3 عامل اصلی که باعث ایجاد انگیزه در افراد می‌شود، یادداشتی از آنتونی رابینز

3 عامل اصلی که باعث ایجاد انگیزه در افراد می‌شود، یادداشتی از آنتونی رابینز

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چه چیزی انگیزه افراد را برای کار سخت بیشتر می‌کند؟ برای اکثر ما، ایجاد انگیزه پاسخ فراتر از پول یا سود مادی است.

این سؤال که چه چیزی افراد را به کار ترغیب می‌کند، چه چیزی آن‌ها را ترغیب می‌کند که هر روز حاضر شوند و واقعاً بهترین تلاش خود را انجام دهند، درنهایت یک سؤال عمیق‌تر ایجاد می‌کند: چه چیزی افراد را برای برنامه بزرگ زندگی ترغیب می‌کند؟

انسان‌ها موجودات پیچیده‌ای هستند که رفتار آن‌ها بر اساس ارزش‌ها، باورها، احساسات و تجربیات آن‌ها و همچنین نیازهای اساسی انسان مانند رشد و ارتباط شکل می‌گیرد.

خوشبختانه افرادی مانند دنیل پینک، نویسنده کتاب‌های پرفروش درزمینهٔ تجارت و رفتارهای انسانی، واقعاً به این چیزها بسیار فکر می‌کنند.

افرادی از انجمن سلطنتی، تولیدکنندگان و تجار، سخنرانی خود را در مورد مواردی که باعث ایجاد انگیزه در مردم می‌شود، به یک فیلم کوتاه متحرک عالی تبدیل کردند.

در این ویدئوی جذاب، دانیل نتایج تحقیقات، در مورد آنچه باعث می‌شود افراد در مشاغل خود سخت کار کنند را موردبحث قرار می‌دهد.

نکته شگفت‌انگیز نتایج این تحقیقات این است که پول دلیل ایجاد انگیزه افراد نیست، بلکه احساسات و نیازهای فرد برای مهم بودن، رشد و مشارکت است.

تحقیقات روشن است که اشتیاق و خلاقیت با هم برای ایجاد انگیزه کار می‌کنند.

مطالعه‌ای که در مجله علوم اعصاب منتشر شد نشان داد که هرچه شرکت‌کنندگان در حین فعالیت، الهام بیشتری بگیرند، آمیگدال آن‌ها (مرکز احساسی مغز) فعال‌تر می‌شود.

افراد درنهایت با ارزش‌های خود هدایت می‌شوند، نه با تلاش دیگران برای کنترل رفتار آن‌ها و یا حتی تحت شرایط بیرونی.

این درست است، می‌خواهید بدانید چه چیزی شمارا به تلاش زیاد، رسیدن به اهداف خاص یا تغییر چیزی برای خود، ترغیب می‌کند.

  چه چیزی به افراد برای کار انگیزه می‌دهد

چه چیزی به افراد برای کار انگیزه می‌دهد

مطالعه آنچه افراد را به کار ترغیب می‌کند به نتایج فوق‌العاده جالبی منجر می‌شود. علم به چندین واقعیت اشاره دارد که با باورهای مرسوم مغایرت دارد.

به‌عنوان‌مثال، هیچ‌کس و هیچ‌چیز نمی‌تواند ما را وادار به باور چیزی کند.

به‌جای پاسخ به سیستم‌های پاداش یا مجازات برای تحریک رفتارهای مختلف، انسان‌ها به انگیزه‌هایی که دانش و علایق آن‌ها را درگیر می‌کند، بهتر پاسخ می‌دهند.

درواقع سه انگیزاننده (غیر پولی) هستند که باعث می‌شود افراد سخت کار کنند: استقلال، تسلط و هدف.

استقلال

افراد برای اینکه خود را به‌عنوان یک عضو مشارکت‌کننده در نیروی کار احساس کنند، باید احساس کنند که مهارت دارند و هم در کار مورد اعتماد هستند.

بنابراین، توانمندسازی سطح منطقی استقلال در محل کار، یکی از مؤثرترین مواردی است که به افراد انگیزه می‌دهد.

تسلط

چه شما صاحب یک کسب‌وکار کوچک باشید یا کارمند یک شرکت در حال رشد باشید، احساس تسلط بر شغل، بخش مهمی از انگیزه افراد برای کار است.

برای یادگیری مؤثر نحوه الهام بخشیدن به مردم، مطمئن شوید که همه سرنشینان از ابزار و اطلاعات موردنیاز برای برتری در کار برخوردارند.

هدف

چه چیزی شمارا تشویق می‌کند که سخت کارکنید؟

تقریباً برای همه ما، بهترین انگیزه یکی از مفاهیم اصلی رشد کسب‌وکار است: یک هدف در محل کار. این پول نیست که درنهایت باعث می‌شود افراد سخت کار کنند.

آنچه افراد را به حرکت درمی‌آورد، احساس هدف و مشارکت آن‌ها در محل کار است.

روی حفظ روحیه کارکنان سرمایه‌گذاری کنید، نه‌تنها خواهید فهمید که چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در زندگی می‌شود، بلکه آنچه باعث ایجاد کارکنان شاد و متعهد می‌شود را درک خواهید کرد.

