پنجمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران

پنجمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران

 

پنجمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران

پنجمین جلسه بیزینس کوچینگ رهبران، در خردادماه 1402 در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. هدف اصلی این دوره آموزش و توسعه مهارت‌های کسب‌وکار، رشد حرفه‌ای، بهبود رهبری، استراتژی و تصمیم‌گیری درست در محیط کسب‌وکار است. این دوره طراحی شده است تا به شرکت‌کنندگان، کلیه موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی و توسعه یک کسب‌وکار را آموزش دهند و آن‌ها را در پیاده‌سازی این موارد همراهی کند.

یکی از موضوعات مورد بحث که در این جلسه به آن پرداخته شد مربوط به استراتژی‌هایی برای افزایش سود در کسب‌وکار بود.

دراین جلسه به چه موضوعاتی پرداخته شد؟

در این جلسه دکتر ربانی به معرفی مدل مایکل پورتر پرداختند.

دکتر ربانی به شرکت‌کنندگان توضیح می‌دهد که مایکل پورتر به عنوان پدر علم استراتژی شناخته می‌شود و تعداد زیادی استراتژی رقابتی را به وجود آورده است.

قدم اول، آنالیزSWOT: در این قدم، شرکت‌کنندگان باید آنالیز SWOT برای کسب‌وکار خود انجام دهند و نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای آن را شناسایی کنند.

قدم دوم، تعیین DNA بیزنس: شرکت‌کنندگان باید مشخص کنند که بیزنس آن‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. همچنین، مشخص کردن مشتری هدف نیز در این قدم انجام می‌شود.

برگزار شد پنجمین جلسه میت با حضور کارآفرینان و فعالان کسب‌وکار در هتل پارسیان آزادی

با انجام این مراحل، شرکت‌کنندگان در دوره بیزنس کوچینگ قادر خواهند بود استراتژی‌های مناسبی برای کسب‌وکار خود تعیین کنند و راهبردهای مناسبی را برای رقابت در بازار انتخاب کنند.

حاضران با راهنمایی دکتر ربانی در مورد محصول و استراتژی خود صحبت کرده‌اند و توانسته‌اند استراتژی‌های خود را با او مطابقت دهند. همچنین، مطرح کردن سوالات و ابهامات خود با دکتر ربانی و حل آنها نشان از تمرکز و تلاش برای بهبود وضعیت دارد. این فرآیند می‌تواند به تحریک خلاقیت و ایده‌های نوین در ذهن حضار کمک کند و این نتایج بهبود و رشد در کسب‌وکار شما را به همراه خواهد داشت.

استراتژی اقیانوس آبی:

استراتژی اقیانوس آبی یا Blue Ocean Strategy در واقع یک رویکرد استراتژیک است که بر اساس آن، به جای رقابت با سایر شرکت‌ها در یک بازار موجود، تلاش می‌شود با خلق یک بازار جدید و ناشناخته، فضایی برای رشد و سودآوری بیشتر ایجاد کنیم. در این استراتژی، تمرکز بر خلق تقاضا و ارائه یک پیشنهاد منحصربه‌فرد به مشتریان است.

با استفاده از استراتژی اقیانوس آبی، می‌توان به موارد زیر دست یافت:

 

  1. خلق بازاری جدید
  2. فرصت رشد زیاد
  3. طرز فکر فراوانی
  4. سودآوری زیاد
  5. فضای بازار نامحدود

تاثیر پیشرفت تکنولوژی و تشدید رقابت جهانی:

  • افزایش عرضه، جنگ قیمت، کاهش حاشیه سود
  • شباهت پیدا کردن محصولات برندها
  • عدم وفاداری مصرف کننده به نام‌های تجاری

 در این موقعیت چطور می‌توانیم اقیانوس آبی ایجاد کنیم؟ خلق اقیانوس آبی با استفاده از «حرکت استراتژیک»

دکتر ربانی در ادامه تصمیمات و اقدامات مدیریتی که منجر به ارائه محصول بازارساز می‌شود را به شرکت‌کنندگان ارائه دادند.

استراتژی اقیانوس آبی استدلال می‌کند که مصرف‌کنندگان مجبور نیستند بین ارزشمندی و مقرون به صرفه بودن یک مورد را انتخاب کنند.

برای ایجاد اقیانوس آبی و افزایش ارزش محصول و خدمات خود، نوآوری و مدیریت هزینه همراه با یکدیگر بسیار مهم هستند. با ترکیب نوآوری، مدیریت هزینه و ارزش‌افزایی، می‌توانید ارزش محصول و خدمات خود را افزایش داده و در عین حال هزینه‌ها را به حداقل برسانید. این راهبردها به شما کمک خواهند کرد تا در بازار رقابتی به عنوان یک رهبر محسوب شوید و مزیت رقابتی قوی داشته باشید.

دکتر ربانی در ادامه منحنی ارزش جدید را با یک تمرین عملی با شرکت‌کنندگان انجام دادند.

دیدگاه کاربران (0)