبود بهره‌وری

اولین اصل بهره‌وری: اولویت‌بندی کنید

هرچند ساده به نظر می‌رسد، اما بسیار دشوار است.

از این گذشته، همه‌ چیزهایی که ما را احاطه کرده‌اند به‌سرعت تغییر می‌کند و انعطاف‌پذیری و سازگاری، بیشترین ویژگی‌های موردنیاز است.

آسان نیست زیرا ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مملو از افراد کمال‌گرا است. شاید تابه‌حال این جمله را شنیدید:

"نحوه انجام هر کاری، به این صورت است که همه کارها را انجام دهید".

اما آیا حقیقت دارد؟ آیا می‌توانیم در هر موقعیتی که قرار می‌گیریم، اهمیت یکسانی قائل شویم؟

وارن بافت، یکی از موفق‌ترین بازرگانان، قویاً توصیه می‌کند که سه مورد از مهم‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید تا توجه خود را متمرکز کنید. فقط پس از انجام این کار، به سراغ مورد بعدی می‌روید.

اصل بهره‌وری - تمرکز کنید

دومین اصل بهره‌وری: تمرکز کنید

اگرچه ممکن است تصور کنیم که اولویت‌بندی به معنای افزایش عزم و اراده برای دستیابی خودکار به اهداف تعیین‌شده است.

اما واقعیت نشان می‌دهد که بسیاری از مردم درنهایت از برنامه‌ریزی ثابت منحرف می‌شوند، در بیشتر مواقع بدون اینکه بدانند.

دشمن اصلی تمرکز، تعلل است، به تعویق انداختن انجام کارهای کوچک اما درعین‌حال ضروری است.

و انحراف اهمال‌کاری این است که یک تعلل جدید و ورود به دام تعلل را پیش‌بینی می‌کند.

به همین دلیل یک راه‌حل ساده و مفید و در دسترس همه، به‌اصطلاح فتح صبح است.

یعنی انجام کارهای کوچک و به‌ظاهر بی‌اهمیت، اما ایجاد انگیزه و ترجیح دادن به دستیابی به کارهای مهم‌تر در طول روز.

تصادفی نیست، اولین چیزی که در ارتش آموخته می‌شود مرتب کردن تخت خواب در مدت‌زمان بسیار کوتاه است.

اصل بهره‌وری - ایجاد عادات

سومین اصل بهره‌ وری: ایجاد عادات

ایجاد عادت سخت‌ترین کار است و یک‌روزه اتفاق نمی‌افتد.

ازنظر علمی و عملی ثابت‌شده است که ایجاد یک عادت جدید، حداقل 21 روز متوالی طول می‌کشد تا بتوانید آنچه را که می‌خواهید به یک عادت تبدیل شود و تکرار کنید.

ناتان گریو شیوه عملی ایجاد عادت جدید را طی سه مرحله توصیف می‌کند:

• محرک

• پاسخ

• پاداش

این مهم است که به یاد داشته باشیم، اگر ما واقعاً بهره‌وری می‌خواهیم، می‌توانیم برای بهبود بهره‌وری تلاش کنیم.

ساده‌ترین روش افزایش بهره‌وری هم اولویت‌بندی، تمرکز و ایجاد عادت است.

  دوره اصول مدیریت زمان

دوره اصول مدیریت زمان

داو کرانشاو مدرس و مشاور کسب‌وکار، در دوره "اصول مدیریت زمان" مبانی نحوهٔ مدیریت ساده و مؤثر زمان را به شما یاد می‌دهد تا بهره‌وری‌تان در کار بالاتر برود.

اول دربارهٔ سه اصل بهره‌وری یعنی فضا، ذهن و زمان صحبت می‌کند؛ به شما یاد می‌دهد که چگونه از این سه اصل در زندگی خود استفاده کنید و محیط کاری سازمان‌یافته‌تری داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده این دوره همین حالا اینجا را کلیک کنید.

     

دیدگاه کاربران (0)