بازاریابی معکوس

از آن‌جایی که بازاریابی تأثیر بسیار زیادی بر کسب و کارها دارد، متخصصین و افراد کارکشته کسب و کارها از روش‌های مختلف بازاریابی استفاده می‌کنند تا هر چه سریع‌تر به مخاطب دسترسی پیدا کنند. بازاریابی معکوس یکی از روش‌های نوین بازاریابی‌ست که محبوبیت خوبی در بین بازاریاب‌ها به‌دست آورده است.

بازاریابی معکوس یا Reverse Marketing روشی از بازاریابی است که در آن به جای این که کسب‌وکارها به دنبال مشتری باشند، مشتری به دنبال بازار هدف خود می‌گردد. در حقیقت، این مدل شبیه به روان‌شناسی معکوس است؛ جایی که با گفتن چیزهایی که مطلوب است، شخصی را مجبور می‌کنیم حرفی بزند یا کاری انجام دهد.

برعکس روش‌های سنتی بازاریابی که در آن‌ها تبلیغ کردن محصول از طریق کانال‌های مختلف اصلی‌ترین کار است، در این روش مشتری تشویق می‌شود تا به دنبال محصول و یا خدمتی بگردد و آن را پیدا کند.

بازاریابی معکوس بر نزدیک شدن مشتریان به فروشندگان بالقوه‌ای که ممکن است بتوانند محصول مطلوبی ارائه دهند، تمرکز دارد.

در ۲۰۰۴، داو Dove، کمپین زیبایی واقعی داو را با تمرکز بر زیبایی طبیعی زنان به جای تبلیغ کردن محصولاتشان به راه انداخت. این کمپین باعث شد فروش‌شان تا بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش یابد و منجر به این شد که داو، برندش را حول این استراتژی بازآفرینی کند. 

در بازاریابی معکوس، کسب و کار، توجه مشتری را به سمت برند خود جلب می‌کند و از آن به بعد تلاش می‌کند فاکتور وفاداری مشتری را تقویت کند. 

در این دوره دکتر احمد روستا پدر علم نوین بازاریابی ایران به شما می‌آموزد که بازاریابی معکوس چیست؟ دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ ارکان این روش چیست؟ و راهکار اجرایی بازاریابی معکوس چگونه است که در هر شرایطی مشتری خودش به سمت کسب و کار ما بیاید و خرید انجام دهد.

در واقع در موضوع بازاریابی معکوس یاد می‌گیریم که چه کنیم تا خریداران و مشتریان بیشتری از ما بهتر و مطلوبتر خودشان خرید کنند؟

1
درس
14
فایل
199
دقیقه
260000 تومان

اساتید دوره

احمد روستا

دکتر احمد روستا ملقب به پدر بازاریابی نوین در ایران در سال 1327 و در شهر يزد ديده به جهان گشود. ايشان مدرک دکترای مدیریت خود را از دانشگاه برادفورد انگلستان در سال 1979 میلادی اخذ نمود و در حال حاضر عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی – دانشکده مدیریت و حسابداری می باشد. دکتر روستا دارای 34 سال سابقه تدریس، تحقیق و مشاوره در امور مدیریت، بازاریابی، صادرات ، تبلیغات و مدیریت استراتژیک و دارای مقالات و کتاب های تالیفی متعددی است.

person
mail