راز متوقف کردن احساس اضطراب بیش از حد و استیصال!

راز متوقف کردن احساس اضطراب بیش از حد و استیصال!

چگونگی متوقف کردن احساس اضطراب ، مخصوصا در زمانی که بسیار زیاد باشد، کار بسیار سختی است و نیاز به یادگیری مفابله کردن با حجم زیادی از استرس و اضطراب است.

همه ما این حس را می‌دانیم و آن را درک کرده‌ایم: ترس کوبنده‌ای که مانند یک توپ ویرانگر بر سر شما فرومی‌ریزد، هر زمان که احساس می‌کنید غرق شده‌اید و نگران هستید که آنچه را که برای کنترل همه‌چیز در زندگی خود لازم است، ندارید!

هنگامی‌که دائماً احساس خستگی می‌کنید، سطح بالایی از اضطراب و نگرانی را به همراه می‌آورد که می‌تواند بر توانایی شما برای تمرکز و خواب تأثیر بگذارد.

همچنین باعث می‌شود که شما یک استرس طولانی‌مدت را تجربه کنید که شامل عوامل فیزیولوژیکی مانند افزایش فشارخون، مشکلات بالقوه قلبی، درد عضلانی و افزایش خطر سکته است.

به همین دلیل برای شما بسیار مهم است که تشخیص دهید چه زمانی احساس استیصال و درماندگی دارید و برای کاهش آن فشار و اضطراب اقدام کنید و به جایی برسید که در آن احساس آرامش بیشتری دارید.

به‌این‌ترتیب می‌توانید اقدامات مؤثرتری برای حل موفقیت‌آمیز مشکلاتی که با آن مواجه هستید انجام دهید و در رأس همه موارد موجود در لیست کارهایتان قرار بگیرد.

 

پس چگونه می‌توانید از احساس استیصال دست بردارید؟

می‌خواهم چند استراتژی بسیار مؤثر مدیریت و متوقف کردن احساس اضطراب را به اشتراک بگذارم، که به شما کمک می‌کند احساس درماندگی را متوقف کنید تا بتوانید با دقت تصمیم‌گیری کنید که حتی در زمان‌های پراسترس نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

اما ابتدا، بیایید لحظه‌ای را در نظر بگیریم که چرا واقعیت می‌تواند غالباً طاقت‌فرسا به نظر برسد.

 

چه عواملی باعث اضطراب بیش‌ازحد و درماندگی می‌شود؟

زمانی دچار احساس استیصال می‌شویم که احساس می‌کنیم در زندگی ما چیزهای بیشتری ازآنچه ما ازلحاظ ذهنی، عاطفی و انرژی برای تحمل آن مجهز هستیم، در جریان است.

هر فردی آستانه‌های سطح استرس متفاوتی دارد و بر اساس سابقه و تجربیات ما، همه ما توسط عوامل مختلفی تحریک می‌شویم و به روش منحصربه‌فرد خود به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

بااین‌حال، در اینجا برخی از رایج‌ترین عوامل استرس‌زا که می‌توانند باعث ایجاد احساس خستگی در شما شوند، آورده شده است.

با شناخت تأثیر این عوامل بر عملکرد و رفاه شما، می‌توانید انتظاراتی داشته باشید که مدیریت استرس مؤثرتری را ممکن می‌سازد.

در این صورت، راحت‌تر می‌توانید از پس همه کارهای چندوظیفه‌ای زندگی برآیید، بدون اینکه نیازی به احساس خستگی دائم داشته باشید.

  تعیین اهداف آینده تعیین اهداف آینده اگر مدتی است که من را دنبال می‌کنید، می‌دانید که من از علاقه‌مندان به هدف‌گذاری هستم. وقتی برای خود اهدافی تعیین نمی‌کنید، رسیدن به آرزوهای شخصی و شغلی و ایجاد یک زندگی که واقعاً دوستش دارید تقریباً غیرممکن است. اما مسلماً یک "سمت تاریک" برای هدف‌گذاری وجود دارد. وقتی اهداف شما آن‌قدر بزرگ هستند که نمی‌توانید بفهمید که چگونه می‌توانید آن‌ها را شروع کنید - یا زمانی که رسیدن به آن‌ها در یک بازه زمانی خاص غیرممکن است - درواقع می‌توانند نتیجه معکوس داشته باشند و فشار و اضطراب زیادی به شما وارد کنند، درنتیجه اهداف خود را رها می‌کنید و از رؤیاهای خود دست می‌کشید.  

