اسنپچت تصمیم دارد تا با عرضهی قابلیتی مشابه آنچه در تیکتاک وجود دارد، کاربران علاقهمند به ویدیوهای سرگرمی را به سمت خود جذب کند.
اسنپچت بهزودی قابلیتی به سرویس خود اضافه میکند که امکان اضافه کردن موسیقی به ویدئو را مانند تیکتاک دراختیار کاربران قرار میدهد.
گزارشهای جدید ادعا میکنند که قابلیت مذکور تا پاییز امسال دراختیار تمامی کاربران انگلیسی زبان اسنپچت قرار میگیرد.
البته کاربران نیوزیلند و استرالیا از هماکنون میتوانند از قابلیت استفاده کنند.
اطلاعات قابلیت جدید اسنپچت میگوید کاربران با استفاده از آن میتوانند ویدیوهایی مرتبط با قطعات موزیک مشهور و پرطرفدار تولید کنند که کل فرایند هم بهراحتی در اپلیکیشن اسنپچت انجام میشود.
البته در اسنپچت از قابلیتهای دیگر مشابه تیکتاک همچون صفحهی For You برای مشاهدهی محتوای کلیپ یا پیدا کردن همهی ویدیوهایی که با یک موسیقی ساخته شدهاند، خبری نیست.
اسنپچت تصمیم دارد تا قابلیت ساخت ویدیوهای سرگرمکننده را بیشتر بهصورت یک تجربهی شخصی و متمرکز بر اشتراکگذاری با دوستان نزدیک عرضه کند.
سخنگوی اسنپچت در مصاحبهای جدید پیرامون قابلیت اضافه کردن موسیقی، به رقابت با تیکتاک اشارهای نداشت.
او میگوید قابلیت جدید اسنپچت تلاش میکند تا کاربران، آسانتر از گذشته با هم (دوستان واقعی) موسیقی به اشتراک بگذارند.
درواقع آنها بهدنبال ایجاد یک فید عمومی برای انتشار کلیپهای طنز نیستند.
اسنپچت همچنین ادعا میکند که در ایالات متحده، تعداد کاربرانی بیش از مجموع تیکتاک و توییتر دارد.
همین اظهارنظرها یعنی اسنپچت، تیکتاک را رقیبی جدی برای خود نمیداند.
یکی از چالشهای مهم قابلیتهای متمرکز بر موسیقی، همکاری و تعامل با صنعت مذکور است.
اسنپچت میگوید کتابخانهای عظیم از موسیقی مجاز دراختیار دارد که نتیجهی همکاری با شرکتهای بزرگی همچون وارتز و یونیورال و دیگران است.
عرضهی قابلیت مشابه با تیکتاک در اسنپچت در دورانی رسانهای میشود که تیکتاک وضعیت مناسبی در ایالات متحده ندارد.
آنها تحت فشارهای شدید دولت هستند و احتمال فروش اپلیکیشن به یک شرکت آمریکایی (مایکروسافت) هم روزبهروز قویتر میشود.
دونالد ترامپ در هفتهی گذشته فشارهای شدیدی به تیکتاک وارد کرد و بهخاطر مالک چینی آن، بایتدنس، تحریم کامل اپلیکیشن را هم بهعنوان گزینهای جدی مطرح کرد.
ازطرفی مایکروسافت ظاهرا برنامههایی جدی برای خرید اپلیکیشن دارد و از مذاکرههای مستقیم نادلا با ترامپ خبر داد.
آنها در بیانیهای رسمی اعلام کردند که مذاکرهها را با جدیت ادامه میدهند و تا ماه آتی، وضعیت خرید را به سرانجام میرسانند.
مایکروسافت در بخشی از بیانیهی خود میگوید که توسعهی قابلیتها را با هدف رضایت کاربران کنونی تیکتاک با جدیت ادامه میدهد.
ازطرفی آنها روی توسعهی زیرساختهای امنیتی و حفاظت از حریم خصوصی امنتر هم تأکید میکنند تا تجربهی کاربران جهانی از اپلیکیشن، بهبود پیدا کند.
در چنین وضعیتی، اسنپچت تلاش میکند تا از بحرانهای پیرامون تیکتاک برای جذب کاربران جدید به سمت خود استفاده کند.
اینستاگرام و فیسبوک هم مسیر مشابهی را در پیش گرفتهاند. اینستاگرام قابلیتی کاملا شبیه به تیکتاک را بهنام Reels معرفی کرد که قطعا در جذب بسیاری از کاربران اپلیکیشن رقیب، موفق خواهد بود.
منبع : زومیت