چگونه این عوامل برای رهبری که می‌خواهد برای تیم خود الهام‌بخش باشد، پیاده‌سازی می‌شود؟

چگونه می‌توانید برای اجرای استراتژی‌هایی که بهره‌وری و شادی را بهبود می‌بخشد، اقدامات فوق‌العاده‌ای انجام دهید؟

در اینجا موارد خاصی وجود دارد که بر اساس علم باعث ایجاد انگیزه در افراد می‌شود

در اینجا موارد خاصی وجود دارد که بر اساس علم باعث ایجاد انگیزه در افراد می‌شود

میزبان "hackathon" باشید: در این ویدئو، دانیل در مورد شرکتی صحبت می‌کند که به توسعه‌دهندگان خود یک روز در هر سه ماه فرصت می‌دهد تا طی آن بتوانند روی هر چیزی که می‌خواهند کار کنند.

این یک روز استقلال، منجر به اصلاح، محصولات جدید و نوآوری استراتژیک در مقیاس وسیع شده است.

زمینه توسعه حرفه‌ای افراد را فراهم کنید: مطالعات متعدد نشان داده است که کارکنان خواهان فرصت‌های توسعه حرفه‌ای هستند و در صورت عدم توسعه حرفه‌ای، کار را ترک می‌کنند.

به کارکنان خود زمان دهید تا گواهینامه بگیرند، به کنفرانس‌ها بروند، کلاس‌ها را بگذرانند و تسلط خود را افزایش دهند.

یک چالش ایجاد کنید: افرادی که بر کار خود تسلط دارند، اغلب هدف‌گرا هستند، از انجام وظایف لذت می‌برند و یک چالش خوب را به‌عنوان راهی برای ارتقای مهارت‌های خود ارزیابی می‌کنند.

اطمینان حاصل کنید که برنامه‌های رشد با اهداف SMART ایجاد کرده‌اید که قابل‌دستیابی هستند اما برای بهبود تسلط هنوز به‌اندازه کافی چالش‌برانگیز هستند.

چشم‌انداز خود را بیان کنید: برای استفاده عمدی از یکی از مواردی که باعث ایجاد انگیزه در افراد می‌شود، مطمئن شوید که موارد موردنظر خود را با آن‌ها در میان می‌گذارید.

چشم‌انداز محکم شرکت با هدف پاداش بیشتر - ایجاد تغییرات مثبت و بهبود جهان - به شما در جذب و حفظ کارکنان بااستعداد کمک می‌کند.

باز پس دهی: مهم نیست که چه چیزی شمارا به کار سخت ترغیب می‌کند، مسترد کردن جهانی باعث می‌شود مردم احساس خوبی داشته باشند، زیرا بسیاری از عمیق‌ترین نیازهای انسانی ما را برآورده می‌کند.

فرصت‌هایی را برای کارکنان خود فراهم کنید تا در پروژه‌های رایگان کمک کنند. خدمات خود را به افراد نیازمند اهدا کنید.

با سازمان‌دهی روزهای داوطلبانه، کارکنان را به یک هدف متصل می‌کنید و آن‌ها را در اطراف خود نگه می‌دارید.

 

چه عواملی باعث تغییر مردم می‌شود؟

چه عواملی باعث تغییر مردم می‌شود؟

این‌که در حرفه خود راهنمایی شوید یک چیز است و استفاده از چیزی که شمارا تشویق می‌کند تا سخت کارکنید و روی رشد شخصی خود کار کنید، یک چیز دیگر است.

تغییر ویژگی یا عادت شخصیتی می‌تواند آن‌قدر دلسردکننده باشد که بسیاری از مردم برای پرهیز از این چالش با پرورش مخالفت می‌کنند.

مردم تمایل دارند به عادات قدیمی و آشنا پایبند باشند مگر اینکه دلیل خوبی برای تغییر داشته باشند.

تحقیقات باید در مورد انگیزه افراد برای تغییر چه بگویند؟ امروزه روانشناسی گزارش می‌دهد که تغییر رفتار در دو بعد داخلی/خارجی و مثبت / منفی رخ می‌دهد.

این ابعاد به چهار روش مختلف ترکیب شده‌اند که هریک تأثیر متفاوتی بر روی افراد می‌گذارد.

1- وقتی فردی تحت تأثیر عوامل درونی (علاقه و اشتیاق خود) و نتایج مثبت (مانند رؤیاها یا تحقق اهداف) قرار می‌گیرد، به‌احتمال‌زیاد قادر به تغییر است.

2- وقتی فردی تحت تأثیر عوامل خارجی (شرایط) و نتایج مثبت قرار می‌گیرد، احتمالاً می‌تواند حداقل تا حدی تغییر کند.

3- وقتی فردی تحت تأثیر عوامل درونی و پیامدهای منفی (مانند تهدید شکست یا از دست دادن) قرار می‌گیرد، ممکن است تا حدی بتواند تغییر کند، اما خطر تبدیل‌شدن به رفتار ناخواسته را دارد.

4- وقتی فردی تحت تأثیر عوامل بیرونی و پیامدهای منفی از تغییر قرار می‌گیرد، بعید است که در هر سطحی از تغییرات شخصی موفق شود.

آنچه شمارا به کار سخت ترغیب می‌کند ممکن است با موارد خاصی که باعث ایجاد انگیزه در دیگران می‌شود متفاوت باشد، اما درنهایت آنچه افراد را به حرکت در می‌آورد، می‌توان در سه عامل اصلی جستجو کرد: استقلال، تسلط و هدف.

رهبران بزرگ از خلاقیت، هوش هیجانی و قدرت گوش دادن عمیق خود برای کشف آنچه برای تیمشان مهم‌تر است استفاده می‌کنند، سپس استراتژی‌های قدرتمندی را برای دستیابی به نتایج مطلوب پیاده‌سازی می‌کنند.

نوشته‌ای از آنتونی رابینز

 

دیدگاه کاربران (0)