هشتمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران

هشتمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران

 

هشتمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران

 

هشتمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران در شهریور ماه 1402 با هدف ارائه آموزش‌ها و راهنمایی‌های جامع و کامل در زمینه موفقیت کسب‌وکار، توسط دکتر ربانی برگزار می‌شود. این دوره به رهبران و مدیران کسب‌وکار کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش لازم برای تبدیل شدن به رهبران موفق و کسب‌وکارهای پربازده را به دست آورند.

دکتر ربانی به عنوان مربی و راهنما، در این جلسه به شرکت‌کنندگان نکات و مفاهیم اساسی کسب‌وکار را آموزش می‌دهد. او به رهبران کمک می‌کند تا مهارت‌های رهبری خود را تقویت کرده و به بهترین شکل ممکن رهبری کنند. همچنین در این جلسه، شرکت‌کنندگان با استراتژی‌های موفقیت‌آمیز در کسب‌وکار آشنا می‌شوند. آن‌ها یاد می‌گیرند چگونه برنامه‌ریزی کسب‌وکار خود را به بهترین شکل انجام دهند و به اهداف خود دست یابند.

دکتر ربانی در این جلسه به موضوع اهداف سازمانی و روش‌های اجرای آن‌ها پرداختند. اهداف سازمانی مهمی هستند زیرا به رهبران و تیم‌ها کمک می‌کنند تا رویکردی مشخص و جهت‌گیری مناسب در کسب‌وکار داشته باشند.

از هدف تا اجرا

ابتدا دکتر ربانی ساختاری معرفی کردند که بتواند باعث چابکی سازمان شود. ساختار مناسب و سیستماتیک یکی از عوامل مهم برای دستیابی به یک سازمان چابک و کارآمد است. در اینجا، ساختار منحصر به فرد FPA (Focus, Plan, Action) ارائه شده است که می‌تواند به شما کمک کند یک ساختار مناسب در سازمان خود ایجاد کنید. برای توضیح بیشتر دکتر ربانی به تفصیل هر بخش از این ساختار پرداختند:

 

  1. Focus (تمرکز)
  2. Plan (برنامه‌ریزی)
  3. Action (عمل)

 

با اجرای ساختار FPA، شما می‌توانید تمرکز خود را بر روی بهترین‌ها قرار داده و با برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات لازم، به سمت هدف‌هایتان حرکت کنید. این ساختار به شما امکان می‌دهد سازمان شما چابک باشد.

این روش شامل مراحل زیر است:

  1. تشکیل تیم
  2. تعیین نقش‌ها و وظایف
  3. برنامه‌ریزی و زمانبندی
  4. اجرا و پیگیری
  5. بازخورد و ارزیابی

 

دکتر ربانی به حاضران در جلسه توصیه کردند که این روش را به عنوان یک چارچوب کلی برای سازمان خود در نظر بگیرند و طبقه‌بندی و تعیین اولویت‌ها را بر اساس این مراحل انجام دهند.

اهداف

هدف سازمان‌ها برای داشتن کارآمدی باید برخی ویژگی‌ها را داشته باشند. دکتر ربانی در ادامه ویژگی‌های داشتن اهداف خوب در سازمان را تشریح کردند:

  1. همسوسازی اهداف
  2. قابل اندازه‌گیری بودن
  3. افزایش سود

در نتیجه، هدف‌های سازمانی باید با اهداف تیم‌ها و افراد همسوسازی شده و هر هدف باید دارای 3 تا 5 نتیجه قابل اندازه‌گیری باشد و در نهایت باید باعث افزایش سود حداقل 5 درصدی شود.

در ادامه دکنر ربانی به مفهوم KPA  و OKA پرداختند.  بسیاری از شرکت‌های جهان و ایران با استفاده از OKP موفقیت‌های چشم‌گیری خلق کرده‌اند.

KPA  و OKA باهم کار می‌کنند

دکتر ربانی دررابطه با نحوه صحیح KPA و OKA داشتن در یک کسب‌وکار صحبت کردند و به این نکته پرداختند که این دو باهم کار می‌کنند و مجزا نیستند.

KPI نقطه شروع مشکلی را که باید حل شود یا بهبود پیدا کند، به ما نشان می‌دهد.

OKR آن بهبود را به یک هدف مشخص تبدیل می‌کند و خروجی‌های کمی برای آن تعیین می‌کند.

دکتر ربانی در ادامه به این نکته اشاره کردند که OKR تیم را متمرکز و نتیجه گرا می‌کند

OKR اعضای تیم را متعهد می‌سازد، به افراد انگیزه می‌دهد، سازمان را چابک می‌کند و اعضای سازمان را به یک جهت مشترک راهبری می‎‌کند و افراد و تیم‌ها را همسو می‌سازد. همچنین یک معنای مشترک برای موفقیت می‌سازد و اهداف و پروژه‌ها را به موفقیت نزدیک می‌کند و در نهایت سبب رشد، بهبود و نوآوری می‌شود و از آشفتگی و پرکاری جلوگیری به عمل می‌آورد.

در پایان هر بخش، از حضار در جلسه با انواع میوه، شیرینی و نوشیدنی‌های گرم و سرد پذیرایی شد که مهمانان از این فرصت‌ها هم برای آشنایی با یکدیگر و شبکه‌سازی استفاده می‌کردند.

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران (0)