به عنوان یک صاحب کسب و کار، تصمیم گیری برای شروع یک کمپین تبلیغاتی اغلب میتواند دلهره آور باشد.
این امر به ویژه زمانی صادق است که قبلاً هرگز تبلیغ نکرده باشید.
احتمالاً یک میلیون سؤال در ذهن شما وجود دارد، از چه فونتی تا چه پستی برای انتشار آگهی خود استفاده کنید.
در تمام این هرج و مرج، اشتباه کردن آسان است.
خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا شما را از انجام این 10 اشتباه رایج تبلیغاتی منع کنیم و به شما کمک کنیم از تبلیغات خود بیشترین بهره را ببرید.
باور کنید یا نه، ممکن است قبل از شروع تبلیغات، اشتباه بزرگی مرتکب شوید.
این اشتباه این است که فکر میکنیم تبلیغات لازم نیست.
اگر حتی یک بار هم به این فکر کردید، توقف کنید و بپرسید: خریداران چگونه از کسب و کار شما مطلع میشوند؟
اگر خریداران نتوانند کسب و کار شما را پیدا کنند و شما هیچ تلاشی برای انتشار این خبر انجام ندهید، فروش زیادی نخواهید داشت.
تبلیغات لازم است؛ هیچ ابهامی درباره ی آن وجود ندارد.
آیا مخاطب هدف خود را میشناسید؟ اگر به این سوال پاسخ "نه" دادید، کمپین تبلیغاتی خود را متوقف کنید و بلافاصله تحقیق کنید.
ما شوخی نداریم، تبلیغات عالی است، اما اگر مخاطب اشتباهی را هدف قرار دهید کمکی نمیکند.
در این مورد، واقعاً فقط اتلاف وقت و پول است.
قبل از اینکه حتی به درج آگهی فکر کنید، مطمئن شوید که میخواهید به چه کسی بفروشید.
آیا محصول شما برای زنان 40 تا 60 ساله است؟ یا شاید مخاطب هدف شما مردان 18 تا 34 سال باشند؟
قبل از تبلیغات باید پاسخی برای این سوال داشته باشید.
با این کار مشخص میشود که تبلیغ شما چگونه به نظر میرسد و آن را در کجا قرار میدهید.
بهترین راه برای دستیابی به طیف وسیعی از خریداران بالقوه استفاده از محیطهای مختلف است.
اما اگر فقط از یک رسانه استفاده کنید، تا آنجا که میتوانید به تعداد بازدید دلخواهتان نمیرسید.
مطمئن شوید که کمپین شما شامل محیطهای مختلف است و فقط شامل یک محیط خاص نمیباشد.
اکنون که تحقیقات خود را انجام دادهاید و در مورد چند رسانه مختلف تصمیم گرفتهاید، وقت آن است که در مورد تصاویر صحبت کنید.
اشتباه شماره یک شرکتها در طراحی تبلیغات استفاده از عکسهای با وضوح پایین است.
میدانید، آن عکسهایی که نگاه کردن به آنها دانه دانه، تار و دردناک است.
میدانیم که قبلاً تبلیغات مشابهی را دیدهاید.
به جای اینکه خریداران بخواهند کلیک کنند و بیشتر بیاموزند، تصاویر با وضوح پایین باعث میشوند خریداران در جهت مخالف حرکت کنند.
اگر یک کسب و کار حتی نمیتواند یک تصویر واضح و باکیفیت بگیرد، چگونه میتواند یک محصول عالی ایجاد کند؟
به مشتریان بالقوه این فرصت را ندهید که این سوال را بپرسند.
حتی اگر به معنای صرف کمی پول بیشتر باشد، در دراز مدت ارزش داشتن مجموعهای از عکسهای محصول عالی را دارد.
درست است که یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد، اما این بدان معنا نیست که خوب است، کپی را از دست بدهید.
عکس عالی در ابتدا خریداران را جذب میکند، اما کپی شما چیزی است که معامله را مهر و موم میکند.
هنگام نوشتن یک کپی، حتما آن را کوتاه، واضح و دقیق بیان کنید.
کپی خود را به عنوان یک تجسم در نظر بگیرید. توضیح دهید محصول شما چیست و چرا عالی است.
شما نیازی به پاراگرافهای حاوی اطلاعات ندارید.
اگر خریداران علاقه مند هستند، میتوانند برای اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه کنند.
همچنین، حتماً یک فراخوان برای اقدام در نسخه خود قرار دهید.
باور کنید یا نه، رنگ این توانایی را دارد که به طور قابل توجهی بر نگرش و واکنشهای احساسی خریداران تأثیر بگذارد.
قبل از انتخاب یک طرح رنگ برای تبلیغات خود، کمی تحقیق کنید و متوجه شوید که رنگهای مختلف چه کاری میتوانند انجام دهند.
