تقویت خودباوری با ۱۱ روش استثنایی
۱۳۹۹-۱۲-۲۴ 0

در زندگی شغلی و شخصی شما، اعتمادبه‌نفس و خودباوری پیش‌شرط انجام اقدامات گسترده است.

شما باید به خود – به توانایی‌ها، مهارت‌ها و اشتیاق خود – ایمان داشته باشید تا بتوانید به سمت کارآفرینی یا هر آرزوی دیگری بروید.

خودباوری پایه و اساس رهبری استثنایی است، زیرا اعتمادبه‌نفس به شما امکان می‌دهد دیگران را با اطمینان مدیریت کرده و به آن‌ها الهام ببخشید.

وقتی به این روش فکر کنید، پاسخ دادن به سؤال، “چرا باور داشتن خود، مهم است؟” آسان است.

اگر می‌خواهید زندگی موردعلاقه خود را داشته باشید، باید یاد بگیرید خود را باور کنید.

خودباوری به یک استراتژی جامع نیاز دارد. شما باید افکار و احساسات خود را کنترل کنید تا بتوانید به اوج خود برسید.

همچنین باید اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کنید و عاشق خودتان باشید که بخش‌هایی از شخصیت، دیدگاه و تجربه شما را منحصربه‌فرد می‌کند.

۱۱ گام برای افزایش و تقویت رسیدن به خودباوری

۱- چشم‌انداز خود را تغییر دهید

در قلب خودباوری این است که بفهمید شما – و فقط شما – عامل موفقیت خود هستید. اینجا جایی است که قدرت شخصی ساخته می‌شود: مأموریت شما این است که بر چالش‌های زندگی خود غلبه کنید.

خودباوری در مورد موفقیت مداوم نیست. این در مورد توانایی عبور سریع از شکست است. برای انجام این کار، باید دیدگاه خود را درباره شکست تغییر دهید.

من اعتقاددارم که تمام ناکامی‌ها و ناامیدی‌های گذشته من در واقع زمینه را برای بینش‌هایی ایجاد کرده‌اند که باعث ایجاد سطح جدیدی از زندگی شده‌اند که اکنون از آن لذت می‌برم.

این نکته مهم برای باور داشتن خودتان است: شکست‌ها را به‌عنوان فرصت ببینید نه موانع. از آن‌ها بیاموزید، برخیزید و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.

 

تقویت خودباوری ؛ بر باورهای محدودکننده خود غلبه کنید

۲- بر باورهای محدودکننده خود غلبه کنید

این سؤال که چگونه به خود ایمان بیاورید، سؤالی عمیق‌تر را ایجاد می‌کند: باورهایی که در وهله اول باعث این احساسات می‌شوند چیست؟

احساسات منفی مانند اعتمادبه‌نفس ضعیف یا اضطراب، ارتباط عمیقی با نظراتی دارند که ما بر اساس تجربیات زندگی خود، نسبت به خود داریم.

آن‌ها باعث ایجاد چنین باورهایی در ذهن ما می‌شوند. که وقت آن است که این باورهای محدود را بررسی کنید و باورهای قدرتمند را جایگزین آن‌ها کنید.

اما گفتن این کار راحت‌تر از انجام آن است. یکی از راه‌های شروع، تمرکز کردن هنگام گفتگو با خود است. کلماتی که هنگام صحبت با خود انتخاب می‌کنید.

طبق کلینیک مایو، گفتگو با خود مثبت می‌تواند به مهارت‌های کنار آمدن شما کمک کند، بهزیستی روان‌شناختی شما را بهبود می‌بخشد و حتی طول عمر شما را افزایش می‌دهد.

بنابراین دفعه بعدی که به یک مونولوگ درونی منفی دست‌یافتید، گفتگوی خود را تغییر دهید و این نظرات را با افکار مثبت جایگزین کنید.

 

۳- دوست داشتن خود را تمرین کنید

عشق به خود اساس خودباوری است. اگر خودتان را دوست ندارید، چگونه می‌توانید یاد بگیرید که به خود ایمان داشته باشید؟

و اگر خودتان را نمی‌شناسید، چگونه می‌توانید عاشق خود شوید؟ برای تسلط بر هنر اعتمادبه‌نفس، ابتدا بر مهارت‌های خودآگاهی و عشق به خود تسلط پیدا کنید.

ارزش‌های خود را تعیین کنید و به آن‌ها افتخار کنید. نقاط قوت و ضعف خود را به یک اندازه در آغوش بگیرید.

این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید روی این نقاط ضعف کار کنید. این در مورد قدردانی از این است که شما چه کسی هستید و چه چیزی شمارا از بقیه افراد روی کره زمین متفاوت می‌کند.

وقتی شروع به زیر سؤال بردن باور به خود می‌کنید، یادتان باشد که ابتدا خودتان را دوست داشته باشید.

