ششمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران

ششمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران

 

ششمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران

 ششمین جلسه بیزنس کوچینگ رهبران، تیرماه 1402 در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. این رویداد که هر ماه برگزار می‌شود، به مهمترین نیاز‌های کسب‌وکار و تقویت مهارت‌های مورد نیاز آن پرداخته می‌شود که در این جلسه به یکی از مهمترین مسائل هر کسب‌وکار یعنی تصمیم‌گیری درست مدیران در شرایط متغیر سازمان پرداخته شد.

در این جلسه بیزنس کوچینگ، دکتر محمد مهدی ربانی مدیرعامل ویدان به عنوان مدرس این دوره، به مربیگری و همراهی با رهبران کسب‌وکار‌ها برای بهبود عملکرد و دستیابی به اهداف سازمان کمک می‌کند تا هرآنچه که نیاز دارند را به شکلی جامع و همه جانبه ببینند، تمرین کنند و آن‌را در کسب‌وکار خود پیاده‌سازی کنند.

آقای دکتر ربانی ضمن خوشامدگویی به حاضران درجلسه، دررابطه با هدف برگزاری این دوره و نقش مهم مهارت‌های مدیران در توسعه کسب‌وکار و احضار خوشحالی بابت دغدغه‌های مدیران برای پیشرفت کسب‌وکار صحبت کردند.

دکتر ربانی تدریس خود را با یک سوال چالش برانگیز آغاز کردند.

بنظر شما اولین چیزی که در زندگی شخصی و محیط کاری باید به آن توجه داشت چه چیزی است؟

«ارزش‌ها»

شناخت ارزش‌ها، زندگی بر اساس ارزش‌های درونی و تصمیم‌گیری صحیح در کسب‌وکار، ارزشمند و ضروری است. زندگی بر اساس ارزش‌های درونی، به ما امکان می‌دهد تا از دستاوردهای خود لذت ببریم و احساس رشد و پیشرفت کنیم. این موضوعات باعث لذت بردن از زندگی، رشد و پیشرفت در کسب‌وکار و تحقق اهداف ما می‌شوند. دکتر ربانی به اهمیت این مسائل تأکید کرده و کتاب‌ها و دوره‌هایی را در اختیار حضار قرار داده‌اند. همچنین، مدیران باید توانایی تصمیم‌گیری صحیح را داشته باشند و برای مدیریت کسب‌وکار، تصمیمات درست و بهینه بگیرند.

تصمیم‌گیری در کسب‌وکار تأثیر قابل توجهی بر نتایج و روند کسب‌وکار دارد. مدیران و صاحبان کسب‌وکار با تصمیم‌های روزانه، موقعیت‌های پیچیده و تغییرات در بازار مواجه می‌شوند و نیاز به تصمیم‌گیری صحیح دارند. تصمیم‌گیری جزئی از فعالیت‌های مدیریتی است و مهارت در تصمیم‌گیری به مدیران کمک می‌کند تا در شرایط مختلف، بهترین تصمیم‌ها را بگیرند. مدیریت در واقع به معنای تصمیم‌گیری است و اقتصاد به مدیران کمک می‌کند تا در زمینه‌هایی مانند تولید، بازاریابی، قیمت‌گذاری، توزیع و سرمایه‌گذاری تصمیمات صحیح بگیرند و رفتار مصرف‌کننده را درک کنند. بنابراین، در هر شرایطی باید به تحلیل دقیق و شناخت عمیق تر از بازار، صنعت و مشتریان خود بپردازید تا قیمت‌گذاری صحیح و موفقیت‌آمیزی انجام دهید.

دکتر ربانی با ذکر اهمیت این مورد، به تمرین و مباحثه با حضار پرداختند تا مدیران کسب‌وکار‌ها بتوانند بهترین تصمیم را دررابطه با قیمت‌گذاری محصول خود داشته باشند.

ما میتوانیم محصولاتمان را با این روش‌ها قیمت‌گذاری کنیم:

  • قیمت‌گذاری بر اساس هزینه
  • قیمت‌گذاری براساس بازار
  • قیمت‌گذاری براساس ارزش
  • قیمت‌گذاری استراتژیک
  • قیمت‌گذاری شناور

 دکتر ربانی ضمن برشماردن انواع روش‌های قیمت‌گذاری به توضیح مفصل هر کدام از آن‌ها پرداخت.

یکی از انواع قیمت‌گذاری‌ها که اتفاقا در کشور‌های تورم زا مثل ایران، کاربرد دارد، قیمت‌گذاری شناور یا دینامیک است. قیمت‌گذاری شناور یا قیمت‌گذاری دینامیک در شرایط تورم زا و نوسانات بازار به نوعی بهینه‌سازی سود و تطبیق با شرایط متغیر بازار را ممکن می‌سازد. با انتخاب قیمت‌گذاری شناور، مدیران می‌توانند قیمت‌ها را به صورت متناوب تغییر داده و با تغییرات تقاضا و عرضه، سود خود را بهینه کنند.

در این بخش از جلسه، مهمانان به بحث و گفتگو درباره نوع محصول خود و روش قیمت‌گذاری آن صحبت کردند و دکتر ربانی به بررسی نوع محصول مدیران حاضر در جلسه و نحوه قیمت‌گذاری آن پرداخت.

برنامه‌ریزی قیمت بر اساس عرضه و تقاضا:

برنامه‌ریزی قیمت بر اساس عرضه و تقاضا یک استراتژی ارزشمند در مدیریت قیمت محصولات است. با تحلیل دقیق عرضه و تقاضا، می‌توان قیمتی را انتخاب کرد که تقاضا را برآورده کند و همچنین سود بیشتری را به ارمغان بیاورد. در ادامه جلسه دکتر ربانی با همراهی مهمانان، به بررسی قیمت‌گذاری برند‌های مختلف پرداختند. از سری صحبت‌هایی که در این بخش به مباحثه گذشت این بود که با افزایش و کاهش قیمت در طول یک زمان، چه اتفاقی برای برند، سهم بازار و فروش آن به وجود آمد و در ادامه به اشتباهات مهلکی که در قبمت‌گذاری ممکن است پیش بیاید صحبت کردند. با همکاری حاضرین، بهترین روش‌ها و راهکارهایی برای قیمت‌گذاری بهینه مشخص شدند.

بعلاوه یک کسب‌وکار فرضی در نظر گرفته شد و از ابتدای محصول و نحوه قیمت‌گذاری و..با همراهی حضار گرامی پیاده‌سازی شد و این یک تمرین عملی بود تا ابهامات و مشکلات در این رابطه به بهترین شکل ممکن حل شود.

 

در پایان هر بخش، از حضار در جلسه با انواع میوه، شیرینی و نوشیدنی‌های گرم و سرد پذیرایی شد که مهمانان از این فرصت‌ها هم برای آشنایی با یکدیگر و شبکه‌سازی استفاده می‌کردند

دیدگاه کاربران (0)