هفتمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران

هفتمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران

 

 

هفتمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران

هفتمین جلسه بیزنس کوچینگ رهبران در مردادماه 1402 برگزار شد. دوره بیزنس کوچینگ رهبران، یک دوره آموزشی جامع در زمینه کسب و کار است که بر ارائه آموزش‌های مرتبط با توسعه کسب‌وکار می‌پردازد. همچنین، این دوره به رهبران کسب‌وکارها فرصتی ارزشمند برای بهبود عملکرد و دستیابی به اهداف سازمانی خود فراهم می‌کند. دکتر ربانی در این دوره به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا در مسیر موفقیت شغلی و کسب و کار خود به درستی قرار بگیرند.

شرکت‌کنندگان در دوره بیزنس کوچینگ رهبران فرصتی برای شبکه‌سازی و ارتباط با همکاران دیگر پیدا می‌کنند. در این دوره، شرکت‌کنندگان با افرادی که در حوزه کسب و کار فعالیت می‌کنند، آشنا شده و می‌توانند با اشتراک تجربیات و دانش، با همکاران دیگر ارتباط برقرار کنند و شبکه‌سازی کنند. این ارتباطات و شبکه‌های ایجاد شده، می‌توانند در آینده به شرکت‌کنندگان کمک کنند تا در کسب و کار خود موفقیت بیشتری داشته باشند و با یادگیری از تجربیات دیگران، بهبود عملکرد خود را افزایش دهند.

چه چیزی تا به حال فرا گرفتیم؟

  • درچه فعالیت‌هایی می‌توانیم ستاره باشیم؟
  • مدیریت خویشتن
  • مسیر و مدل موفقیت ما چگونه است؟
  • سفر قهرمانی
  • چه چیزی برر سودآوری صنعتمان تاثیرگذار است؟
  • پنج نیروی رقابتی پورتر
  • آنالیز swot
  • را‌ه‌های جلوگیری از شکست محصولات جدید
  • مدل کسب‌وکار
  • فرایند توسعه مشتری
  • توسعه چابک
  • استراتژی اقیانوس آبی
  • راه‌های رسیدن به رضایت درونی
  • اقتصاد برای رهبران
  • روش‌های درست قیمت‌گذاری
  • استفاده از روش‌های مالی برای تصمیم‌گیری جهت سرمایه‌گذاری
  •  

امروز چه چیزی یاد می‌گیریم:

در این جلسه دکتر ربانی وظایف یک رهبر موثر از دیدگاه پیتر دراکر را بطور کامل تشریح کردند.

  1. به دست آوردن آگاهی و بصیرت
  2. تبدیل آگاهی به اجرا
  3. بهره‌گیری از فرصت‌ها
  4. ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری در سازمان

دکتر ربانی بطور مفصل تمام این موارد را توضیح دادند، اینکه چطور می‌توانیم آگاهی و بصیرت پیدا کنیم، چگونه این آگاهی را اجرا کنیم، چطور می‌توانیم از فرصت‌ها  استفاده کنیم و از چه طریقی می‌توانیم فرهنگ مسئولیت‌پذیری را در سازمان خود پیاده‌سازی کنیم.

در این بخش از جلسه تمرین عملی‌ای به کارکنان داده شد تا درمورد دستاوردهای 3 ماه آینده کار خود فکر کنند و نتایج مطلوب بیزنس خود را تشریح کنند.

البته دکتر ربانی به این دغدغه شرکت‌کنندگان نیز پرداخت که در وضعیت کنونی همه برنامه‌‌ها درست از آب در نمی‌آید.

اما بدون برنامه، ما در زندانی از رویدادها گیر می‌کنیم و باید برنامه‌ریزی داشته باشیم

در ادامه دکتر ربانی به مفهوم مدیریت بر مبنای اهداف  MBO پرداختند.

مدیریت بر مبنای اهداف یعنی چی؟

یعنی شما بتوانید درک مشترکی از مقصد و مسیری که باید طی کنید ایجاد کنید. همچنین اهداف در سطوح مختلف با مشارکت افراد سازمان را تدوین کنید.

هر مدیری در هر سطحی باید بداند چه اهدافی دارد و چه رابطه‌ای با اهداف اصلی سازمان و عملکرد دیگر واحد‌ها دارد. ضمن اینکه هر فردی باید بداند چه اهدافی دارد و چه نتایجی از او انتظار می‌رود

 چرخه MBO

دکتر ربانی از شرکت‌کنندگان خواست تا اهداف اصلی سازمان را مرور کنند. شما باید در مرحله بعد اهداف سازمان را در اهدافی که برای اعضای تیم خود تعیین کرده‌اید منعکس کنید. نتیجه این کار این است که افراد از کنترل لحظه‌ای بی نیاز می‌شوند. همچنین عملکرد افراد را در برابر اهدافی که تعیین کرده‌اید زیر نظر داشته باشید و بازخورد منظم و موثری را ارائه دهید و در آخر عملکرد خوب را بشناسید و به آنها پاداش بدهید.

روش‌های رشد سازمان‌:

دکتر ربانی روش‌های رشد کسب‌وکار را توسعه بازار، توسعه محصول و نفوذ در بازار دانستند و علاوه بر اینکه توضیحات جامع و کاملی ارائه دادند، نفوذ در بازار را جز کم ریسک‌ترین رشد‌ها دانستند.

در پایان هر بخش، از حضار در جلسه با انواع میوه، شیرینی و نوشیدنی‌های گرم و سرد پذیرایی شد که مهمانان از این فرصت‌ها هم برای آشنایی با یکدیگر و شبکه‌سازی استفاده می‌کردند.

 

دیدگاه کاربران (0)