۵ مدل بهترین روش‌های تجزیه‌وتحلیل عملکرد کسب‌وکار
۱۴۰۰-۰۷-۰۷ 0

با پیشرفت کسب‌وکارتان، مرور عملکرد شرکت تا به امروز و متعاقباً برنامه‌ریزی برای موفقیت در آینده، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در این مقاله بهترین روش‌ها را برای تجزیه‌وتحلیل عملکرد و فعالیت‌های تجاری‌ و آماده‌سازی شما برای موفقیت، آورده‌ایم.

آمادگی برای آینده با تجزیه‌وتحلیل عملکرد گذشته

هم شرکت‌های جدید و تازه تأسیس و هم شرکت‌هایی که زمانی از تأسیسشان گذشته است،

معمولاً زمان و هزینه زیادی را صرف تجزیه‌وتحلیل اقدامات روزانه و تمرکز بر کاهش هزینه‌های روزانه، برای کسب سود بیشتر می‌کنند.

بااین‌حال، آنچه اکثر مشاغل از آن غافل می‌شوند، تجزیه‌وتحلیل طولانی‌مدت یا پایدار است.

تجزیه‌وتحلیل استراتژیک یک کسب‌وکار، کلید بقا است. با رشد شرکت‌ها، تعداد کارکنان، بخش‌ها افزایش می‌یابد،

عملیات افزایش می‌یابد و هزینه‌ها و نیازهای نگهداری افزایش می‌یابد.

مرور دقیق عملیات شرکت به‌صورت فصلی، دوساله یا سالانه به‌طور فزاینده‌ای اهمیت دارد، برای ارزیابی اینکه:

• آیا کسب‌وکارتان خوب عمل می‌کند

• شرکت حداکثر استفاده را از تجارت می‌کند یا از فرصت‌های بازار حداکثر استفاده را می‌کند

• طرح کسب‌وکار قدیمی است یا نیاز به به‌روزرسانی دارد

• کسب‌وکار در راستای اهداف سازمانی حرکت می‌کند

• کسب‌وکار آماده حرکت به سطح بعدی است

بنابراین، تنها یک روش تجزیه‌وتحلیل عملکرد دقیق، به شما کمک می‌کند تا مزایایی را که با تجزیه‌وتحلیل عملکرد یک کسب‌وکار همراه است، به دست آورید.

 

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چگونه بازده بیزینس و صنعت را بالا می‌برد

 

۵ روش برای تجزیه‌وتحلیل عملکرد کسب‌وکار

 

5 روش برای تجزیه‌وتحلیل عملکرد کسب‌وکار

۱- فعالیت‌های اصلی خود را ارزیابی کنید

اکثر مشاغل در مورد این‌که تجزیه‌وتحلیل عملکرد کسب‌وکار را از کجا شروع کنند، مشکل دارند.

یک نقطه شروع عالی این است که پیشنهاد‌های اصلی شرکت و فعالیت‌های مرتبط را ارزیابی کنید.

مهم است که مطالعه مفصلی از پیشرفت در این زمینه، هرگونه پیشرفتی که انجام‌شده یا ممکن است شامل شود و فعالیت‌های اصلی شما در سطح رقابتی باشد.

 

حتماً بخوانید!  9 دلیل که کسب‌وکار سنتی باید حضور آنلاین داشته باشد

۲- ارزیابی و تجزیه‌وتحلیل عملکرد و کارایی کسب‌وکار

همان‌طور که شرکت از مرحله راه‌اندازی کسب‌وکار به تمرکز بر رشد و توسعه آن عبور می‌کند،

همسان‌سازی روش‌ها و استراتژی‌ها با چشم‌انداز رشد، اهمیت پیدا می‌کند.

استراتژی‌های کوتاه‌مدت می‌توانند در درازمدت هزینه و زمان زیادی را به همراه داشته باشند.

به همین دلیل است که حرکت از استراتژی‌های کوتاه‌مدت به استراتژی‌های پایدار و بلندمدت بسیار مهم است.

