برگزاری جلسه 4،3 و2 بیزینس کوچینگ در کیش

برگزاری جلسه 4،3 و2 بیزینس کوچینگ در کیش

 

برگزاری جلسه بیزینس کوچینگ در کیش

جلسات دوم و سوم و چهارم بصورت بوت‌کمپ 3 روزه در جزیره کیش برگزار شد. برگزاری آن در جزیره کیش و عنوان «سفر قهرمانی» نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان با محیط جدیدی برای آموزش روبرو شده‌اند تا شرکت‌کنندگان بتوانند توانایی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را کشف کنند. این دوره، علاوه بر ارائه آموزش‌های کسب‌وکار، به شرکت‌کنندگان فرصتی برای تفریح و استراحت فراهم کرده بود.

برای مواجهه با چالش‌های ناشناخته، شرکت‌کنندگان باید از چهارچوب‌ها و تفکرات معمول خود فاصله بگیرند تا بتوانند راه‌حل‌هایی خلاقانه‌تر و متفاوت ارائه دهند. یکی از اهداف برگزاری این جلسه در محیطی غیرمتداول، تقویت مهارت‌های رهبری و خلاقیت شرکت‌کنندگان بوده است. از اهداف دیگر برگزاری این جلسات در کیش، ارتباط و شبکه‌‍سازی و تجربه یک فضای گرم و صمیمی در کنار یکدیگر بود.

دکتر ربانی در این جلسات به موضوعات توسعه محصول، توسعه مشتری و تحلیل بازار پرداخته‌اند.

ایشان از شرکت‌کنندگان این سوال را پرسید: آیا شما میدانید که مشتری چه چیزی میخواهد؟

اگر ادعا می‌کنید که نسبت به این موضوع آگاهی کامل دارید، باید بگویم که این یک اشتباه است. ادعا کردن اینکه مشتری چه چیزی می‌خواهد بدون اینکه واقعا از خود مشتری بپرسیم یک اشتباه است. باید مدام فرضیات و حدس‌هایمان را با سوال از مشتری بسنجیم.

دومین، سومین و چهارمین جلسه بیزنس کوچینگ با تدریس دکتر ربانی و حضور کارآفرینان و صاحبان کسب و کار در جزیره کیش برگزار شد

چطور میتوانیم محصول خود را تست کنیم؟

با پرسیدن این چند موارد درمورد محصول خود می‌توانید محصول خود را تست کنید:

  • اصلی‌ترین مسائل مشتریان هدفمان چه هستند؟
  • چقدر حاضرند برای حل آنها بپردازند؟
  • آیا محصول شما می‌تواند آن مسائل را حل کند؟
  • آیا مشتریان واقعا با پاسخ‌های شما موافق هستند؟
  • مشتری بابت این محصول شما تا چقدر حاضر است، پول بپردازد؟

در این بخش شرکت‌کنندگان سوالات مطرح شده را با مدل محصول خود مطابقت دادند.

در ادامه دکتر ربانی به اهمیت دانستن این مورد پرداختند که شما باید انواع بازار را تشخیص بدهید. نوع بازار بر تمامی تصمیمات ما تاثیر می‌گذارد.

انواع بازار:

  • عرضه محصول جدید به بازار موجود «به عنوان ارزان فروش/ خاص»
  • عرضه محصول جدید به بازار جدید «بازاری که هنوز مشتری ندارد»

دکتر ربانی به این موضوع اشاره کردند که توسعه مشتری زمانی موفق عمل می‌کند که تیم تحقیق و توسعه و تولید، قادر به اصلاح سریع و چابک محصول باشد.

فروش محصولات و مشکلات آن:

با همراهی شرکت‌کنندگان مشکلات و چالش‌های مربوط به فروش در کسب‌وکارها بررسی شد. در این جلسه برخی کیس‌ها و موارد واقعی مربوط به مشکلات فروش و عدم موفقیت و همچنین شرکت‌هایی که در زمینه فروش محصولات موفق بوده‌اند، مورد برسی قرار گرفت.

وقتی استراتژی بازاریابی مناسب نداشته باشید، باعث می‌شود که محصول، به درستی به مشتریان معرفی نشود یا ارتباط ناقصی با آن‌ها برقرار شود. استراتژی بازاریابی باید به درستی تعیین شود و با نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان هماهنگ باشد.

دومین، سومین و چهارمین جلسه بیزنس کوچینگ با تدریس دکتر ربانی و حضور کارآفرینان و صاحبان کسب و کار در جزیره کیش برگزار شد

مورد بعدی‌ای که باید به آن توجه کنید پذیرفتگان اولیه یا همان early adopters است که نقش بسیار مهمی در موفقیت یک محصول یا خدمت جدید دارند. آن‌ها افرادی هستند که به صورت آگاهانه به نوآوری‌ها علاقه‌مند هستند و آمادگی دارند آن‌ها را امتحان کنند و از آن‌ها استفاده کنند.

دکتر ربانی قدم بعدی فروش را، فروش آزمایشی خارج از ساختمان دانستند. این فرایند می‌تواند یک راهکار موثر باشد تا بازخورد و واکنش مستقیم مشتریان را در محیط واقعی بررسی کنید. این فرآیند به شما امکان می‌دهد تا محصول خود را در معرض مخاطبان اصلی خود قرار داده و واکنش آن‌ها را به صورت مستقیم مشاهده کنید.

استراتژی استارتاپ ناب

دکتر ربانی استراتژی استارتاپ ناب را معرفی کردند که شامل سه مرحله اصلی است و میتواند به موفقیت کسب‌وکار شما کمک کند. این سه مرحله شامل:

  1. آنالیز
  2. تایید
  3. اجرای چابک

پیاده‌سازی این سه مرحله در هر بیزنس، می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین فرصت برای موفقیت را داشته باشید و به طور مستمر بازخورد مشتریان را در نظر بگیرید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

دومین، سومین و چهارمین جلسه بیزنس کوچینگ با تدریس دکتر ربانی و حضور کارآفرینان و صاحبان کسب و کار در جزیره کیش برگزار شد

پیاده‌سازی و عملیاتی کردن

در این قسمت از جلسه، به پیاده‌سازی موارد گفته شده در یک کسب‌وکار فرضی انجامید، تا هم یک تمرین عملی باشد و هم اینکه جزییات این فرایند مشخص شود و هیچ ابهامی باقی نماند. ضمن اینکه شرکت‌کنندگان به واسطه این تمرین عملی، این فرایند را با کسب‌وکار خود مطابقت دادند و سوالات خود را از دکتر ربانی پرسیدند. همچنین ایشان پیشنهادات ارزشمندی به شرکت‌کنندگان ارائه دادند که در کسب‌وکار خود پیاده سازی کنند.

دیدگاه کاربران (0)