برای اینکه یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باشید به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟

برای اینکه یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باشید به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟

راهنمای شغلی کارشناس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به شما در شروع حرفه‌ای در بازاریابی، ازجمله تولید محتوا، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیل و موارد دیگر کمک کند.

برای بررسی مهارت‌های فنی و مهارت‌های نرم موردنیاز برای تبدیل‌شدن به یک بازاریاب دیجیتال، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بازاریابان دیجیتال به مجموعه‌ای وسیع و متنوع از مهارت‌ها، چه سخت و چه نرم، نیاز دارند.

برخی نیاز به دانش عمیق و جامع دارند، برخی دیگر ممکن است کمتر انتقادی باشند یا تسلط بر آن‌ها آسان باشد و مانند همیشه، فهرست کامل مهارت‌هایی که شما به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال به آن نیاز خواهید داشت تا حدی به محل کار و آنچه قصد انجام آن را دارید، بستگی دارد.

 

چه مهارت‌هایی باعث می‌شود که شما یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ عالی باشید؟

فهرست زیر مهارت‌هایی را که یک بازاریاب دیجیتال برتر باید داشته باشد، ارائه می‌کند، که با مهارت‌های جامع موردنیاز شروع می‌شود و با ویژگی‌هایی که بهترین بازاریابان دیجیتال در طول زمان - اغلب در حوزه‌های نامرتبط ایجاد می‌کنند، خاتمه می‌یابد.

SEO و SEM

هیچ‌یک از کارهایی که شما به‌عنوان بازاریابی دیجیتال انجام می‌دهید اهمیتی ندارد مگر اینکه مردم آن را ببینند!

جذب ترافیک به دارایی‌های آنلاین شما، به‌ویژه صفحات فرود، اولین و شاید مهم‌ترین گام در ارتباط با مخاطبان شما باشد.

برای موفقیت به‌عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، باید در استفاده کامل از SEO و SEM متخصص باشید.

  کارشناس دیجیتال مارکتینگ - Data analysis تحلیل داده‌ها

Data analysis تحلیل داده‌ها

اگرچه معمولاً نیازی نیست که بتوانید با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در همان سطح مثلاً یک متخصص داده، کار کنید، اما کارشناسان دیجیتال باید بدانند چگونه از Google Analytics و سایر ابزارهای تجزیه‌وتحلیل استفاده کنند.

اطلاعات دقیق آن‌ها در مورد اینکه ترافیک شما از کجا می‌آید، جذاب‌ترین کلمات کلیدی، محبوب‌ترین ساعات روز و داده‌های ارزشمند در مورد سن، جنسیت و مکان مخاطبان شما، همچنین علایق آن‌ها و دستگاه‌هایی که برای دسترسی به شما استفاده می‌کنند، شاید باارزش‌ترین منبع اطلاعات برای مخاطبان بازاریابی دیجیتال باشد.

 

Social media رسانه‌های اجتماعی

باید درک کرد که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ باید نسبت به تمام پلتفرم‌های رسانه اجتماعی که برای انتشار محتوا و دستیابی به مخاطبان استفاده می‌کنند، احساس خوبی داشته باشند.

و هر پلتفرم راه و رسم و ویژگی خاص خود را دارد. شما باید بدانید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست، چه زمانی و چه چیزی منتشر کنید.

لحن پست‌های خود را طوری تنظیم کنید که با بخش‌های مختلف مخاطبان خود که از پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنند، طنین‌انداز شود.

حتی درزمینهٔ بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که بازاریابان دیجیتال می‌توانند آن‌ها را در اولویت قرار دهند، ازجمله گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی، پخش زنده، پیام‌های فوری و هشتگ گذاری.

 

پرداخت به ازای هر کلیک و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی (ppc)

اگر بودجه دیجیتال مارکتینگ شما شامل پول تبلیغات باشد، باید بدانند چه چیزی و کجا آن را خرج کنند تا بیشترین تأثیر را داشته باشند.

این شامل قرار دادن تبلیغات در سایت‌های مختلف در وب، از طریق تبلیغات مستقیم یا پلتفرم‌هایی مانند تبلیغات گوگل و همچنین تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و پست‌های حمایت شده است.

  Email marketing بازاریابی ایمیلی

Email marketing بازاریابی ایمیلی

حتماً می‌دانید رسیدن به پایگاه مشتریانتان از طریق صندوق پستی آن‌ها چقدر می‌تواند ارزشمند باشد.

ارسال کمپین‌های ایمیل آسان است. ارسال کمپین‌های ایمیل مؤثر بسیار بسیار سخت‌تر است.

درحالی‌که خبرنامه‌ها جذاب‌ترین ابزار موجود برای بازاریابان دیجیتال نیستند، طبق گزارش Hubspot در سال 2020 در مورد وضعیت بازاریابی، نزدیک به 80 درصد می‌گویند که طی 12 ماه گذشته شاهد افزایش تعامل ایمیل‌ها بوده‌اند.

