طریقه نوشتن برنامه بازاریابی یا مارکتینگ پلن
هیچ سفر موفقیت آمیزی بدون نقشه راه آغاز نمی شود، و هیچ تلاش بازاریابی موفقی بدون برنامه آغاز نمی شود.
این دوره به همه کمک می کند از متخصصین بازاریابی تا صاحبین کسب و کارهای کوچک تا برنامه های بازاریابی موثر را تدوین کنند.
بیاموزید چطور یک تیم چندعملکردی بسازید، بازار موجود را تحلیل کنید، و و اجزای برنامه خود را به بخش های متمرکز تقسیم کنید، و استراتژی و پیاده سازی تاکتیکی را پوشش دهید.
مدرس دوره درو بوید توصیه هایی نیز درباره بهترین راه برای ارائه و بهره گیری از برنامه در سرتاسر سازمان دارد.
عناوین عبارتند از:
- آماده سازی تیم و داده ها
- تدوین استراتژی و بخش های تاکتیکی
- تدوین آنالیز بازار
- تدوین آنالیز محصولات یا خدمات
- تدوین برنامه محصول یا خدمات
- تدوین برنامه پروموشن
- تدوین برنامه پیاده سازی
پیش گفتار
آنچه در این دوره خواهیددید.
مقدمه
به قدرت برنامه ی بازاریابی نوشته شده پی ببرید
تهیه برنامه بازاریابی خود
چرا بازاریابی مهمه؟
چگونگی فرآیند برنامه ریزی
تشکیل یه تیم
جمع آوری داده ها و اطلاعات
نوشتن استراتژی
نوشتن چشم انداز،ماموریت و هدف
نوشتن آنالیز بازار
نوشتن آنالیز رقابت
نوشتن آنالیز SWOT
نوشتن آنالیز مشتری
نوشتن آنالیز محصولات یا خدمات
نوشتن استراتژی
نوشتن بخش های تاکتیکی
نوشتن برنامه محصولات و خدمات
نوشتن برنامه قیمت کذاری
نوشتن برنامه ی پیشرفت
نوشتن برنامه ی پخش (محصول)
نوشتن برنامه ی اجرایی
نوشتن بخش بودجه و پیش بینی
نتیجه گیری
گام های بعدی
اساتید دوره

درو بوید
درو بوید رهبری جهانی در حوزهی خلاقیت و نوآوری است.
درو یکی از نویسندگان Inside the Box است. او مدیرِ اجرایی کارشناسی ارشد در برنامهی بازاریابی و دانشیارِ بازاریابی و نوآوری در دانشگاه سینسیناتی است.
درو، پس از گذرانِ یک دورهی کاری بسیار موفق، وارد دنیای دانشگاه شد. او 17 سال را به همراه Johnson & Johnson در بازاریابی، ادغام و تملیک و توسعهی بینالمللی فعالیت کرد. پیش از همکاری با Johnson & Johnson، در زمینهی فروش، بازاریابی و برنامهریزی استراتژیک، با United Airlines همکاری میکرد. او یکی از پیشگامان در عرصهی همکاریهای استراتژیک میان شرکتهای هواپیمایی بود که منجر به ایجاد Star Alliance شد.
درو، در دورههایش، این تئوری را در کلاسهای سنتی با بیش از سه دهه تجربه تدریس کرده است و تجربیاتش را در زمینهی نوآوری و بازاریابی در اختیار دنیای واقعی قرار میدهد. درو سه جایزهی ارزشمند برای تدریسش کسب کرده است و به عنوان استاد مهمان در دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه میشیگان، دانشگاه شیکاگو، دانشکدهی مدیریت کلوگ در دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه دوک حضور داشته است.
درو، در سال 1976، مدرک کارشناسی پژوهش در عملیات و علم مدیریت را از آکادمی نیرو هوایی ایالات متحده آمریکا اخذ نمود. او مدرک MBA را نیز از دانشگاه شیکاگو کسب نمود.
درو در کنار همسرش، وندی، و پسرش، ریان، در سینسیاتی، اوهایو، زندگی میکند.