هفتمین جلسه بیزنس کوچینگ رهبران در مردادماه 1402 برگزار شد. دوره بیزنس کوچینگ رهبران، یک دوره آموزشی جامع در زمینه کسب و کار است که بر ارائه آموزشهای مرتبط با توسعه کسبوکار میپردازد. همچنین، این دوره به رهبران کسبوکارها فرصتی ارزشمند برای بهبود عملکرد و دستیابی به اهداف سازمانی خود فراهم میکند. دکتر ربانی در این دوره به شرکتکنندگان کمک میکند تا در مسیر موفقیت شغلی و کسب و کار خود به درستی قرار بگیرند.
شرکتکنندگان در دوره بیزنس کوچینگ رهبران فرصتی برای شبکهسازی و ارتباط با همکاران دیگر پیدا میکنند. در این دوره، شرکتکنندگان با افرادی که در حوزه کسب و کار فعالیت میکنند، آشنا شده و میتوانند با اشتراک تجربیات و دانش، با همکاران دیگر ارتباط برقرار کنند و شبکهسازی کنند. این ارتباطات و شبکههای ایجاد شده، میتوانند در آینده به شرکتکنندگان کمک کنند تا در کسب و کار خود موفقیت بیشتری داشته باشند و با یادگیری از تجربیات دیگران، بهبود عملکرد خود را افزایش دهند.
در این جلسه دکتر ربانی وظایف یک رهبر موثر از دیدگاه پیتر دراکر را بطور کامل تشریح کردند.
دکتر ربانی بطور مفصل تمام این موارد را توضیح دادند، اینکه چطور میتوانیم آگاهی و بصیرت پیدا کنیم، چگونه این آگاهی را اجرا کنیم، چطور میتوانیم از فرصتها استفاده کنیم و از چه طریقی میتوانیم فرهنگ مسئولیتپذیری را در سازمان خود پیادهسازی کنیم.
در این بخش از جلسه تمرین عملیای به کارکنان داده شد تا درمورد دستاوردهای 3 ماه آینده کار خود فکر کنند و نتایج مطلوب بیزنس خود را تشریح کنند.
البته دکتر ربانی به این دغدغه شرکتکنندگان نیز پرداخت که در وضعیت کنونی همه برنامهها درست از آب در نمیآید.
اما بدون برنامه، ما در زندانی از رویدادها گیر میکنیم و باید برنامهریزی داشته باشیم
در ادامه دکتر ربانی به مفهوم مدیریت بر مبنای اهداف MBO پرداختند.
یعنی شما بتوانید درک مشترکی از مقصد و مسیری که باید طی کنید ایجاد کنید. همچنین اهداف در سطوح مختلف با مشارکت افراد سازمان را تدوین کنید.
هر مدیری در هر سطحی باید بداند چه اهدافی دارد و چه رابطهای با اهداف اصلی سازمان و عملکرد دیگر واحدها دارد. ضمن اینکه هر فردی باید بداند چه اهدافی دارد و چه نتایجی از او انتظار میرود
دکتر ربانی از شرکتکنندگان خواست تا اهداف اصلی سازمان را مرور کنند. شما باید در مرحله بعد اهداف سازمان را در اهدافی که برای اعضای تیم خود تعیین کردهاید منعکس کنید. نتیجه این کار این است که افراد از کنترل لحظهای بی نیاز میشوند. همچنین عملکرد افراد را در برابر اهدافی که تعیین کردهاید زیر نظر داشته باشید و بازخورد منظم و موثری را ارائه دهید و در آخر عملکرد خوب را بشناسید و به آنها پاداش بدهید.
دکتر ربانی روشهای رشد کسبوکار را توسعه بازار، توسعه محصول و نفوذ در بازار دانستند و علاوه بر اینکه توضیحات جامع و کاملی ارائه دادند، نفوذ در بازار را جز کم ریسکترین رشدها دانستند.
در پایان هر بخش، از حضار در جلسه با انواع میوه، شیرینی و نوشیدنیهای گرم و سرد پذیرایی شد که مهمانان از این فرصتها هم برای آشنایی با یکدیگر و شبکهسازی استفاده میکردند.