7. روی کسب و کار خود تمرکز کنید
این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما به ما گوش دهید. هدف تبلیغات جذب مشتری به محصول یا برند شماست.
آنها قرار نیست یک صفحه "همه چیز برای من" برای تجارت شما باشند. خریداران نمیخواهند همه چیز را در مورد شما بخوانند. آنها علاقهای ندارند.
این ممکن است خشن به نظر برسد، اما حقیقت دارد. خریداران به دلیل نیاز به چیزی خرید میکنند. آنها مشکل دارند و محصول شما ممکن است راه حل باشد.
آیا تا به حال صفحات نشریات را ورق زدهاید و تبلیغ چیزی شبیه شامپو ضد ریزش مو مردانه را دیده اید؟
نه احتمالا، نه زیرا قرار دادن چنین تبلیغی در آن اتلاف کامل زمان و پول از سوی تبلیغ کننده خواهد بود.
محصول شما به احتمال زیاد مخاطب هدف خاصی را هدف قرار داده است.
مجلات، وبسایتها و ایستگاههای تلویزیونی نیز مخاطبان خاصی را هدف قرار میدهند.
این بدان معنی است که شما نمیتوانید فقط یک پست تصادفی را برای اجرای تبلیغات خود انتخاب کنید و امیدوار باشید که کار کند.
شما باید پستی با مخاطبی پیدا کنید که با محصول شما مطابقت داشته باشد.
اگر صاحب یک بوتیک مد زنانه هستید، باید در مجلاتی تبلیغات قرار دهید که مرتبط به کار شماست، نه مجلات با موضوعات دیگری همچون آشپزی و ورزش.
مرور کیتهای رسانههای مختلف یک راه عالی برای کمک به انتخاب پستی است که متناسب با محصول شما باشد.
کسب و کار خود را نفروشید در عوض، بر فروش تمرکز کنید که چگونه محصول شما میتواند مشکلات خریداران را حل کند.
این یکی از رایج ترین اشتباهات تبلیغاتی است. صاحبان مشاغل معتقدند که یک تبلیغ خفن را اجرا میکنند!
فروش انجام خواهد شد. ما میخواهیم به این شکل عمل کند، اما متأسفانه کلید تبلیغات فرکانس است.
سه نکته را مد نظر داشتهباشید. هنگامی که خریدار حداقل سه بار در معرض محصول شما قرار گرفت، احتمالاً علاقهمند شده و به خرید فکر میکند.
این بدان معنا نیست که شما باید بعد از گذاشتن سه آگهی، تبلیغات را متوقف کنید.
تبلیغات همیشه برای حفظ برند شما در صدر، ایجاد وفاداری به آن و وادار کردن مشتریان برای بازگشت بیشتر مورد نیاز است.
برای مثال کوکا کولا را در نظر بگیرید. این یکی از بزرگترین و مشهورترین شرکتهای روی کره زمین است، اما کوکا کولا همچنان به پخش منظم تبلیغات ادامه میدهد.
یک صفحه از یک کتاب کوکاکولا بردارید و بعد از تبلیغات متوقف نشوید.
ممکن است وب سایت شما مستقیماً با آگهی شما مرتبط نباشد.
هنگام طراحی یک تبلیغ، احتمالاً لینکی به وب سایت خود اضافه میکنید.
شما میخواهید خریداران بتوانند پس از دیدن محصول شما خرید آسانی داشته باشند، درست است؟
با این حال، اگر یک خریدار پس از دیدن آگهی شما به وب سایت شما مراجعه کند و با متن، تصاویر و محصولات قدیمی و غیرقابل عبور مواجه شود، تکمیل این فروش برای شما دشوار خواهد بود.
مهم نیست که زیباترین تبلیغات دنیا را داشته باشید.
اگر یک خریدار به وب سایت شما برسد و نتواند نحوه خرید را بیابد، باید مدت زیادی صبر کند تا صفحات بارگذاری شوند، یا ظاهر وب سایت شما را دوست ندارند، همین، تمام شد.
تحقیقات نشان می دهد که 93 درصد از کاربران ظاهر بصری یک وب سایت را عامل اصلی تصمیم گیری در خرید یا عدم خرید میدانند.
42% از کاربران نظر کلی خود را در مورد یک سایت صرفاً بر اساس طراحی آن میدانند و 52 درصد خریداران سایتها را رها میکنند و باز نمیگردند زیرا زیبایی کلی را دوست ندارند.
قبل از صرف زمان و هزینه برای طراحی و قرار دادن تبلیغات، مطمئن شوید که وب سایت شما برای مدیریت ترافیک اضافی آماده است.
حالا که رایجترین اشتباهات تبلیغاتی را میدانید، بروید و دقیقا برعکس عمل کنید و تبلیغات عالی ایجاد کنید.