دغدغه‌های کاری و مالی

نظرسنجی اخیر نشان داد که 73 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که پول تنها عامل اضطراب در زندگی آن‌ها است و پس از آن سیاست و کار.

و زمانی که دوره‌های آشفتگی اقتصادی را پشت سر می‌گذاریم، عدم اطمینان مالی و نگرانی در مورد کار (و ثبات مداوم آن) حتی بیشتر می‌شود.

 

تجربیات تروماتیک گذشته

اکثر مردم نوعی آسیب را تجربه کرده‌اند.

چه به شکل روابط توهین‌آمیز یا تیره با اعضای خانواده، روابط عاشقانه شکست‌خورده، از دست دادن دردناک یا شکست‌های مهیب باشد، تا زمانی که بالغ می‌شوید، احتمالاً حداقل یک رویداد آسیب‌زا را تجربه کرده‌اید که هنوز بر شما تأثیر می‌گذارد.

تا زمانی که کار را برای بهبودی تروما انجام ندهید، احساسات منفی که با آن مرتبط می‌شوید می‌توانند در لحظات غیرمنتظره ایجاد شوند و باعث واکنش استرسی شوند که شما را از بهترین عملکردتان باز دارد.

 

خانواده، روابط، و نگرانی‌های سلامتی

خانواده و روابط ما می‌تواند منبع بزرگ‌ترین شادی و همچنین بزرگ‌ترین منبع ناامیدی و اضطراب ما باشد.

هیچ‌کس نمی‌تواند مثل کسی که واقعاً دوستش دارید قلب شما را بشکند!

و هنگامی‌که با افرادی که دوستشان دارید در تعارض هستید، یا زمانی که آن‌ها (یا شما) مشکلات سلامتی را تجربه می‌کنند، اضطراب و احساسات منفی گاهی اوقات می‌تواند فلج‌کننده باشد.

 

علائم احساس ناتوانی یا درماندگی

اکنون که ما به عواملی که می‌توانند باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما شوند نگاهی انداختیم، بسیار مهم است که رایج‌ترین نشانه‌هایی را که هنگام شروع استرس بر زندگی ما ظاهر می‌شوند، بشناسیم.

  فزایش فراموشی

افزایش فراموشی

آیا متوجه شده‌اید که وظایف یکی پس از دیگری از لیست کارهای شما خارج می‌شود و شما آن‌ها را فراموش می‌کنید.

اگر متوجه می‌شوید که بیشتر چیزها را فراموش می‌کنید - و مردم به‌طور فزاینده‌ای مجبور می‌شوند به شما وعده‌هایی را یادآوری کنند که عمل نکرده‌اید یا تعهدات انجام نشده است - این نشانه خوبی است که نشان می‌دهد تحت تأثیر چیزی هستید.

 

به‌راحتی گیج شدن

آیا پیگیری مسائل و درک آنچه در هر موقعیتی در حال رخ دادن است برای شما سخت است؟

این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که هر چیزی که باعث استرس شما می‌شود، انرژی ذهنی شما را می‌گیرد و چیز دیگری برای شما باقی نمی‌ماند.

 

تجربه مشکل تمرکز

احساس استیصال حواس‌پرتی بزرگی است. مطمئنم متوجه شده‌اید که کلمات مشابهی را در یک صفحه یا صفحه‌نمایش بارها و بارها می‌خوانید اما به‌سختی می‌توانید آن‌ها را بچسبانید.

یا، برای توجه به سخنان دیگران تلاش کرده‌اید زیرا منبع استرس شما باعث ایجاد افکار مزاحم ناخواسته می‌شود. اگر می‌خواهید در جریان وظایف خود بمانید و بتوانید آن‌ها را به‌درستی انجام دهید، باید بتوانید روی آن‌ها تمرکز کنید.

 

کاهش توانایی حل مسائل

وقتی احساس استرس می‌کنید، تخلیه ذهنی و انرژی مداوم حل مشکلات را برای شما دشوارتر می‌کند، به این معنی که تصمیم‌گیری خوب و دستیابی به نتایج دلخواه برای شما سخت‌تر می‌شود.