 

۳- موقعیت مالی خود را مرور کنید

وقتی صحبت از موفقیت یک شرکت می‌شود، توسعه و پیاده‌سازی یک سیستم مالی و مدیریتی پایدار ضروری است.

به‌روزرسانی طرح کسب‌وکارتان شامل به‌روزرسانی استراتژی‌های مالی شما است، که تنها با درک وضعیت مالی فعلی شرکت، امکان‌پذیر است.

هنگام بررسی وضعیت مالی شرکت خود، جنبه‌های زیر را ارزیابی کنید:

جریان وجوه نقد: این موجودی نقدی است که در داخل و خارج از کسب‌وکار شما جریان دارد.

اطمینان حاصل کنید که پیش‌بینی شما به‌طور مرتب بررسی و به‌روز می‌شود.

سرمایه در گردش: این مورد به پول نقد برای انجام فعالیت‌های تجاری روزانه اشاره دارد.

با پیشرفت کسب‌وکارتان، اطمینان حاصل کنید که سرمایه در گردش کافی دارید.

پایه هزینه: هزینه‌های خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هزینه‌های شما با قیمت فروش شما پوشش داده می‌شود.

اما بیش‌ازحد گران‌فروشی و کم‌فروشی نکنید.

استقراض: وضعیت خطوط اعتباری یا وام‌ها چگونه است؟ آیا منابع مالی مناسب‌تر یا ارزان‌تری وجود دارد که بتوانید از آن‌ها استفاده کنید؟

رشد: آیا برنامه‌ای برای تطبیق منابع مالی خود با نیازهای متغیر و رشد کسب‌وکار خود دارید؟

 

یک مطلب مهم: ۵ اشتباه که استارتاپ ها با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها انجام می‌دهند

 

حتماً بخوانید!  چرا هر کسب‌وکاری باید یک مأموریت معنوی داشته باشد؟ یادداشتی از رابرت کیوساکی

انجام تجزیه‌وتحلیل رقابتی

۴- انجام تجزیه‌وتحلیل عملکرد رقابتی

جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد رقبای یک شرکت می‌تواند زمان، هزینه و تلاش زیادی را به همراه داشته باشد،

اما این امر در هنگام پیش‌قدم شدن در بازی به یک جنبه کلیدی تبدیل می‌شود.

یک تجزیه‌وتحلیل SWOT شامل بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها را، برای همه رقبای اصلی انجام دهید.

همیشه به خاطر داشته باشید، شما هرگز بر اساس نقاط ضعف رقبای خود، استراتژی نمی‌سازید.

 

همچنین بخوانید: MVP چیست و چطور خیلی سریع یک MVP بسازیم

 

۵- انجام تجزیه‌وتحلیل مشتری و بازار

هنگامی‌که عملکرد کسب‌وکار خود را مرور می‌کنید، باید پایگاه مشتری و موقعیت بازار خود را به‌عنوان بخش کلیدی این فرآیند ارزیابی کنید.

شما باید برنامه بازاریابی خود را حداقل به‌اندازه برنامه تجاری خود به‌روز کنید.

برای این منظور، همیشه بهتر است داده‌های فعلی بازار و داده‌های پیش‌بینی‌شده را جمع‌آوری کرده،

سپس تجزیه‌وتحلیل SWOT (نقاط قوت، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها) و تجزیه‌وتحلیل STP (تقسیم‌بندی، هدف‌گذاری و موقعیت‌یابی) را برای مشاغل خود انجام دهید.

پس از دریافت این اطلاعات، این ۳ سؤال را از خود بپرسید:

• الآن کسب‌وکار من در چه موقعیتی قرار دارد؟

• به کجا می‌رود؟

• چگونه قرار است به آنجا برسد؟

فرض رشد با سودآوری پایدار، بهبود کارایی عملیاتی، تبدیل سود به پول نقد

و سپس استفاده از این پول برای رشد آینده، برای همه شرکت‌ها یکسان است.

بااین‌حال، اجرای استراتژی‌های مختلف و تجزیه‌وتحلیل عملکرد ، چیزی است که نتایج همه مشاغل را متمایز می‌کند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظر بدهید

امتیاز این:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]