 

تقویت خودباوری ؛ روتین‌های سالم ایجاد کنید

۴- روتین‌های سالم ایجاد کنید

برای برقراری ارتباط با قدرت شخصی خود، باید روش‌های معمول جدیدی را در پیش بگیرید. در نظر بگیرید که تمرین مدیتیشن را در برنامه روزمره خود بگنجانید.

نشان داده‌شده است که مراقبه ذهن آگاهی، اضطراب را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بر توانایی‌های اصلی خود تمرکز کنید.

مراقبه و تجسم، توسط همه از مایکل فلپس گرفته تا جیم کری استفاده می‌شود، زیرا کارایی دارد.

با انجام روتین‌های سالم در برنامه صبحگاهی خود، می‌توانید یک روز سرشار از اعتمادبه‌نفس را داشته باشید.

 

۵- با افرادی که از شما حمایت می‌کنند، ارتباط برقرار کنید

یادگیری چگونگی باور داشتن به خود مثل این است که یک مسابقه را در یک مسیر سربالایی اجرا کنید. برای سفر به سوخت نیاز خواهید داشت.

برای پرورش خودباوری، خود را با افرادی احاطه کنید که از شما الهام می‌گیرند و از شما حمایت می‌کنند. این قانون جذب است. نزدیکی قدرت است.”

در زندگی خود به هر آنچه می‌خواهید برسید، افرادی را پیدا کنید که شمارا بالا می‌برند، نه اینکه شمارا پایین بیاورند.

این کار را می‌توانید با یافتن یک مربی یا عضویت در یک گروه متفکر انجام دهید. گروه افراد متفکر با گروه دوستان یا خانواده شما متفاوت است.

وقتی از قدرت نزدیکی و صمیمیت بهره‌مند می‌شوید، مشاوران معتبری به دست می‌آورید که نه‌تنها می‌توانند از شما پشتیبانی کنند، بلکه شمارا برای بهتر بودن به چالش می‌کشند.

 

تقویت خودباوری ؛ ذهن خود را تغذیه کنید

۶- ذهن خود را تغذیه کنید

قانون جذب فقط مربوط به کسانی نیست که با آن‌ها معاشرت می‌کنید. همچنین به نحوه تغذیه ذهن شما مربوط می‌شود.

آنچه روزانه می‌خوانید و تماشا می‌کنید. حتماً از کسانی که به اهداف شما رسیده‌اند مشاوره بگیرید، حتی اگر مربی شما نباشند.

مستندهایی را درباره افرادی که کارهای بزرگی در زندگی انجام داده‌اند تماشا کنید. نقل‌قول‌های الهام‌بخش را بخوانید و موارد دلخواه خود را یادداشت کنید.

درباره موضوعات جدیدی که به شما در دستیابی به اهداف کمک می‌کنند، مانند امور مالی یا به شما کمک می‌کند تا با ترس خود کنار بیایید مانند چگونگی تقویت اعتمادبه‌نفس یا ارائه سخنرانی مطالعه کنید.

شما مغز خود را برای اعتقاد به خود آماده خواهید کرد، زیرا می‌داند شما مهارت‌های لازم برای موفقیت را دارید.

 

۷- تمرکز خود را تغییر دهید

بعضی‌اوقات، برای اینکه خودتان را باور داشته باشید، نیازی به پشتیبانی از منابع خارجی ندارید.

اگر احساس دلسردی می‌کنید، گاهی اوقات تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمرکز خود را تغییر دهید.

به‌جای تمرکز روی شکست‌ها یا نقاط ضعف، لحظاتی از گذشته خود را به یاد بیاورید که در یک کار مشابه موفق بوده‌اید یا نقاط قوت شما در آن می‌درخشد.

در مورد موانعی که با آن‌ها روبرو شده‌اید تأمل‌کنید و با لطف و شجاعت بر آن‌ها غلبه کنید.

به‌جای چیزهایی که ندارید، روی همه‌چیزهایی که باید شکرگزار باشید، تمرکز کنید. با تمرکز بر نکات مثبت، می‌توانید تفکر خود را از تفکر منفی به فراوانی تغییر دهید.

 

با ترس های خود روبرو شوید

۸- با ترس های خود روبرو شوید

ذات انسان است که ترس و اضطراب را تجربه می‌کند. اما وقتی به خودتان اعتقاد دارید، می‌فهمید که این احساسات برای تشویق شما به اقدام و نه عقب نگه‌داشتن شما وجود دارد.

شما می‌توانید نفس عمیق بکشید و احساسات خود را کنترل کنید، سپس تمرکز خود را تغییر داده و ترس را به عمل تبدیل کنید.