 

افکار منفی

وقتی احساس می‌کنید همیشه برای بهبود شرایط خود مبارزه می‌کنید و شکست می‌خورید، می‌تواند منجر به افزایش افکار منفی مانند "من هرگز برنده نخواهم شد" و "من لایق شکست هستم" شود که به یک قانون برای شما تبدیل می‌شوند.

اگر برای شما سخت است که ذهنیت مثبتی داشته باشید و بر روی وظایف و اهداف خود تمرکز کنید، وقت آن است که کاری متفاوت انجام دهید.

 

کم انرژی

زندگی در یک حالت استرس مداوم ازنظر روحی و جسمی خسته‌کننده است! این انرژی شما را تخلیه می‌کند و رسیدن به اهداف و پیشرفت را برای شما سخت‌تر می‌کند.

به همین دلیل است که اگر اغلب احساس می‌کنید که سرگردان هستید، شدیداً شما را تشویق می‌کنم که دست‌به‌کار شوید و روی انجام کاری تمرکز کنید! وقتی این کار را بکنید دنیا از شما تشکر خواهد کرد.

 

راه کنار آمدن با حس ناراحتی مداوم برای متوقف کردن احساس اضطراب

خبر خوب این است که می‌توان با غلبه بر آن مقابله کرد. و با تمرکز بر گرفتن یک چیز کوچک در یک زمان و این باور که تلاش شما ارزش آن را خواهد داشت شروع می‌شود.

منبع اصلی را مشخص کنید

اولین گام برای متوقف کردن احساس اضطراب، شناسایی یکی دو مورد اصلی است که در حال حاضر بیشترین بار مشکل را برای شما ایجاد می‌کنند.

این سؤال را از خود بپرسید: "اگر این مشکل را حل کنم، چه یک یا دو چیز 80 درصد از استرسی که در حال حاضر احساس می‌کنم را کاهش می‌دهد؟"

پاسخ‌ها را یادداشت کنید تا آن‌ها را از ذهن خود بیرون بیاورید و روی یک تکه کاغذ یا صفحه‌ای که می‌توانید روند حل آن‌ها را شروع کنید.

  یک لیست ایجاد کنید

یک لیست ایجاد کنید

اضطراب زمانی اتفاق می‌افتد که همیشه احساس می‌کنید باید کارهای زیادی انجام دهید.

بنابراین یک راه عالی برای کاهش آن این است که فهرستی از کارهایی که متعهد به انجام آن‌ها نیستید ایجاد کنید، زیرا می‌دانید که اتلاف وقت و انرژی غیرضروری هستند. که بهتر است صرف انجام کار دیگری شود.

موارد موجود در لیست «نباید» شما می‌تواند شامل موارد زیر باشد: صرف زمان بی‌اهمیت در رسانه‌های اجتماعی، مشاجره با افراد غریبه در نظرات، انجام کارهای دیگران، «بله» گفتن به درخواست‌های داوطلبانه جدید و غیره.

نوشتن چیزهایی در فهرستی مانند این به شما کمک می‌کند تا به یاد بیاورید که نمی‌خواهید زمان و انرژی خود را در کجا هدر دهید.

بنابراین می‌توانید به‌جای اینکه شما را تخلیه و فرسوده کند، روی کارهایی تمرکز کنید که به شما نیرو و قدرت می‌بخشند.

 

مرزها را تعیین کنید و نه بگویید

اگر می‌خواهید به لیست «نباید» خود متعهد بمانید و مطمئن شوید که زمان و انرژی لازم برای رسیدگی به همه چیز در زندگی خود را دارید، باید یاد بگیرید که چگونه حدومرز تعیین کنید و به آن «نه» بگویید. منظور مردم و افرادی غیر از شماست.

این می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به‌خصوص اگر شما از افراد خاصی لذت ببرید. اما یافتن تعادل کلیدی برای مدیریت زندگی روزمره شماست. فقط به یاد داشته باشید که شما به آن‌ها "نه" نمی‌گویید، بلکه به خودتان "بله" می‌گویید.