 

Storytelling

چه در حال نوشتن یک پست اینستاگرامی یا نوشتن یک مقاله رهبری هزارکلمه‌ای برای وبلاگ شرکت خود باشید، مهارت‌های داستان‌سرایی عالی (ازجمله نوشتن، ویرایش و داستان‌سرایی بصری) همیشه یک مزیت برای بازاریابی دیجیتال است.

مخصوصاً وقتی صحبت از بازاریابی محتوا می‌شود - مقالات طولانی‌تر در مورد موضوعات مرتبط با مخاطبان شما، که ابزاری کلیدی در سئو هستند - مهم است که بتوانید ایده‌های خود را نه‌تنها به‌وضوح، بلکه به‌نحوی‌که برای مردم جذاب باشد، به اشتراک بگذارید. که می‌خواهند جذب کنند.

موارد مرتبط: شانس بسیار زیاد است، شما باید بتوانید در بک‌اند وردپرس یا CMS مشابه حرکت کنید.

مهارت‌های اولیه طراحی

مهارت‌های اولیه طراحی

درحالی‌که تیم‌های بزرگ‌تر اغلب دارای یک بخش گرافیکی اختصاصی هستند که توسط طراحان گرافیک یا حتی طراحان UI/UX کار می‌کند، اغلب به عهده کارشناس دیجیتال مارکتینگ است که وظایف روزمره مانند انتخاب و دست‌کاری تصاویر برای نمایش در شبکه‌های اجتماعی را انجام دهد.

شرکت، یا مونتاژ طرح برای یک خبرنامه ایمیل. در اینجا، درک مهارت‌های اولیه طراحی - ازجمله نحوه سازمان‌دهی اطلاعات خوانایی - یک مزیت بزرگ است.

این اغلب با درک شهودی از تجربه مشتری شروع می‌شود.

 

حل خلاقانه مسئله

هر آنچه شما به‌عنوان بازاریابی دیجیتال در تلاش هستید به دست آورید، رقبای شما احتمالاً در تلاش هستند تا به همان هدف دست یابند.

مزیت شما در توانایی شما برای نوآوری و تجدیدنظر در آن‌ها نهفته است.

یافتن راه‌حل‌های خلاقانه برای تمام چالش‌های دیگر که در یک روز به وجود می‌آیند.

از یافتن مسیرهای جدید برای کاربران خود تا ابداع راه‌های جدید برای رسیدن به عقب و جلب‌توجه آن‌ها استفاده کنید.

 

فروش و متقاعدسازی

به‌عنوان یک بازاریاب، وظیفه شما تغییر نظر مردم است.

بدیهی است که تسلط بر هنر فروشندگی به نفع شماست! اما این به فروش سخت محدود نمی‌شود.

می‌توان گفت که قدرت متقاعدسازی زمانی اهمیت دارد که شما به‌آرامی در طول زمان یک تصویر برند قوی ایجاد می‌کنید یا حتی سعی می‌کنید همکاران را به یک ایده جدید برای یک کمپین جذب کنید.

 

مدیریت پروژه

با توجه به مشارکت آن‌ها در کمپین‌های دیجیتال چندوجهی، بازاریابان دیجیتال باید بدانند که چگونه این پروژه‌ها را در مراحل مختلف، از طریق کانال‌های مختلف با نتایج متفاوت، ازجمله مشارکت بسیاری دیگر، مدیریت کنند.

این امر هم به مهارت‌های رهبری و هم به سطح بالایی از سازمان نیاز دارد.

حداقل ازنظر کارایی و سازمان‌دهی، ابزارهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند کارهای مختلف را خودکار کنید و شمارا در رأس امور نگه می‌دارد.

در یک نظرسنجی اخیر Hubspot، 68٪ از بازاریابان دیجیتال گفتند که به‌نوعی به اتوماسیون متکی هستند.

 

مهارت و انطباق‌پذیری

دانستن اینکه چگونه آن‌ها را در هنگام پاسخ دادن به سؤالات فوری در هنگام بروز مسائل پیش‌بینی‌نشده، اولویت‌بندی کنید، به مهارت یک آکروبات نیاز دارد.

اما این پاسخگویی فقط ساعت‌به‌ساعت آزمایش نمی‌شود.

تغییرات طولانی‌مدت در چشم‌انداز دیجیتال همچنین به این معنی است که کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند با تحولات جدید و غیرمنتظره سازگار شود،

همیشه به موقعیت‌های پیش‌بینی‌نشده فکر کند و برای هر چیزی آماده باشد.

 

کارشناس دیجیتال مارکتینگ - برنامه‌ریزی استراتژیک

برنامه‌ریزی استراتژیک

همه این مهارت‌ها زمانی که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ برنامه‌ای چندمرحله‌ای را تنظیم می‌کند که در هفته‌ها یا حتی ماه‌ها توسعه می‌یابد، جمع می‌شوند.

البته این امر مستلزم برنامه‌ریزی فشرده و نگرش آینده‌نگر و همچنین توجه به روندهای نوظهور است کارشناسان دیجیتال موفق به‌طور سیری‌ناپذیری در مورد نحوه کار و تغییر همه‌چیز هم در صنعت خودشان و هم در سراسر جهان کنجکاو هستند.

همگام شدن با این روندها مستلزم یادگیری مداوم است.

دیدگاه کاربران (0)