با ایجاد اهدافی که مربوط به هدف کلی شما در زندگی است با ترس خود مقابله کنید. تعیین و دستیابی به اهدافی که به شما کمک می‌کند بر ترس خود غلبه کنید، حس موفقیت را ایجاد می‌کند.

اهداف شما نیازی نیست که عظیم باشند. برداشتن گام‌های کوچکی که به نتایج عالی کمک می‌کند، اعتمادبه‌نفس شمارا بهبود می‌بخشد و توانایی شمارا در خودباوری افزایش می‌دهد.

 

۹- ذهنیت رشد را توسعه دهید

اگر در تلاش برای رشد خودباوری هستید، احتمالاً روی اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده‌اید متمرکزشده‌اید.

انجمن علوم روان‌شناختی فعالیت مغز را مطالعه کرد تا مشاهده کند که وقتی شخصی اشتباه می‌کند چه اتفاقی می‌افتد?

محققان یک واکنش را هنگامی مشاهده می‌کنند که شرکت‌کنندگان متوجه می‌شوند اشتباه کرده‌اند و دیگری اقدامی که برای اصلاح اشتباه انجام می‌دهند.

بعد، آن‌ها از شرکت‌کنندگان پرسیدند که از اشتباهات خود چه آموخته‌اند. اینجا جایی است که دانستن چگونگی باور داشتن به خود وارد عمل شد:.

شرکت‌کنندگانی که معتقد بودند می‌توانند از اشتباهات خود بیاموزند، عملکرد خود را در وظایفی که پس از اشتباه انجام داده‌اند، بهبود بخشیدند.

این را داشتن ذهنیت رشد می‌نامند و برای باور داشتن به خود ضروری است. وقتی می‌دانید که می‌توانید از اشتباهات خود درس بگیرید، بسیار تمایل بیشتری به انجام آن‌ها دارید.

 

یک مهارت جدید بیاموزید

۱۰- یک مهارت جدید بیاموزید

یکی از راه‌های افزایش ذهنیت رشد، به چالش کشیدن خود برای یادگیری چیزهای جدید است.

خواه یاد بگیرید چگونه کد بنویسید و چه پیانو بنوازید، یادگیری یک مهارت جدید می‌تواند احساس خودکارآمدی شما را افزایش دهد.

اعتقاد شما به توانایی‌های خود برای اجرای وظایف، کنترل رفتار خود و رسیدن به اهداف خود.

تحقیقات حتی نشان داده است که یادگیری رابطه مستقیمی با خوشبختی دارد و باعث آزاد شدن دوپامین در مغز می‌شود، که به‌عنوان “مولکول پاداش” شناخته می‌شود.

شما ارتباطات عصبی جدیدی برقرار می‌کنید، مهارت‌های تصمیم‌گیری خود را تقویت می‌کنید و موارد دیگر. شما با یادگیری هر مهارت جدید، خودباوری خود را افزایش می‌دهید.

 

۱۱- از قدرت درون خود استفاده کنید

چرا خودباوری مهم است؟ خودباوری عبارت است از یافتن قدرت درونی خود تا بتوانید سفری را که زندگی است، با همه فراز و نشیب‌های خود در آغوش بگیرید و دریابید که هر چالش مهارت، درک و قدرت جدیدی به همراه دارد.

همه ما در زمان‌هایی فکر نمی‌کنیم بتوانیم یک کار را انجام دهیم. مهم‌ترین چیز این است که هرگز تسلیم نشوید.

شما به‌ناچار با موانعی روبرو خواهید شد، اما نحوه واکنش شما در برابر آن‌ها مهم است.

خودباوری شامل حفاری عمیق و تنظیم مجدد تمرکز شما بر روی آنچه واقعاً در زندگی می‌خواهید، است.

” نوشته‌ای از آنتونی رابینز”

 

تسلط بر اهداف

آیا آماده دستیابی به همه اهداف خود هستید؟

یکی از سرفصل‌های دوره تسلط بر اهداف محمدمهدی ربانی که اکنون از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت ویدان در دسترس شما قرار دارد، در رابطه با بیداری قدرت درون است.

شما در این درس یاد می‌گیرید، قدرت درون خود را آزاد کنید. یاد می‌گیرید خودتان را دوست داشته باشید و خود را باور کنید و در نتیجه بتوانید به همه اهداف خود در زندگی دست پیدا کنید.

گاهی آن‌قدر همه‌چیز را دور از دسترس می‌پنداریم که نمی‌دانیم آنچه تصورش را هم نمی‌کنیم به ما نزدیک‌تر از آن بوده که فکرش را در سر بپرورانیم.

ما همواره می‌توانیم با خود برترمان (آگاهی) ارتباط مستقیم برقرار کنیم تا بتوانیم به خواسته‌های درست، اهداف یا آرزوهایمان در جایگاه درست برسیم.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۴]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]