 

وقتی می‌توانید کار را به دیگران واگذار کنید

در حال حاضر چه کاری انجام می‌دهید که می‌تواند توسط شخص دیگری انجام شود؟

شاید شریک زندگی شما یا یکی از بچه‌ها متعهد شود که یک یا چند وعده غذایی در هفته درست کند، بنابراین شما می‌توانید از آن زمان برای چیز دیگری استفاده کنید.

شاید بتوانید وظایف مدرسه را با یک همسایه تقسیم کنید و به‌نوبت انجام دهید.

شاید بتوانید یک کارگر استخدام کنید تا چمن و علف‌های هرز شما را بکند و شما مجبور نباشید آن کار را انجام دهید.

هر کاری را که می‌تواند توسط شخص دیگری انجام شود فهرست کنید و تا آنجا که ممکن است یک کار را به آن‌ها محول کنید تا بتوانید زمان بیشتری را صرف کارهایی کنید که برای رفاه شما ضروری‌ترین یا مهم‌ترین هستند.

  مراقب خودتان باشید

مراقب خودتان باشید

هنگامی‌که در حالت فشار بیش‌ازحد هستید، مراقبت از خود ممکن است خودخواهانه یا ناجوانمردانه به نظر برسد.

به‌هرحال، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد - چگونه می‌توانید صرف انرژی برای خود را در زمانی که زمان محدود و بسیاری از کارهای دیگری که باید انجام دهید، توجیه کنید؟

اما واقعیت این است که اگر می‌خواهید از هر چیزی مراقبت کنید - خانواده‌تان، یک پروژه بزرگ در محل کار، اهداف شخصی یا شغلی‌تان - ابتدا باید از خودتان مراقبت کنید.

در غیر این صورت، انرژی، طرز فکر و انگیزه پایداری که برای دستیابی به اهداف خود نیاز دارید را نخواهید داشت، درحالی‌که با هر چیزی که زندگی به شما تحمیل می‌کند سروکار دارید.

بنابراین من شما را تشویق می‌کنم که پاسخ استرس خود را با یک پاسخ آرام‌سازی جایگزین کنید و هر زمان که متوجه شدید که احساس خستگی می‌کنید، فعالانه روی کاهش تنش در ذهن و بدن خود تمرکز کنید.

به پیاده‌روی بروید، حمام کنید، یوگا یا هر شکل دیگری از حرکات آگاهانه یا کشش انجام دهید - هر چیزی که به شما کمک می‌کند احساس آرامش کنید.

با دادن آنچه به ذهن و بدن خود برای رشد نیاز دارند، ظرفیت خود را برای مدیریت استرس تقویت می‌کنید.

 

مراقبت ذهنی را تمرین کنید

مدیتیشن تمرین قدرتمند دیگری است که می‌توانید از آن به‌عنوان یک واکنش آرام‌سازی برای متوقف کردن احساس غرق شدن استفاده کنید.

مدیتیشن‌های هدایت‌شده زیادی را به‌صورت آنلاین پیدا خواهید کرد که شما را در فرآیند رهاسازی افکاری که باعث ایجاد احساس استرس در شما می‌شوند، راهنمایی می‌کنند.

حتی پنج دقیقه هوشیاری متمرکز بر تنفس در هر روز، ذهن شما را آرام می‌کند و قلب و روح شما را آرام می‌کند، بنابراین بهتر می‌توانید به‌وضوح فکر کنید و تصمیمات هوشمندانه بگیرید که به شما کمک می‌کند به نتایج دلخواه خود برسید.

بنابراین هر زمان که متوجه شدید استرس دارید، من شما را تشویق می‌کنم که چند لحظه نفس بکشید و نفس بکشید و به خود اجازه دهید فقط روی بالا و پایین رفتن نفس خود تمرکز کنید.

 

اضطراب را کنار بگذارید و آرامش را بیابید

اضطراب بیش‌ازحد، زمان و انرژی شما را هدر می‌دهد... شادی و رضایت شما را می‌گیرد. توانایی شما برای به دست آوردن نتایج را کاهش می‌دهد.

حتی سلامت جسمانی شما را به خطر می‌اندازد. تا زمانی که آن را تصدیق نکنید و کارهای لازم را انجام دهید تا کنترل آن بر شما آزاد شود، راحت نخواهید شد و همیشه شما را از دستیابی به رؤیاهایتان باز می‌دارد.

نوشته‌ای از جک کنفیلد

دیدگاه کاربران (0)